انتقاد جدی بزرگترین شبکه قرآنی کشور از بی‌توجهی فراکسیون قرآن و عترت به ظرفیت‌های مردمی

انتقاد جدی بزرگترین شبکه قرآنی کشور از بی‌توجهی فراکسیون قرآن و عترت به ظرفیت‌های مردمی

خبرگزاری تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوششی،گفت: فراکسیون قرآن و عترت مجلس که مسائل کلان قرآن و عترت کشور را بررسی می‌کنند،چقدر از ظرفیت عظیم قرآنی مردمی اطلاع دارند؟ به نظر ما این فراکسیون کار درخور شأن و درخشان و قابل دفاعی انجام نداده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوششی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره مفاد و محتوای نامه‌ای که حدود سه ماه پیش از طرف بزرگترین شبکه قرآنی مردمی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته شده است، اظهار کرد: ما نامه ای به نمایندگان عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نوشتیم و در آن ضمن تشکر از توجهشان به مباحث قرآنی انتظاراتمان را بیان کردیم.این نامه را تقریبا 3 ماه پیش فرستادیم و ممکن است به دست تعدادی از اعضاء فراکسیون رسیده باشد. از بعضی نمایندگان پیگیری کردیم که گفتند سعی می‌کنیم جلسه‌ای برگزار کنیم اما عملا اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: ما انتظاراتی از فراکسیون مربوطه داشتیم که مهمترین بخش آن این بود که چقدر اعضاء فراکسیون بر فضای قرآنی حاکم در جامعه اشراف دارند؟ به هر حال انتظار از فراکسیونی که به نام قرآن و عترت فعالیت می‌کند این است که وقتی می‌خواهند مسائل قرآن و عترت کشور را بررسی کنند اشرافی بر این مسائل داشته باشند.سوال ما این بود که چقدر این اشراف وجود دارد؟

مجرای اجرایی شدن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با قرآن چیست؟

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با بیان این که مهمترین بخش حوزه قرآن و عترت بخش مردمی است، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی در بحث قرآن و عترت وظیفه هدایت و پشتیبانی دارند اما اصل کار در حوزه مردمی است. حال سوال ما این است که نهادینه و اجرایی شدن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با قرآن در جامعه از چه مجرایی ممکن است؟ آیا اعضاء فراکسیون و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این اطلاعات را به دست آورده اند که بتوانند آن مجرا را تقویت کنند؟

حجت‌الاسلام کوششی ادامه داد: سوال دیگر این بود که اگر قبول داریم حضرت آقا همواره تاکید داشتند که مردم باید در این مسائل مشارکت داشته باشند و مردم هستند که می‌توانند این کارها را پیش ببرند پس ما نمی‌توانیم قرآن و عترت را دولتی کنیم زیرا اگر این کار شود باید شاهد اتفاقات دیگری بود.حال نمایندگان ملت از فعالیت‌های قرآنی موجود در بخش مردمی چقدر اطلاعات دارند؟ اصلا ما به عنوان یک اتحادیه‌ای که بزرگترین شبکه قرآنی کشور از جنس مردم در اختیارمان است و بیش از 5هزار تشکل قرآنی مردمی را تحت پوشش داریم آیا آنها به عنوان نمایندگان مردم و عضو فراکسیون قرآن و عترت از این ظرفیت عظیم قرآنی مردمی اطلاع دارند اگر دارند از کجا که ما بی‌خبریم، اگر ندارند علتش چیست؟ آیا یکبار از ما سوال کرده‌اند که چکار می‌کنید و نظر بدهند و راهنمایی کنند؟

وی با بیان این که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم هستند و باید به مردم پاسخگو باشند، تصریح کرد: ما هم از جنس مردم هستیم که به صورت تشکیلاتی کار قرآنی انجام می‌دهیم، اعضاء فراکسیون نباید از دستگاه های دولتی و اجرایی گزارش و کمک بگیرند درحالی که نمایندگان ناظر بر دستگاه‌های حاکمیتی و مردم ناظر بر نمایندگان خودشان در مجلس هستند یعنی شأن نظارت بر نمایندگان مال مردم است نه مال دولت و دستگاه‌های دولتی.

کار درخور شأن، درخشان و قابل دفاعی از فراکسیون قرآن و عترت مجلس ندیده‌ایم

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور در توضیح انتظارات جامعه قرآنی کشور از نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون قرآن و عترت، گفت: انتظار ما این است که نمایندگان مردم این دست از مطالبات مردم  را در بخش قرآنی پاسخ دهند که چکار کرده اند؟ تحلیل ما این که فراکسیون قرآن و عترت مجلس کار درخور شأن و درخشانی که قابلیت دفاع به لحاظ تخصصی،کار میدانی و جلسات هم اندیشی با نهادهای مختلف مردمی در حوزه قرآن نکرده یا اگر کرده است ما نمی‌دانیم و خبر نداریم.

کوششی تاکید کرد: ما به عنوان بزرگترین شبکه قرآنی کشور در این نامه یک تقاضا از نمایندگان محترم عضو فراکسیون قرآن و عترت کرده بودیم که از ما دعوت کنند در جلسه فراکسیون حضور یافته و مطالبات مردمی را براساس دغدغه های مقام معظم رهبری در بخش قرآن بیان کنیم و هم فضای حاکم بر این مجموعه و توانمندی آن را توضیح دهیم و هم آنها ما را نسبت به کارهایی که در حوزه قرآن و عترت انجام داده اند توجیه کنند.

فراکسیون قرآن و عترت باید جلودارترین مجموعه در پیشبرد فعالیت‌های قرآنی باشد

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم چون همه نمایندگان پایبندیشان به اسلام و قرآن و نظام ثابت شده و به مجلس راه یافته‌اند پس هیچکدام مخالفت در جهت توسعه و تقویت فعالیت های قرآنی ندارند، بنابراین اگر چنین همیت و اجماعی در بحث تقویت کار قرآن و دین وجود دارد؟ چرا فراکسیون قرآن و عترت که باید جلودارترین مجموعه باشد و کارها را دنبال کند این گونه نیست؟ متاسفانه ما شاهدیم که هر سال بخش قرآن و دین از همه ضعیف‌تر می‌شود. طرح این سوالات را به عنوان عضوی از مردم و از طرف بزرگترین شبکه قرآنی مردمی حق خودمان می‌دانیم و انتظار داریم پاسخ آن را از نمایندگان ملت بشنویم و توجیه شویم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور در پایان گفت: در این نامه حدود 4 سوال با یک مقدمه و چند انتظار و توقع از نمایندگان محترم مجلس در فراکسیون قرآن و عترت مطرح کردیم که امیدواریم بعد از چند ماه این جلسه برگزار شود و ما بتوانیم مطالبات و انتظارات جامعه قرآنی و شبکه بزرگ مردمی قرآنی را به اطلاع نمایندگان مردم در خانه ملت برسانیم و به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران