ناشران داخلی به بازی‌های رایانه‌ای ایرانی روی خوش نشان نمی‌دهند


ناشران داخلی به بازی‌های رایانه‌ای ایرانی روی خوش نشان نمی‌دهند

خبرگزاری تسنیم: تولیدکننده بازی‌ رایانه‌ای «شوفر» ضمن ابراز نگرانی از بازار بازی‌های رایانه‌ای ساخت داخل کشور، گفت: ناشران داخلی به بازی‌های رایانه‌ای ایرانی روی خوش نشان نمی‌دهند.

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم در خصوص تولید بازی رایانه‌ای شوفر، اظهار داشت: این بازی رایانه‌ای به صورت کاملا مستقل و بدون کمک هیچ نهاد دولتی یا غیردولتی با یک تیم ثابت هشت نفره تولید شده است.

وی ادامه داد: این بازی از ژانر بازی‌های مسابقه‌ای است که کوهستان‌های مناطق زاگرس و غرب کشور در محیط آن به تصویر کشیده شده است ضمن اینکه دیالوگ‌های آن به چند زبان فارسی، کردی، انگلیسی،فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی ترجمه شده که بر جذابیت آن می‌افزاید. ما با دوربین به مناطقی که مدنظر داشتیم رفتیم و تصویر برداری کردیم که حاصل آن حدود 500 ساعت فیلم جاده‌ای بود. از میان این تصاویر تلاش کردیم بخش‌هایی را انتخاب کنیم که کمتر تکراری باشد.

تولیدکننده بازی شوفر، با اشاره به هزینه بالغ بر 100 میلیون تومان که برای ساخت این بازی صرف شده، افزود: اخیرا مجوز پخش بین المللی نسخه دیجیتال این  بازی را از شبکه استیم اخذ کردیم و نسخه‌های فیزیکی آن نیز قرار است در کشورهای عراق و ترکیه توزیع شود. نسخه اندروید این بازی نیز ظرف دو ماه آینده به بازار خواهد آمد.

وی با اشاره به مشکلات توزیع و تبلیغ برای بازی‌های رایانه‌ای ساخت داخل کشور، تصریح کرد: ناشران داخلی تمایلی برای توزیع بازی‌های رایانه‌ای داخلی از خود نشان نمی‌دهند و این فرآیند را پیچیده کرده‌اند.

حیدری افزود: ساخت این بازی 3 سال به طول انجامید و تیراژ خارجی برای اولین بار 150 هزار نسخه در دو کشور عراق و ترکیه توزیع می‌شود. قیمت این بازی در کشور عراق 10 دلار است و قیمت در ایران 8 تا 9 هزار تومان به صرفه است اما این بازی ارزش واقعی 30 هزار تومان دارد.

وی در پایان گفت:‌ از همان مراحل اصرار داشتیم که نامی جذاب برای بازی انتخاب کنیم که کارکرد بین‌المللی هم داشته باشد. در همین بحث‌ها به نام فرانسوی «SHOFER» رسیدیم که علاوه بر کارکرد داخلی در نگاه بین‌المللی نیز عنوانی با معنا باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon