مذاکرات اوکراین در مینسک پایان یافت

مذاکرات اوکراین در مینسک پایان یافت

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند رهبران اروپایی حاضر در مینسک بلاروس توانسته‌اند به توافقی برای پایان بخشیدن به بحران اوکراین دست یابند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین که برای پایان بخشیدن به بحران‌ داخلی اوکراین در مینسک بلاروس حاضر بودند پس از ساعات‌ها گفتگو به مذاکرات خود پایان دادند.

 رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان اکنون بیش از 13 ساعت مذاکره کرده‌اند تا برای بحران اوکراین که تاکنون منجر به 5 هزار کشته شده است، راه‌حلی بیابند.

پپیشتر یک مقام آگاه به خبرگزاری روسی ریانووستی اعلام کرده بود که 80 درصد از توافقنامه آماده است و مذاکرات درباره بقیه موارد ادامه دارد. پیش‌نویس توافقنامه از 10 بخش تشکیل شده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بر اساس سند آماده شده در مینسک آتش‌بسی میان نیروهای متخاصم از روز 14 فوریه برقرار شده، نیروهای توپخانه‌ای طرف‌ها مواضع خود را عقب کشیده و یک منطقه حائل بین طرفین ایجاد خواهد شد. رویترز که این خبر را پس از مشاهده سند صلح منتشر کرده هشدار داده است که این سند قطعا سند نهایی نیست و ممکن است تغییراتی در آن اعمال شود.

یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد سند صلح اوکراین برای بررسی به گروه تماس ارائه شده‌ است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان