نباید ماهیت شهرداری و مدیریت شهری به مسائل جناحی و حزبی آلوده شود


نباید ماهیت شهرداری و مدیریت شهری به مسائل جناحی و حزبی آلوده شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ماهیت شهرداری و نهادهای مدیریت شهری نباید به مسائل جناحی و موضع‌گیری‌های حزبی آلوده شود، گفت: نباید در این حوزه براساس تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی و جناحی عمل کرد.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اظهارات یک عضو شورای شهر تهران در رابطه بنرهای عنایت آمریکایی اظهار داشت: بنرهای نصب‌شده از سوی شهرداری تهران، ماهیت آمریکا را نشان می‌دهد. مگر دولت با اینها شباهتی دارد که برخی آن را به دولت نسبت می‌دهند؟ رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری بارها اعلام کردند که ما با مجموعه آمریکایی‌ها با احتیاط برخورد می‌کنیم و این واقعیتی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد.

وی ادامه داد: این واقعیت در قالب بنرهای عنایت آمریکایی به تصویر کشیده شده است و من متوجه نمی‌شوم که چرا برخی این‌گونه با این مسئله برخورد می‌کنند. اتفاقاً من فکر می‌کنم که چنین برخوردی از سوی دوستان ما در شورای شهر، موجب تخریب دولت است. ملت ما، از سال‌های بسیار دور در حال زخم خوردن از سوی آمریکایی‌هاست؛ هم در کودتای 28 مرداد، هم در جریان لایحه کاپیتولاسیون و هم در دوره‌ای که نیروهای آمریکایی در ایران حق توحش می‌گرفتند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه این مسائل بیانگر دشمنی دیرینه آمریکایی‌ها با مردم ایران است، تصریح کرد: حتی این دشمنی تا به امروز نیز ادامه یافته است. از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، روز به روز بر دشمنی آمریکایی‌ها علیه ملت ایران افزوده شده است؛ یک دلیل بیاورند که بتوان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، یک مثال بیاورند که آمریکایی‌ها در جایی سنگ ما را به سینه زده‌اند و یک دلیل بیاورند که آمریکایی‌ها به ما خیانت نکرده‌اند.

طلا با تاکید بر اینکه این‌گونه موضع‌گیری‌ها، تخریب دولت است، یادآور شد: چطور در خصوص برخی کنسرت‌ها و برخی برنامه‌هایی که در فرهنگسراها برگزار می‌شود و چندان با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سازگاری ندارد، ابراز نگرانی نمی‌کنند؟ یکی از وظایف مجموعه شهرداری‌ها، کمک در حوزه فرهنگ‌سازی و تبلیغی با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه است. شهرداری تهران نیز در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده است.

وی با طرح این سوال که چه اشکالی دارد که شهرداری در این زمینه وارد شود، خاطرنشان کرد: همه ما باید به سمتی حرکت کنیم که در راستای ارتقای سطح بصیرت مردم باشد. البته من فکر می‌کنم که نگاه آقای سرخو هم همین است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شرایط برای چنین رویکردی فراهم است، گفت: تمام هزینه‌ها مشخص و روشن است؛ اگر واقعاً احساس می‌کنند که در جایی بر خلاف قوانین و ضوابط بودجه هزینه شده است، اعلام کنند اما باید براساس بند و تبصره قانونی صحبت کنند.

طلا با تاکید بر اینکه ماهیت شهرداری و نهادهای مدیریت شهری نباید به مسائل جناحی و موضع‌گیری‌های حزبی آلوده شود، اظهار داشت: نباید در این حوزه براساس تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی و جناحی عمل کرد. نظام دارای کلیت و چارچوبی است که همه باید در این چارچوب عمل کنند و اینکه شهرداری‌ها و بودجه‌ها در این زمینه متهم شوند، کار درستی نخواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon