درب باب الراس حضرت عباس(ع) تا پایان امسال به کربلا منتقل می‌شود


درب باب الراس حضرت عباس(ع) تا پایان امسال به کربلا منتقل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: عملیات ساخت درب باب الراس حضرت عباس(ع) در ساوه تا ۱۰ اسفند ماه تمام شده و تا آخر امسال به حرم حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه وکیلی عصر امروز در جمع کارکنان صدا و سیمای استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی تاکنون به منظور بازسازی عتبات عالیات کمک‌های بسیار ارزنده‌ای را  انجام داده‌اند اظهار داشت: مردم استان مرکزی تاکنون20 میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

وی افزود: مردم استان مرکزی با ارائه کمک‌های خود به این بخش ارادت خود به اهل بیت(ع) را نشان داده‌اند که با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه(س) پیش بینی می‌شود این کمک‌ها تا پایان امسال به 30 میلیارد ریال برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که ستاد بازسازی استان مرکزی در حال انجام آن است ساخت درب باب الراس حضرت عباس(ع) بوده که عملیات ساخت این پروژه در ساوه تا 10 اسفند ماه به پایان می‌رسد.

زندیه وکیلی با اشاره به انتقال این درب  تا آخر امسال به حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) درکربلای معلی گفت: جمع آوری و جذب کمک‌های مردمی و امور فنی و مهندسی فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده که تاکنون توانسته در این 2 بخش اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی افزود: فعالان این ستاد در بازسازی و گسترش حرم‌های اهل بیت(ع)، عملیات طراحی، کنترل و اجرای پروژه‌های ستادهای استان‌های دیگر نقش موثری را ایفا کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: مردم خیر استان مرکزی به ویژه محلات نقش موثری درساخت پروژه صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت حرم مطهر حضرت علی(ع) در شهر نجف داشته‌اند و در این راستا 5 هزار تن سنگ مورد نیاز برای ساخت ستون‌های این صحن شریف را تامین کرده‌اند.

زندیه وکیلی با اشاره به توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از فعالان ساختمانی از قبیل جوشکار، بنا، معمار، کچکار، سنگ کار و برقکار از استان مرکزی به صورت داوطلبانه به عتبات عالیات اعزام شده و در سامرا مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مردم استان مرکزی در حوزه کمک به بازسازی عتبات عالیات سرآمد هستند و  بیشترین آمار موقوفه‌ها با نیت بازسازی عتبات نشان از ارادت مردم این استان به اهل بیت(ع) دارد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon