دانشمندان برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اندیشه کنند

دانشمندان برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اندیشه کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه رسیدن به اقتدار علمی و اقتصادی در گرو تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است گفت: توجه به علم، فرهنگ و اقتصاد در کنار هم می تواند پیشرفت کشور را زودهنگام کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تهران چی رئیس دانشگاه شهید بهشتی صبح امرزو با حضور در مراسم افتتاحیه کنگره ملی اقتصاد مقاومتی که در مرکز همایش های صداوسیما در حال برگزاری است با اشاره به علت برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری کنگره اقتصاد مقاومتی توجه به شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در زیر بخش های اقتصاد و بهبود سطح رفاه عمومی و خنثی کردن طراحی های دشمنان است.
وی با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر مبنی بر اینکه در حکومت داری با دانشمندان گفتگو و با حکیمان به بحث بنشیند اظهار کرد: اگر بخواهیم سخن امیر المومنین را مورد توجه قرار دهیم به این نکته می رسیم که برای رسیدن به  جامعه ای مطلوب نیازمند همنشینی و همفکری با دانشمندان هستیم.
تهرانچی افزود: این همایش زمینه ای را برای بهرمندی از سخنان دانشمندان مهیا می کند. همچنین اگر توجهی به اظهارات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم توجه به اقتدار علمی و اقتدار اقتصادی مورد تأکید ایشان است.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: علم و فرهنگ و اقتصاد سه پایه مهم در هم تنیده برای پیشرفت کشور است. باید با استفاده از اندیشه عالمان در این سه حوزه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها چند بند سیاست نیست اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی و علمی است و چگونگی اجرای این مدل نیازمند اندیشه اندیشمندان است.
تهرانچی با تأکید بر اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی باید به یک وحدت نظر و همدلی برسیم ادامه داد: ارزیابی به عنوان حلقه مهم در کنار فرهنگ، اقتصاد و سیاست باید در بررسی اجرای این سیاست ها قرار گیرد. در نظام علم و فناوری، اجتماعی و فرهنگ باید زمینه برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد.
وی با  اشاره به اینکه دو دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه دفاع ملی در برگزاری این کنگره نقش مستقیم داشتند افزود: تلاش کردیم در سال اول ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مباحث نظری و راهبردی را در این کنگره دنبال کنیم تا بتوانیم به منظور ارتقاء سطح توانمندی های داخلی، دورن زای و برون نگری، خودکفایی وایجاد امنیت در اقلام راهبردی و کالاهای اساسی به یک نظر واحد دست یابیم. دانشگاه شهید بهشتی به نمایندگی از جامعه علمی مقالات را دریافت کرده و دانشگاه دفاع ملی در سطح راهبردی تمام مقالات را از سراسر کشور مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه