عملیات برق آسای ارتش سوریه در حومه شمالی حلب/درگیری‌ها به «نبل» و «الزهراء» رسید

عملیات برق آسای ارتش سوریه در حومه شمالی حلب/درگیری‌ها به «نبل» و «الزهراء» رسید

خبرگزاری تسنیم: ارتش سوریه صبح امروز سه شنبه طی یک عملیات غافلگیر کننده سه روستا را در حومه شمالی حلب آزاد و راه ارتباطی تروریست ها را در چندین منطقه با ترکیه قطع کرد و هم اکنون درگیری به شهرک های علوی نشین نبل و الزهراء رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از دمشق، ارتش سوریه از صبح امروز سه‌شنبه عملیات برق آسای را در حومه شمالی حلب آغاز کردند و در پی این عملیات کنترل کامل روستاها ریتان، باشکوی و حردتنین را به دست گفت است.

بر اساس این گزارش هم اکنون واحد های مهندسی در حال پاکسازی و خنث سازی این شهرک ها از مین هستند.

خبرنگار تسنیم از دمشق گزارش داد که آزاد سازی ریتان، باشکوی و  حردتنین به معنی تقسیم شدن حومه شمالی دمشق به دو قسمت است که به این وسیله  «حریتان، عندان، حیان و کفر حمره و معاره الأرتیق» از ترکیه جدا می‌شوند و به معنی رسیدن ارتش به شهرک‌های نبل و الزهراء است. بعد از آزادسازی این روستاها درگیری در حومه غربی در آستانه شروع شدن خواهد بود و وارد شدن به حومه غربی هم به معنی محاصره شهرک «عندان» است.

بر اساس این گزارش، گروه‌های تروریستی بر اثر شُک وارده از این شکست در حالتی از جنون به سر می‌برند و شایعه‌هایی که در مورد بازپسگیری ریتان و باشکوی منتشر می‌شود در جهت تقویت روحیه این گروه‌ها بود و هیچ پایه و اساسی ندارد.

ارتش سوریه در چهار کیلومتری نبل و الزهراء

"رضا باشا" خبرنگار میدانی سوری در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در دمشق جزئیات تحولات میدانی حلب را تشریح کرد.

رضا پاشا از حلب گزارش داد که نبردها اکنون در فاصله چهار کیلومتری اطراف دو شهر نبل و الزهراء تحت محاصره (گروههای مسلح) در ریف شمالی شهر حلب در جریان است.

باشا درباره دو شهر تحت محاصره نبل و الزهراء در ریف شمالی حلب نیز گفت: می توان گفت که اهالی نبل و الزهراء می توانند نبردهای جاری در نزدیک این دو شهر را مشاهده کنند؛ بویژه که ارتش سوریه همانطور که اشاره کردم، در اطراف دو شهرک رتیان و حرتین است. این دو شهرک فقط چهار کیلومتر از شهرهای نبل و الزهراء که در منطقه ای مرتفع قرار دارد، فاصله دارند؛ به گونه ای که می توان نبردهای اطراف این دو شهر را با چشم مشاهده کرد.

وی گفت : عملیات ارتش سوریه از شهرک های "حرتنین – رتیان- باشکوی" آغاز شد و ارتش توانست به طور کامل شهرک حرتنین را به کنترل خود در آورد و مین های کارگذاشته شده را خنثی کند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند شهر رتیان را به کنترل خود در بیاورند و نبردها اکنون در اطراف این شهرک ادامه دارد و گروه‌های مسلح تلاش می‌کنند که از شهرک رتیان عقب نشینی نکنند اما ارتش پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد.

باشا درباره وضعیت شهرک باشوی گفت: وضعیت در جبهه شهرک باشکوی نیز به همین منوال است که نزدیکترین شهرک به منطقه سیفات به شمار می رود. ارتش سوریه توانست بیش از 90 درصد شهرک باشکوی را به کنترل خود در آورد.

اعتراف گروه‌های مسلح به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها

باشا افزود که منابع در داخل شهرک باشکوی تایید کردند که درگیری ها هم اکنون در محله های شمالی این شهرک در جریان است یعنی عناصر مسلح کنترل خود را کامل بر این شهرک از دست داده‌اند و صفحه‌های گروه های مسلح درگیر در سه شهرک یاد شده نیز در شبکه های اجتماعی در اینترنت به کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها از جمله فرمانده گروه مسلح "نورالدین الزنکی" اذعان کردند.

وی تصریح کرد: همزمان با اقدام ارتش سوریه در گشایش جبهه ریف شمالی شهر حلب، نیروهای ارتش جبهه "داور شیحان و المعامل" در داخل این شهر را نیز گشودند. این امر ارتش را قادر ساخت تا شهر حلب را از طریق منطقه الشیخ مقصود تحت محاصره قرار دهد.

این خبرنگار میدانی سوریه افزود: این اقدام همچنین ارتش سوریه را قادر ساخت تا پیشروی زیادی در این جبهه انجام دهد که این پیشروی همچنان محتاطانه جریان دارد؛ زیرا این منطقه دارای ساختمان و کارخانه است و منطقه ای بسیار حساس به شمار می رود و انتظار می رود که ارتش در طول ساعات آینده به عملیات خود پایان دهند.

باشا گفت: همزمان با این جبهه، ارتش سوریه همچنین جبهه "جمعیت الزهراء" را گشود و بر تعدادی از بلوک‌های ساختمانی اطراف ساختمان اطلاعات نیروی هوایی کنترل یافت و همین امر باعث شد که نیروهای مسلح جبهه‌هایی را در داخل شهر حلب از جمله جبهه "العامریه و صلاح الدین" را گشودند. این جبهه همان نقطه ای به شمار می رود که دولت سوریه با اجرای طرح استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در آن موافقت کرده است و گروههای مسلح تلاش می کنند که برخی از نقاط در "صلاح الدین" را برای جلوگیری از اجرای طرح دی میستورا بازپس بگیرند.

بر اساس این گزارش گروه‌های مسلح همچنین جبهه "بستان القصر و قلعه حلب" و محله‌های قدیمی شهر حلب را گشودند و درگیری‌های شدیدی با ارتش سوریه روی داد. ارتش سوریه همه تلاش‌های  گروه‌های مسلح برای نفوذ از طریق این جبهه را خنثی و شماری زیادی از عناصر مسلح را کشت.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان