تمامی عوامل حمله تروریستی به مدرسه «پیشاور» پاکستانی هستند

تمامی عوامل حمله تروریستی به مدرسه «پیشاور» پاکستانی هستند

خبرگزاری تسنیم: سخنگو و مدیر کل خدمات روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان (ISPR) از شناسایی تمامی عوامل حمله تروریستی به مدرسه نظامی ارتش این کشور در شهر پیشاور خبر داد و اعلام کرد همه ان‌ها پاکستانی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عاصم باجوه» سخنگو و مدیر کل خدمات روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان (ISPR) گفت: ارتش پاکستان عاملان حمله به مدرسه غیرانتفاعی ارتش این کشور در شهر پیشاور را شناسایی کرده که همه آن‌ها پاکستانی بوده‌اند.

وی افزود: عاملان حمله تروریستی به مدرسه پیشاور به دستور «ملا فضل الله» رهبر تحریک طالبان پاکستان این عملیات را انجام دادند.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: ملا فضل الله و «عمر امیر» در ابتدا حمله تروریستی مدرسه پیشاور را با مشاورت یکدیگر به عهده یکی از حامیان طالبان پاکستان به نام «عنر مایر» گذاشتند و «آصف» معروف به «حاجی کامران» را فرمانده این عملیات انتخاب کردند که وی نیز دو گروه را برای این عملیات تشکیل داد.

بر اساس گزارش سخنگوی ارتش پاکستان، یکی از این گروه‌ها به رهبری «عتیق‌الرحمان» که بازداشت شده است و دومین گروه نیز به رهبری «رضوان» معروف به «تاج» تشکیل شده بودند.

مدیر کل خدمات روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان گفت: گروه عامل حمله تروریستی به مدرسه پیشاور را 27 نفر تشکیل می‌داد که 9 نفر از آن‌ها کشته و 12 نفر دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

حمله تروریستی به مدرسه غیرانتفاعی ارتش پاکستان در شهر پیشاور در 16 دسامبر سال 2014 میلادی (25 آذر) رخ داد که بر اثر آن، دستکم 146 نفر از جمله 134 دانش‌آموز 9 تا 16 ساله کشته شدند.

پیش از برخی مقامات و رسانه‌های پاکستانی اعلام کرده بودند که عاملان حمله به این مدرسه از اتباع و مهاجرین افغانستانی بوده‌اند و به همین دلیل طی هفته‌های گذشته هزاران مهاجر افغان تحت آزار و شکنجه مجبور به ترک خاک پاکستان شدند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان