اگر مقابل دشمن کوتاه بیاییم، استکبار مرحله به مرحله جلو می‌آید

اگر مقابل دشمن کوتاه بیاییم، استکبار مرحله به مرحله جلو می‌آید

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه و دانشگاه ‌گفت: اگر بخواهیم در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم، استکبار با پیشروی مرحله به مرحله از ما می‌خواهد که علیه انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کنیم، چرا‌که دشمن سرسخت‌تر از قبل شده و بسیار وحشیانه عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه که امشب در جمع هزاران نفری حامیان سعید جلیلی در مسجد امام حسن عسگری قم سخن می‌گفت، با بیان اینکه این انتخابات خیلی بهتر از انتخابات گذشته از لحاظ سالم بودن فضا‌ست، گفت: سالم بودن فضای این دوره از انتخابات به علت رشد سیاسی جامعه با تدبیرهای مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به انتخابات‌های دوره‌های گذشته گفت: در دوره های قبل وقتی می‌خواستند انتخابات را پرشور کنند، فضا را سیاه و سفید نشان می‌دادند و به برخی برچسب طالبانیستی می‌زدند و خودشان را منجی نشان می‌دادند و در اثر این هیجانات ناصحیح می‌خواستند شور انتخابات را افزایش دهند‌ که روش بسیار غلطی بود.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضایای آرام گفت: مردم با آرامش بیشتری انتخابات خود را انجام داده‌اند و اگر کسی به لیستی خواص و یا لیست ترکیبی رأی می‌داد، فردی او را متهم به چیزی نمی‌کرد. در انتخابات ریاست جمهوری نیز برخی فکر می‌کردند حماسه سیاسی با حضور چهره‌های جنجالی صورت می‌گیرد اما کشور و  انقلاب به آرامش نیاز دارد و فضای سیاسی نباید پرتنش باشد که اگر این‌گونه شد، انتخاب فرد اصلح صورت نمی‌گیرد البته در این دوره شعارهای کاندیداها از هم دور نیست و کسی با ژست اپوزیسیون نظام وارد نشده است و ان‌شاءالله نیز هیچ عوام‌فریبی در این انتخابات شکل نگیرد‌ و امیدواریم انتخاباتی پرشور توام با آرامش داشته باشیم. 

وی با اشاره به اعتراض برخی افراد به عدم احراز صلاحیت چهره‌های جنجالی که آن را باعث کاهش مشارکت مردم معرفی می‌کنند، اظهار داشت: اگر آن فضا شکل می‌گرفت، دیگر حماسه نبود و فقط شلوغی بود و در حال حاضر زمینه ایجاد حماسه آماده شده است و امیدواریم که انتخاب مردم با تفکر و انتخابی آگاهانه همراه شود. 

پناهیان با اشاره به شاخص‌های گفتمانی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله هر کدام از افرادی که به این شاخص‌ها نزدیکترند در انتخابات و بعد از آن در اداره کشور موفق باشند که مهمترین شاخص آن که مقام معظم رهبری آن را فرمودند، مقاومت در مقابل استکبار است و در این مورد نباید به هیچ وجه کوتاه آمد. 

وی با بیان اینکه رفتار دشمنان بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون می‌بینیم که دشمنان حتی خواسته‌های حداقلی مومنان بحرین را نمی‌توانند تحمل کنند و از مستبدین بحرین حمایت می‌کنند و حتی سوریه را با اینکه در برخی از موارد با ایران فاصله داشت، نمی‌توانند تحمل کنند و اگر بخواهیم در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم، استکبار با پیشروی مرحله به مرحله از ما می‌خواهد که علیه انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کنیم، چرا‌که دشمن سرسخت‌تر از قبل شده و بسیار وحشیانه عمل می‌کند. 

پناهیان با طرح این سؤال که نمی‌دانم چرا مقام معظم رهبری در این دوره از انتخابات اینقدر بر مقاومت تاکید می‌کنند، گفت: آیا علت این امر این است که برخی در داخل کشور نسبت به مقاومت بی‌توجه هستند؟

وی با تاکید بر اینکه دشمن در آستانه نابودی قرار دارد، گفت: به همین علت می‌خواهد بیشترین ضربه‌های خودش را بزند‌ و  باید ببینیم چه کسی می‌تواند بهترین فرد برای پرچمداری مقاومت در منطقه باشد‌ چراکه همه نگاه‌های کشورهای اسلامی و منطقه و همچنین دشمنان به انتخابات و انتخاب مردم ایران معطوف شده است.

پناهیان دومین شاخص را مدیر و مدبر بودن عنوان کرد و گفت: مدیر و مدبر بودن جزو شاخص‌هایی است که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید کرده است و یقینا با مدیریت انقلابی است که می‌توان مشکلات را حل کرد و مدیر انقلابی فردی است که بتواند اطرافیانش را مدیریت کند و اسیر باندبازی‌ها نشود. مبانی انقلاب اسلامی دستش باشد که اگر اینگونه نباشد، ممکن است عدالت را بر ولایتمداری ترجیح دهد و فردی که رئیس‌جمهور می‌شود، باید در مورد مبانی نظری کار کرده باشد. 

وی سومین شاخص را داشتن پیوستن و برنامه فرهنگی دانست و گفت: عرصه فرهنگ همواره مورد انتقاد مقام معظم رهبری بوده است‌ و می‌بینیم ‌مسئله‌ای که در بین کاندیداها زیاد مطرح نمی‌شود، فرهنگ است و باید کسی روی کار بیاید که با مسائل فرهنگی آشنا باشد و از پس این ماجرا بربیاید چرا‌که بخشی از مشکلات اقتصادی ما به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. 

پناهیان در مورد راه حل مشکلات اقتصادی گفت: مدیریت انقلابی می‌تواند مشکل اقتصادی را حل کند چرا‌که اگر نسخه غربی اثری داشت، وضع خود آنها اینگونه نبود و دیگر اینکه با نگاه مبتنی بر فرهنگ می‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد. 

وی بابیان اینکه باید به سمتی برویم و انتخابی کنیم که دشمن از ما ناامید شود، اظهار داشت: در این صورت است که وضعیت‌مان بهتر می‌شود و به سمت آبادانی می‌رویم که اگر چشم امیدی داشته باشند، بر فشارهای خود می‌افزاید‌ و به این علت به رد صلاحیت‌ها اعتراض می‌کنند که انگار امیدهایی داشته‌اند تا از طریق آنها راحت‌تر بتوانند اهداف خودشان را دنبال کنند. 

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: به نظر بنده فردی باید رئیس جمهور شود که تخصص فرهنگی داشته باشد و از فرهنگ سر دربیاورد‌ چرا‌که در این صورت می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله کارهای عمرانی و آبادنی مشاور داشت و ا‌میدواریم سعید جلیلی نیز برجستگی‌های خودش را در عرصه فرهنگی نشان دهد.

وی با بیان خاطره‌ای گفت: رسم بر ا‌ین است که معمولاً از شهدا خاطره می‌گویند اما به این علت که بنده از جانبازان نیز خاطره تعریف می‌کنم، یک خاطره از جلیلی قصد دارم تعریف کنم و آن این است که یک بار آیت‌الله مهدوی‌کنی از وی پرسیده بود آموزش‌های دینی که در طول دوران تحصیل در دانشگاه امام صادق گذراندید، آیا به کار شما خورده که وی جواب داده بود حداقل اثرش این بوده که فهمیدم کار فقه کار سردرآوردن است و آسان نیست و نمی‌توان به این راحتی در مسائل فقهی نظر داد که این جواب متواضعانه نشان از فهم دقیق جلیلی از فقه دارد. 

پناهیان تصریح کرد: رئیس جمهور هر چقدر نسبت به علما، روحانیت و حوزه علمیه متواضع‌تر باشد، نظام با‌سرعت بیشتری پیش می‌رود و امیدوارم دشمن از ما ناامید و باب تحول فرهنگی باز شود و رئیس جمهوری روی کار بیاید که آموزش‌ دینی دیده باشد و نیز از مدیریت انقلابی برخوردار باشد. 

انتهای پیام/ی5

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon