مراکز دارالقرآن کریم در استان زنجان افزایش می‌یابد


مراکز دارالقرآن کریم در استان زنجان افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیر دارالقرآن کریم زنجان از ایجاد ۸ شعبه جدید مرکز دارالقرآن کریم در زنجان خبر داد و گفت: مراکز دارالقرآن کریم در استان زنجان افزایش می‌یابد.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: شعب مختلف دارالقرآن کریم در سراسر نقاط استان زنجان ایجاد می‌شود که این شعب از لحاظ محتوایی و شیوه‌های آموزشی در راستای سبک آموزشی دارالقرآن کریم زنجان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد هشت شعبه دارالقرآن کریم عنوان کرد: شش مرکز دارالقرآن در شهرک پونک، ثمین، الهیه، بی‌سیم،امیر کبیر زنجان ایجاد شده و دو مرکز در روستای مروارید و شهر هیدج ایجاد شده است.

مدیردارالقرآن کریم زنجان خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و آموزش علمی قرآن از جمله اهداف توسعه مراکز قرآنی است که دارالقرآن کریم زنجان آمادگی خود را برای اعزام مربیان قرآنی به روستاها اعلام آمادگی می‌کند.

وی ابراز کرد: آموزش قرآن در بخش‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید سطح یک و دو، قرائت سطح یک و دو و حفظ قرآن کریم با حضور اساتید برجسته در دارالقرآن کریم زنجان برگزار می‌شود.

مدیردارالقرآن کریم زنجان با بیان اینکه بیش از 400 نفر در مقاطع بزرگسال و دانش‌آموزی در دوره‌های آموزشی این مرکز ثبت نام کرده‌اند، گفت: استقبال از برگزاری دوره‌های آموزش قران مطلوب است ولی برخی از خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در این دوره‌ها اقدام نمی‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش نهج‌البلاغه توسط نمایدنه ولی فقیه و امام جمعه زنجان ابراز کرد: روزهای دوشنبه از ساعت 18 تا 20 در دارالقرآن کریم زنجان دوره‌های تفسیر برگزار می‌شود و در کنار آموزش قرآن کریم دوره‌های آموزشی مفاهیم قرآن و نهج‌‍البلاغه نیز از جمله مواردی است که مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

رحیمی بیان کرد: کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در روزهای شنبه توسط یوسف قاسمی از ساعت 18 تا 20، دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم توسط محمود کرمی در روزهای سه‌شنبه از ساعت 18 تا 20 در دارالقرآن کریم زنجان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: چهارشنبه‌ها دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم توسط حسن سلیمانی برگزار می‌شود و نیز در روزهای جمعه از ساعت 9 صبح تا 11 مراسم قرائت قران توسط مهدی میانداری در دارالقران کریم زنجان برپا می‌شود.

مدیردارالقرآن کریم زنجان با بیان اینکه 250 حافظ قرآن در استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: برای ارتقاء سطح علمی رشته‌های مختلف قرآنی دوره‌های تربیت مربی قرآن در دارالقران کریم زنجان برای مؤسسات گوناگون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon