جزئیات برگزاری کنکور ۹۲ در حوزه‌های خارج از کشور+اسامی کشورهای برگزارکننده کنکور۹۲

جزئیات برگزاری کنکور 92 در حوزه‌های خارج از کشور+اسامی کشورهای برگزارکننده کنکور92

خبرگزاری تسنیم: کنکور سال ۹۲ در خارج از کشور در ۱۴ کشور خارجی برگزار می‌شود که مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی ایرانی در خارج از کشور موظفند از هم‌اکنون مقدمات لازم در این زمینه را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طبق بخشنامه علی اصغر یزدانی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به مدارس و مجتمع‌های آموزشی سراسر کشور وضعیت برگزاری آزمون کنکور سراسری سال 92 در حوزه‌های خارج از کشور تشریح شد.

طبق این بخشنامه در سال 1392 کنکور سراسری فقط در کشور و شهر تعیین شده برگزار خواهد شد پس لازم است دانش آموزان ایرانی ساکن خارج از کشور که داوطلب کنکور سال 1392 هستند و محل سکونت آنها در شهرهای تعیین شده نیست با هماهنگی سازمان سنجش حوزه آزمون خود را به داخل کشور یا یکی از کشورها و شهرهای خارج از کشور که محل برگزاری آزمون هستند، تغییر دهند.

مدیران و سرپرستان مدارس ایرانی به عنوان مسئولان برگزاری حوزه‌های آزمون تعیین شده و ابلاغ آنان به زودی صادر خواهد شد بنابراین لازم است از هم‌اکنون نبست به تمهید مقدمات و امکانات لازم برای برگزاری آزمون برابر با آمار زیر اقدامات انجام بگیرد.

طبق بخشنامه ارسالی از سوی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تعداد داوطلبان در هر یک از حوزه‌های امتحانی مشخص شده که به شرح زیر است: فرانسه (پاریس، 39 نفر)؛ آلمان (برلین، 90 نفر)؛ اتریش (وین، 20 نفر)؛ ترکیه (آنکارا، 60 نفر)؛ ژاپن (توکیو، 12 نفر)؛ آذربایجان (باکو، 17 نفر)؛ گرجستان (تفلیس، 18 نفر)؛ پاکستان (اسلام آباد، 11 نفر)، پاکستان (کویته، 75 نفر)؛ امارات (دبی، 233 نفر)؛ قطر (دوحه، 35 نفر)؛ کویت (111 نفر)؛ لبنان (بیروت، 15 نفر)؛ مالزی (کوالالامپور، 102 نفر) و هندوستان (دهلی، 14 نفر).

بر اساس این بخشنامه، داوطلبان شرکت کننده روز یکشنبه 1392/04/02 می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به پریت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.

** وظایف مدیران مدارس ایرانی خارج از کشور

سوالات امتحانی، پاسخنامه و سایر ملزومات با هماهنگی سازمان سنجش، مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و اداره امور دانشجویی و بورس‌های وزارت امور خارجه به نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشور و شهر مربوطه طی موعد مقرر ارسال خواهد شد، مسئولان حوزه‌های برگزاری (مدیران مدارس و سرپرستان) قبل از زمان برگزاری آزمون در زمینه نحوه تحویل گرفتن سوالات و ملزومات مربوطه با مسئولان نمایندگی‌های سیاسی هماهنگی لازم را به عمل آورند و سوالات و پاسخنامه را طبق تقویم زمانی مشخص شده از نمایندگی تحویل گرفته و پس از برگزاری آزمون با حضور نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران پاکت پلمپ شده پاسخنامه‌های داوطلبان را به مسئولان نمایندگی تحویل دهند.

مدیران و سرپرستان مدارس ایرانی در خارج از کشور باید از هم‌اکنون نسبت به تعیین و صدور ابلاغ عوامل اجرایی حوزه متناسب با تعداد شرکت کنندگان در گروه‌های آموزشی مختلف اقدام کنند.

** اسامی کشورهایی که حوزه برگزاری کنکور 92 هستند

حوزه‌های خارج از کشور که قرار است کنکور سال 92 در آن‌ها برگزار شود شامل 14 کشور خارجی هستند که اسامی این کشورها به این شرح است: امارات، قطر، کویت، لبنان، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، آلمان، فرانسه، هندوستان، ژاپن، مالزی، اتریش و گرجستان.

طبق بخشنامه ارسالی از سوی علیرضا یزدانی به مدارس ایرانی خارج از کشور زمان برگزاری کنکور سال 92 در مدارس و مجتمع‌های ایرانی خارج از کشور به این شرح اعلام شد: گروه آزمایشی هنربعد از ظهر پنجشنبه 92/04/06، آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، آزمون عمومی گروه علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی صبح جمعه 92/04/07 همچنین آزمون اختصاصی گروه زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه 92/04/7، آزمون اختصاصی گروه علوم انسانی صبح شنبه 92/04/08 برگزار می‌شود.

کارت‌های شرکت در آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف از روز یکشنبه 92/04/02 لغایت چهارشنبه 92/04/15 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد تا هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت ثبت نام خود نسبت به گرفتن پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon