‌اسلام منهای روحانیت بی‌فرجام است/ الان پشت خیمه‌های دشمن هستیم

‌اسلام منهای روحانیت بی‌فرجام است/ الان پشت خیمه‌های دشمن هستیم

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در اجتماع پرشور حامیان خود در قم گفت: دفاع از حقوق هسته‌ای فقط دفاع از حق هسته‌ای نیست بلکه دفاع از تمام حقوق مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان اولین سفر استانی خود به قم، با حضور در اجتماع ‌حامیان خود ‌در مسجد امام حسن عسگری ‌با بیان اینکه در سال‌های گذشته شهر قم مبداء بزرگی برای حرکت بزرگان بود، گفت: امام عظیم‌الشان ما پرچمی را بلند کرد و لبیکی به ندای قرآن گفت و مردم قم نیز به امام لبیک گفتند و سرآغاز یک حرکت جدید برای مردم شدند.

وی افزود: ملت ما 50 سال است که یک باور قرآنی را تجربه کرده ‌و آن این است که اگر به خداوند لبیگ بگوید، حیات جدیدی پیدا می‌کند و امروز آنچه ‌باور قرآنی ما بوده است، در تجربه نیز عینیت پیدا کرد. 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری هنر امام را منتقل کردن فقه جواهری و زحمات فقهای شیعه به درون جامعه دانست‌ و گفت: امام توانست از طریق منتقل کردن فقه شیعه به درون جامعه ظرفیت بزرگی را آزاد کند و  نشان داد اگر فقیه شیعی به درون جامعه بیاید، چه ظرفیت بزرگی آزاد می‌شود و از 50 سال پیش تحت یک شجره طیبه قرار گرفتیم و امروز در پرتو این شجره طیبه می‌توان ظرفیت‌های مردم را آزاد کرد. 

جلیلی با بیان اینکه از مرحله سرنگونی طاغوت تا تشکیل نظام اسلامی تحت این شجره طیبه قرار داریم، تصریح کرد: روز به روز آزاد شدن ظرفیت‌ها به شکل موفقی تجربه شده است.

وی با اشاره به پیام امام در مورد حفظ جزایر مجنون تصریح کرد: روزی که به بچه‌های زین‌الدین این پیام داده شد‌ که این جزیره باید حفظ شود، بدون اینکه تسهیلات و تجهیزات سخت‌افزاری برای آنها ارسال شود، جزیره حفظ شد و اکنون آن تجربه نیز باید در تمام عرصه حضور پیدا کند. 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال حاضر تجربه اقتدار و ایستادگی نظام در برابر تحریم‌ها و ارائه الگوی جدی حکومتی را به جهان داریم و در مرحله پرشتاب انقلاب یعنی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم و باید به جهان نشان دهیم که با اندیشه دینی می‌توان تمدنی قوی برپا کرد. 

جلیلی بخشی از ساخت تمدن را ابزاری عنوان کرد و ادامه داد: بخش حقیقی و روح ساخت تمدن فرهنگی است که در آن حاکم می‌شود و وجه متمایز حکومت اسلامی در بخش دوم است و زمانی که این روح حاکم شد، می‌تواند بخش‌های ابزاری را راه بیندازد. 

وی با تاکید بر اینکه بدون تعامل با حوزه‌های علمیه نمی‌توان تمدن قوی ساخت، اظهار داشت: اگر این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌توانند نویددهنده تمدن و حکومتی قوی باشند‌ و اگر چنین شد، می‌توانیم شاهد حیات طیبه باشیم، یعنی تمدنی که به آن اعتقاد داریم. 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایمان و عمل صالح را عوامل محقق کننده حیات طیبه عنوان ‌و خاطرنشان کرد: باید مصادیق ایمان و عمل صالح را در بخش‌های مختلف بروز داد و وقتی این پیشرفت می‌تواند رخ دهد که ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر باشند. 

جلیلی تاکید کرد: اگر عدالتی بدون درک صحیح راه خود را ادامه دهد، راه انحرافی و بی‌فرجام خواهد بود و این مسیر وقتی می‌تواند محقق شود که التزام به حوزه‌های علمیه و در راس آن ولایت فقیه اتفاق بیفتد. 

وی خاطرنشان کرد: علت‌ پرهیز دادن امام خمینی در سال 58 از کسانی که اسلام منهای روحانیت را دنبال می‌کردند، این بود که اسلام منهای روحانیت بی‌فرجام خواهد بود و تنها اسلام ناب است که می‌تواند پیشرفت مد‌نظر اندیشه دینی را رقم بزند و بر این مبنا عمیقاً بر این باور هستم که اگر نظام اسلامی بدون این محتوا دنبال شود، به پیشرفت حقیقی نمی‌رسد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر تقوا را عنصری لازم برای کارگزار حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر روح اندیشه دینی در سیاست خارجی اقتصاد و... حاکم شود، می‌تواند نتیجه دهد‌ و اگر می‌گوییم ‌امروز در صحنه جهانی به برکت انقلاب اسلامی اقتدار و عزت داریم، حرفی گزاف نیست‌ بلکه عین گفته‌ دشمنان ماست که می‌گویند ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای قابل انکار‌ی است که این مورد حاصل اندیشه غنی دینی و مردمی که به آن ایمان داشتند، است. 

جلیلی در خصوص درخواست سوخت 20 درصد برای راکتور تهران گفت: 4 سال پیش و در خرداد 88 ‌به علت رو به اتمام بودن سوخت راکتور تهران نامه‌ای به آژانس نوشتیم که طبق معاهدات بین‌المللی باید به ما سوخت 20 درصد بدهید. 

وی با اشاره به ناکامی‌های کشورهای غربی گفت: آنها در زمانی تعلیق غنی‌سازی را پیگیری می‌کردند و بعد از آن به تعطیلی و حتی طبق گفته‌های فیشر وزیر خارجه وقت آلمان به دنبال تخریب تاسیسات هسته‌ای بودند اما جمهوری اسلامی مقاومت کرد و در برابر آنها کوتاه نیامد‌ اما آنها فکر می‌کردند ‌در موضوع احتیاج ما به سوخت 20 درصد باعث می‌شود در برابر آنها کوتاه بیاییم و در گفت‌وگوی ژنو 2 می‌گفتند اگر می‌خواهید سوخت 20 درصد به شما بدهیم، مواد غنی‌شده را به ما تحویل دهید و فعالیت‌هایتان را تعلیق کنید. 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: کسانی که ادعای حقوق بشر داشتند، به این نکته توجه نمی‌کردند که سالانه 800 هزار بیمار ما از داروهای تهیه شده با سوخت 20 درصد استفاده می‌کنند. ما به آنها اعلام کردیم که به این سوخت نیاز داریم و قصد داریم آن را بخریم اما شما به ما ندهید خودمان آن را تامین و تولید می‌کنیم که به ما لبخند زدند که اگر می‌توانید، تولید کنید چرا‌‌که تولید سوخت 20 درصد مراحل پیچیده‌ای داشت‌ اما ‌متخصصان ما با میانگین سنی 30 الی 34 سال که شهید شهریاری از جمله آنها بود، با اندیشه دینی ‌تلاش ‌و آن‌را تأمین کردند. 

جلیلی با اشاره به نقش شهید شهریاری در تولید سوخت 20 درصد گفت: دشمنان دیر‌هنگام متوجه نقش شهید شهریاری در این حوزه شدند و زمانی وی را به شهادت رسانده و او را به آرزوی خودش رساندند که ماموریت خود را انجام داده بود. 

وی تاکید کرد: نتیجه مقاومت ما این شد که امروز مسئله سوخت 20 ‌درصد گرویی در دست آن نباشد چرا‌که در گفت‌وگوهای آلماتی به ما می‌گفتند سوخت 20 درصد تولید نکنید و به جای آن ما فلان چیزها را به شما می‌دهیم اما معادلات ظرف 4 سال عوض شد. 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز آنچه برای کشور ما تولید عزت کرده، گفت‌وگو و مذاکره نیست بلکه اندیشه دینی و باور آن است و کسانی حاضرند برای این باور جان خودشان را بدهند. امروز باید بدانیم که چه نقاط قوت و ضعفی داریم و در چه مختصاتی قرار گرفته‌ایم تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم‌ اما یکی از مهمترین تهدیدها این است که نقاط قوت را نقطه ضعف و نقاط ضعف را نقطه مثبت نشان دهند. 

جلیلی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند باید به سمت تنش‌زدایی برویم اما من سوال می‌کنم مگر ما به دنبال تنش‌زایی بودیم که با اصل قراردادن تنش‌زدایی از موضع خودمان کوتاه بیاییم لذا آنچه به آن نیاز داریم، تهدید‌زدایی است ‌نه تنش‌زدایی بنابراین باید تهدیدها را کم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مقاومت گفت: آنچه باعث شد دشمنان بعد از جنگ تحمیلی فکر حمله نظامی را از سر خود دور کنند، این است که از مقاومت مردم کشورمان در جریان 8 سال دفاع مقدس درس گرفتند. 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: دفاع از خرمشهر تنها دفاع از خرمشهر نبود بلکه دفاع از تمام ارزش‌های انقلاب بود و امروز نیز دفاع از حقوق هسته‌ای فقط حق هسته‌ای نیست بلکه تمام حقوق ملت ایران است و دشمنان باید بفهمند که دیگر نمی‌توانند برای مردم ما تصمیم بگیرند و امروز به صراحت فهمیدند که اقتدار مردم ایران فراهم شده و قدرتی غیرقابل انکار است و فهمیده‌اند که حل مشکل سوریه بدون حضور ایران امکانپذیر نیست.

جلیلی با تاکید بر اینکه امروز در موضع اقتدار قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: آنچه ‌باعث می‌شود نویسنده و اندیشمند مصری بگوید ‌ایران بعد از 34 سال مقاومت ماهواره به فضا می‌فرستد اما مصر بعد از 34 سال سازش بحران نان داشته باشد، در این است که مردانی داشتیم که در مقابل دشمنان ایستادگی کردند. 

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری می‌گویند در موضع بدر و خیبر هستیم، یک تحلیل دقیق است اما برخی می‌خواهند ما را در شعب ابی‌طالب نشان دهند در حالی که پشت خیمه‌های دشمن هستیم و نباید بگذاریم عده‌ای با تحلیل‌های غلط خود ظرفیت‌های ما را بگیرند.

"این اقتدار قابل گسترش و تکثیر در همه عرصه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و سیاست خارجی است و اگر وزارت خارجه ساختار اجرای متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی را پیدا کند، پیشرفت‌های بسیاری خواهیم داشت و رئیس جمهور در راس قوه مجریه وظیفه دارد تمام ظرفیت‌ها را در این جهت فعال کرده و ساختارها را در این جهت شکل‌دهی کند". 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر در تمام ظرفیت‌های دولت این نگاه دمیده شود، چنان قدرتی آزاد می‌شود که قدرت هسته‌ای در برابر آن هیچ است و مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی در مرحله جدید که تمدن اسلامی است، باید با همکاری حوزه‌های علمیه و ساختار اجرایی جدید دست پیدا کند. 

جلیلی خطاب به جمع گفت: از شما‌ که در حوزه‌ها فعالی هستید، خواهش می‌کنم که به رسالت بزرگ خود یعنی تهیه نرم‌افزار تمدن بزرگ اسلامی همت کنید و وظیفه دولت است که این نرم‌افزار را به کار گیرد‌ و امیدوارم در پناه زعامت جانشین برحق امام به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon