ایستادگی در برابر تهدیدات؛‌ هوشیاری در برابر فرصت‌ها


ایستادگی در برابر تهدیدات؛‌ هوشیاری در برابر فرصت‌ها

خبرگزاری تسنیم:جوانان به عنوان موتور محرک انقلاب اسلامی نقش پررنگی در راهبری انقلاب اسلامی دارند. بر همین اساس نسل جوان انقلابی در این راه بسیار پرپیچ و خم، باید با حفظ اصل دانش اندوزی، به طور معقول و منطقی از انقلاب و رهبری وآرمانهای آن دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا سائلی در یادداشتی اختصاصی برای تسنیم با عنوان « وظیفه جوانان در قبال نظام اسلامی حضرت روح‌الله(ره)؛ ایستادگی در برابر تهدیدات هوشیاری در برابر فرصت‌ها نوشت:

پیروزی انقلاب اسلامی "مردم ایران" و رهایی از نظام مبتنی بر دیکتاتوری که بیش از 2500 سال بر ایران تسلط داشت، یکی از مهم‌ترین و در عین حال مردمی‌ترین پدیده‌ها در میان حوادث چندین قرن اخیر دنیا است.

این انقلاب موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت ایرانیان شد؛ همان عزت و اقتداری که قرن‌های متمادی با استعمار و سلطه‌جویی پادشاهان و استثمارگران به چالش کشیده شده بود. نکته بارز دیگر این حرکت مردمی این بود که با شعار جدید "نه شرقی؛ نه غربی؛ جمهوری اسلامی" پا به عرصه وجود گذاشت و نقطه اتکای خود را به جای ابرقدرت‌های غرب و شرق، بر روی قدرت ایمان، وحدت کلمه و خودباروری داخلی معطوف کرد. در همین راه نیز چه بسیار خون‌ها که بر زمین ریخت، به گونه‌ای که نه تنها ملت ایران از جان خود برای رهایی از چنگال طاغوت بهره جستند بلکه در برابر ارتش تا بن‌دندان مسلح صدام که با پشتوانه شرق و غرب وارد کارزار با نهال نوپای انقلاب اسلامی شده بود، نیز ایستادگی کردند و حتی یک وجب از حق خود کوتاه نیامدند.

کاملاً واضح است که قدرت‌های استکباری دنیا انواع و اقسام توطئه‌های را بر علیه این انقلاب، حکومت و بر علیه پایه‌های اعتقادی جمهوری اسلامی از جمله، توحید کلمه، ولایت فقیه و ... اعمال می‌کنند.

در آستانه سی و ششمین بهار آزادی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران،  سؤال بزرگی که به ویژه در ذهن نسل سوم انقلاب اسلامی نقش بسته، دغدغه پاسخ به این پرسش است که "در برهه کنونی وظیفة ما جوانان در قبال انقلاب اسلامی چیست؟ "

در این باره گفتنی است؛

1-   به نظر می‌رسد با توجه به شرایط ژئوپولتیک کشور و پیچ عظیمی که در آن قرار داریم، جوانان به عنوان موتور محرک انقلاب اسلامی نقش پررنگی در راهبری انقلاب اسلامی دارند. بر همین اساس نسل جوان انقلابی در این راه بسیار پرپیچ و خم، باید با حفظ اصل دانش اندوزی، به طور معقول و منطقی از انقلاب و رهبری وآرمانهای آن دفاع کنند و در نظر داشته باشد که هرگونه طرفداری افراطی از روی احساسات تهی از تعقل و دانش، نه تنها موجب تقویت و اقتدار انقلاب و رهبری نظام نمی‌شود بلکه موجب تضعیف و تخریب وجهه مقدس آن نیز می‌گردد.

2-   جوانان باید خطرات و آسیب‌هایی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند با بصیرت تمام شناخته و در مقابل آن بایستند. در همین راستا و با توجه به ‌شرایط فعلی، آسیب‌هایی که انقلاب و نظام ما را تهدید می کند از این قرارند: الف) تضعیف جایگاه ولایت فقیه.  ب) ترویج سکولاریم و بحث جدایی دین از سیاست.  ج) تضعیف ارگان‌ها و نهادهای قانونی کشور.  د) تضعیف و ترور شخصیت روحانیّت و تلاش در جهت جدایی آنها از مردم و به انزوا کشاندن آنها.  هـ) ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم.  و)حذف نیروهای مخلص انقلاب و امام.  ز) ایجاد تفرقه و تشتت در جامعه. ح) تهاجم همه جانبة فرهنگی و رواج فساد و اباحه‌گری در جامعه.  ط) شایعه پراکنی.  ی) تضعیف مبانی دینی و...

این مسائل، خلاصه‌ای از ده‌ها آسیب و خطری است که دشمنان با تمام توان سعی در تضعیف و در نهایت براندازی انقلاب و جمهوری اسلامی دارند. بر این اساس به نظر می‌رسد، بهترین وظیفة آنست که ضمن هوشیاری و دقت نظر، همة ما حول‌محور ولی‌فقیه باشیم و در همة عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشیم. علاوة بر این باید ضمن شناختن این خطرات و آسیب‌ها، راه‌های برخورد با توطئه دشمنان برای حفظ انقلاب را بدانیم.

3-   پس از شناخت این تهدیدات باید راه‌های برخورد با توطئه دشمنان برای حفظ انقلاب را اتخاد کرد که با توجه به راهبردهای حکیمانه رهبری نکات زیر بسیار راهگشا خواهد بود:

الف) حفظ ارتباط با خدا و اخلاص در عمل و تعمیق معارف اسلامی. در همین زمینه، رهبر انقلاب معتقدند که «راه نجات، صلاح و پیروزی بر دشمنان خبیث، حفظ ارتباط با خدا، توکل بر او، نترسیدن از دشمنان خدا و با همه وجود حمایت و حراست از جمهوری اسلامی می دانند.»

ب)  تداوم راه و یاد امام خمینی (ره): رهبری در این مورد تاکید دارند که «نباید بگذاریم نظام اسلامی از ریشة خود «امام» جدا شود. »

ج)  پافشاری بر اصول و ارزش‌های الهی که همواره به عنوان نقطه کلیدی رهنمودهای رهبرانقلاب مطرح است

چ) استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی و تقویت فرهنگ انتظار وولایت مداری با محوریت ولایت مطلقه فقیه وتوسل به ذوات مقدس اهل بیت (ع)

د)   حفظ وحدت کلمه به عنوان یکی از عناصر کلیدی بیانات رهبر مطرح است چنانکه ایشان می‌فرمایند: «وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران در مراحل مختلف بوده است.»

ذ) نقش آفرینی موثر خواص با تعمیق بصیرت دینی وسیاسی در مقاطع حساس

هـ)  دشمن‌شناسی و حفظ آمادگی دفاعی از نکات مهم دیگری است که به تناوب در رهنمودهای رهبری قبال بررسی است.

و)  طرد کامل فرهنگ منحط غربی؛ که ایشان در این مورد نیز می‌فرمایند: فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه‌ریزی برای فساد است، فرهنگ دشمنی و بغض با ارزش‌ها و درخشندگی‌ها و فضیلت‌های انسانی است... جوانان عزیز!‌ دشمن روی شما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند، حواستان جمع باشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon