نیشابور دارای زیرساخت‌های لازم برای کسب عنوان "پایتخت کتاب ایران" است‌

نیشابور دارای زیرساخت‌های لازم برای کسب عنوان "پایتخت کتاب ایران" است‌

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: نیشابور زیرساخت‌های مناسبی برای کسب عنوان "پایتخت کتاب ایران" دارد.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، با اشاره به نامزد شدن نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: نیشابور با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی دارای شرایط خاص فرهنگی است.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات آماری سرانه مطالعه در نیشابور بیش از سرانه مطالعه در کشور است، افزود: نیشابور با دارا بودن دانشگاه‌های فعال، تعداد علما، دانشمندان، زنان مجتهده به عنوان شهری فرهنگی در تاریخ مطرح است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ‌تصریح کرد: شرایط نیشابور با وجود هنرمندان، ادبا، شعرا ایجاب می‌کند که به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نیشابور با توجه به شرایط فرهنگی و هنری قابلیت بیشتری برای انتخاب شدن به عنوان پایتخت کتاب داشته باشد، عنوان کرد: انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب در امر کتابخوانی تاثیرگذار است و زمینه ساز تامین زیرساخت‌های توسعه کتابخوانی می‌شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران در همه پارامترهای استانی در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است، تصریح کرد: به طور قطع انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران و مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در تصمیم گیری مسئولان در مسائل استانی تاثیرگذار است.

مروی تاکید کرد: امید است هر چه سریع‌تر پایتخت کتاب ایران از بین نامزدهای مطرح شده مشخص شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon