برترین کتاب‌های سال ۹۳ خراسان شمالی معرفی شدند

برترین کتاب‌های سال 93 خراسان شمالی معرفی شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در استان پس از گذشت ۶۰ سال، دوره انتخاب کتاب برتر سال در استان خراسان شمالی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حسین ثابت قدم در این مراسم که بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد اظهار داشت: خراسان شمالی از لحاظ سطح فکری و فرهنگی به حدی رسیده که امروز می‌توانیم شاهد آثار و تولیدات فکری و فرهنگی باشیم و دست به انتخاب برترین کتاب بزنیم.

وی افزود: این فراخوان نشانگر آن بود که فرهیختگان، اندیشمندان، صاحبان فکر و اندیشه استان خراسان شمالی تا چه حد به دانش، بینش، فکر و اندیشه توجه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی اظهار داشت: داوران در انتخاب کتاب معیارهایی را در نظر گرفتند تا کیفیت تحت شعاع کمیت قرار نگیرد.

ثابت قدم با اشاره به ویژگی‌های شاخص داوری انتخاب برترین کتاب سال استان گفت: کتاب‌های چاپ اول، کتاب‌های چاپ سال 93، کتاب‌هایی که ناشر آن بومی استان بوده و نیز کتاب‌هایی که با موضوع مربوط به استان باشد اما ناشر غیر بومی باشد مورد داوری قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 40 روز پس از فراخوان مولفان آثار خود را به دبیر خانه ارسال کردند.

وی افزود: آثار ارسال شده شامل 300 جلد کتاب در 6 بخش ادبیات، هنر، کودک و نوجوان، دین، علوم اجتماعی، علوم تربیتی بوده است که از این بین از 12 اثر تجلیل شد.

ثابت قدم تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی حس رقابت و انگیزه تولید کتالب های ارزشمند را در بین نویسندگان استان برانگیخته می‌کند و نیز به ارتقاء و رشد کمی و کیفی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند تولید کتاب هستیم، گفت: اندیشه، فکر، فرهنگ و کتاب یکی از اساسی‌ترین مسائل در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است که با توسعه فرهنگ کتاب، مطالعه و کتاب خوانی می‌توانیم در این امر مهم ایفای نقش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی افزود: برای دست به قلم بردن نویسندگان با تولیدات متعدد، حمایت، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در پایان این مراسم از کتاب حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد تحت عنوان «فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی» که در راستای شعار سال نوشته شده بود رو نمایی شد و نیز از دیگر کتاب‌های برتر تقدیر و تشکر شد.

کتاب‌های «لیلانه‌ها»، «آبنبات هلدار»، «شعر کرمانجی در موسیقی مقامی خراسان»، «پرستو به روایت بیسیم»، «ایوب»، «چهارفصل عاشقی»(روایت زندگی شهدای زن استان)، «تحلیل محتوا بررسی شعر کودک و نوجوان»، «قایقی پر از پولک»، «حقوق اقلیت‌های دینی از نگاه اسلام»، «تشخیص و درمان اختلالات دوران کودکی با نقاشی»، «تا نقطه پرواز»، مجموعه 4 جلدی «شاهکار عضدی»، «مقدمه‌ای بر شفاف‌سازی نظام اداری و پول‌شویی» جزو آثار برتر امسال  بوده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon