دومین بیمارستان صحرایی استان سمنان در خارتوران بیارجمند افتتاح شد


دومین بیمارستان صحرایی استان سمنان در خارتوران بیارجمند افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: دومین بیمارستان صحرایی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در دهستان خارتوران منطقه بیارجمند شهرستان شاهرود افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنانبه نقل از روابط عمومی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان  اظهار داشت: به‎ دنبال تجربه موفق برپایی سه بیمارستان صحرایی در سنوات گذشته در مناطق فولاد محله و طرود و در سال جاری نیز در حسین‌آباد گرمسار و به‌منظور ارائه خدمات تخصصی پزشکی به اقشار محروم و آسیب‎پذیر جامعه که دسترسی کمتری به خدمات تخصصی پزشکی دارند، امسال نیز دومین بیمارستان صحرایی در منطقه بیارجمند برپا شد.

جبار دوست‌محمدیان افزود: ایجاد بیمارستان صحرایی در اجرای برنامه‌‏های محرومیت‌‏زدایی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در منطقه بیارجمند آب‌رسانی به روستاهای محروم را انجام داده و در حال حاضر لایروبی انهار و پروژه‏‌های عمرانی در مورد آب‌رسانی را در حال اجرا دارد که سازمان بسیج سازندگی استان سمنان به همت جامعه پزشکی و جامعه پزشکی شهرستان شاهرود و هلال‌احمر شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان موفق به ایجاد بیمارستان صحرایی در این منطقه شده است.

دوست‌محمدیان با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی باهدف محرومیت‌زدایی افزود: بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در منطقه محروم خارتوران در بخش بیارجمند واقع در استان سمنان به مدت یک هفته برپا است.

به گفته وی، این بیمارستان 34 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و در این بیمارستان صحرایی از متخصصین اطفال، زنان و زایمان، دندانپزشکی و عمومی استفاده‌شده است.

وی بیان کرد: مدت فعالیت این بیمارستان هفت روز است که در روزهای اول تا سوم بیماریابی توسط پزشکان صورت می‏گیرد و پس‌ از آن متخصصان در منطقه حاضر شده و به‌ صورت رایگان به درمان بیماران می‌پردازند.

به گزارش تسنیم، در آیین افتتاح این بیمارستان فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، معاون مدیریت بحران استانداری سمنان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و جمعی از مسئولان اجرایی این استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon