فشار دشمن سخت‌تر و حلقه محاصره تنگ‌تر شد؛ کشور را با اتکا به «ظرفیت داخلی» بهتر اداره می‌کنیم

فشار دشمن سخت‌تر و حلقه محاصره تنگ‌تر شد؛ کشور را با اتکا به «ظرفیت داخلی» بهتر اداره می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دولت گفت: هرقدر فشار دشمن و حلقه محاصره تنگ‌تر باشد، ما با اتکا به ظرفیت کشورمان و در سایه اتحاد بین آحاد مختلف مردم و بین دولت و مجلس، این کشور را به‌خوبی اداره خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سخنگوی دولت عصر امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال 1394 کل کشور اظهار داشت: در شرایطی لایحه بودجه سال 94 مورد تدوین و سپس بررسی قرار گرفت که فشار سیاسی دشمن سخت‌تر شده و قیمت نفت طی سال‌های اخیر هیچ‌گاه به این حد تنزل نیافته بود و این دشمنان با این فشار سیاسی تلاش دارند تا آثار ضعف و ناتوانی کشور در نظام جمهوری اسلامی را مشاهده کنند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: بنده به‌عنوان سخنگوی دولت رسماً اعلام می‌کنم که هرقدر فشار دشمن و حلقه محاصره تنگ‌تر باشد، ما با اتکا به ظرفیت کشورمان و در سایه اتحاد بین آحاد مختلف مردم و بین دولت و مجلس، این کشور را به‌خوبی اداره خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه تقدیم لایحه بودجه در راستای گره‌گشایی بود، با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده گفت: برای ارزیابی لایحه بودجه باید ببینیم که آنچه در این لایحه آمده است، متناسب با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه و اقتصاد مقاومتی است یا خیر. در لایحه بودجه 94 براساس سیاست‌های موجود 4 هدف را مورد توجه قرار دادیم که افزایش رشد سرمایه‌گذاری یکی از این اهداف است.

نوبخت بر همین اساس ادامه داد: امیدواریم با افزایش رشد سرمایه‌گذاری پس از 2 سال که رشد اقتصادی منفی را تجربه کردیم این بودجه را با رشد اقتصادی 2.5 درصد طراحی کردیم و آوردیم. همچنین پس از 2 سال رشد سرمایه‌گذاری منفی، در بودجه سال آینده رشد سرمایه‌گذاری 4+ را برنامه‌ریزی کردیم.

وی با تأکید بر کاهش وابستگی بودجه به نفت تأکید کرد: در لایحه دولت وابستگی بودجه به نفت را 8 درصد تقلیل دادیم که طی سال‌های گذشته کمترین وابستگی بودجه به نفت در لایحه بودجه سال 94 ارائه شد و کمیسیون تلفیق هم به این موضوع بسنده نکرد و مجدداً در این زمینه اقدام کرد و این عدد را تقلیل داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به سخنان برخی مخالفان کلیات لایحه بودجه مبنی بر اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه 94 مشاهده نمی‌شود، گفت: ما ترکیب منابع را در راستای اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی کردیم؛ مصارفی مطلوب است که از نظر جاری نهایت صرفه‌جویی و در بحث عمرانی نهایت افزایش را داشته باشد که در بودجه 94 این موضوع دقیقاً رعایت شده به‌طوری که بودجه‌های عمرانی از 41هزار میلیارد تومان به 50هزار میلیارد تومان رسیده و بودجه جاری افزایش چندانی نداشته است.

نوبخت بر همین اساس اظهار داشت: با تمام سختی‌هایی که دشمن به ما تحمیل کرده است، بودجه جاری را تقلیل دادیم و 16 درصد به‌سمت بودجه عمرانی بردیم و تلفیق نیز بودجه عمرانی را به 50هزار میلیارد تومان رساند. همچنین در این بودجه هزار میلیارد تومان برای بیکاری و مقابله با افزایش نرخ بیکاری اختصاص دادیم که با این رویه قطعاً دشمن مأیوس خواهد شد و می‌بیند با وجود تحریم‌ها رشد اقتصادی ما مثبت شده و 158هزار میلیارد تومان هم برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی خطاب به مخالفین لایحه بودجه تأکید کرد: شایسته نیست چنین لایحه‌ای را رد کنید و بخواهید یک بار دیگر این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی شود و ما هم متعهد می‌شویم که تمام آیین‌نامه‌های بودجه را تا قبل از پایان سال تدوین کنیم و این بودجه از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما با کشورهای اروپایی فرق می‌کنیم که کارگران خود را اخراج می‌کنند. ما اعتبارات را به‌گونه‌ای به‌صورت بهینه تخصیص دادیم تا در سال آینده 20هزار نیروی جوان را استخدام کنیم و به‌جای اینکه کارکنان را مانند کشورهای دیگر اخراج کنیم، حقوق آنها را 14 درصد افزایش دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایان سخنان خود اضافه کرد: با اینکه دشمنان فشار اقتصادی را بیشتر کردند اما 7هزار مگاوات برق در سال 94 تولید خواهیم کرد و 1500 کیلومتر راه را نیز در کشور احداث خواهیم کرد. همچنین قرار است 31 بیمارستان با ظرفیت 3500 تخت اجرایی کنیم و تمام اینها در شرایط تورم، رکود و تحریم است. بنابراین باید شما نمایندگان از دولت و اعضای کمیسیون تلفیق تقدیر کنید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon