فاکس‌نیوز به دنبال تحریک آمریکایی‌ها علیه مسلمانان است

فاکس‌نیوز به دنبال تحریک آمریکایی‌ها علیه مسلمانان است

خبرگزاری تسنیم: به اعتقاد یک استاد دانشگاه در آمریکا رسانه‌هایی مانند فاکس‌نیوز به دنبال نشان دادن چهر‌ه‌ای بد از مسلمانان و تحریک شهروندان آمریکایی علیه مسلمانان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دکتر عمادالدین احمد، از اعضای موسسه مناره آزادی آمریکا در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در واشنگتن در پاسخ به سوالاتی درباره کشته شدن سه نوجوان مسلمان آمریکایی و اینکه آیا علت اصلی این کشتار تنها به دلیل بحث بر سر محل پارک خودرو بوده یا خیر گفت: هرچند ممکن است بحث بر سر محل پارک خودرو عامل اولیه در وقوع این درگیری بوده باشد اما اینکه تنها این دلیل توجیهی برای وقوع قتل باشد مسئله‌ای است که قابل هضم نیست. اما به احتمال زیاد بی‌احترامی به قربانیان این حادثه در وقوع آن نقش داشته است. درغیر اینصورت چرا فردی سه عضو یک خانواده را به قتل می‌رساند؟

وی در ادامه گفت: با اینحال پدر خواهران ابوصالحه خبر داده بود که دختر وی چند بار از سوی یکی از همسایگان خود با اسلحه تهدید شده بود و این موضوع به شدت باعث نگرانی آنها شده بود اما آنها هیچگاه تصور نمی‌کردند که این مسئله تا اینجا پیش رود.

دکتر عمادالدین درباره تفاوت میان واکنش رسانه‌ها به کشتار شارلی ابدو و قتل‌عام چپل‌هیل گفت: برخی ممکن است تفاوت در نحوه پوشش اخبار این دو موضوع را با این مسئله توجیح کنند که کشتار شارلی ابدو نتیجه یک اقدام تروریستی بود اما قتل‌عام این سه جوان در کارولینای سیاسی بدون انگیزه سیاسی و تنها به دلیل یک عمل مجرمانه صورت گرفته است.

وی درباره علت افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا نیز گفت: رسانه‌هایی مانند فاکس نیوز و سیاستمدارانی چون بابی جیندل با نشان دادن چهره‌ای بد از مسلمانان خشم آمریکایی‌ها نسبت به گروه داعش و عاملان حمله شارلی ابدو را به سمت مسلمانان بی‌گناه آمریکایی هدایت می‌کنند.

سه شنبه هفته قبل پلیس آمریکا اعلام کرده شادی برکات، دختر 23 ساله، برادر 23 ساله وی،‌محمد ابوصالحه، و همسر 21 ساله‌اش، رزان محمد ابوصالحه، در خانه‌شان در کارولینای شمالی به قتل رسیده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان