رایزنی معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا/ ظریف و کری یکشنبه به مذاکرات ملحق می‌شوند

رایزنی معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا/ ظریف و کری یکشنبه به مذاکرات ملحق می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرد مذاکرات هسته‌ای ایران از فردا (جمعه) با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در ژنو و متعاقب آن گفت‌وگوی وزیران خارجه دو کشور از سر گرفته می‌شود.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران از فردا با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در ژنو و متعاقب آن گفت‌وگوی وزیران خارجه دو کشور از سر گرفته می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه روز پنج‌شنبه گفت فردا ــ جمعه ــ به‌همراه مجید تخت‌روانچی در ژنو با هیئت آمریکایی که هدایت آن را وندی شرمن به‌عهده خواهد داشت، مذاکره خواهند کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد که مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در روز شنبه هم ادامه خواهد یافت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران افزود: سپس در روزهای یکشنبه و دوشنبه محمدجواد ظریف و جان کری به مذاکره کنندگان ملحق خواهند شد و این گفت‌وگوها در سطح هیئت‌های کامل دو کشور ادامه می‌یابد. وی گفت: احتمال دارد پس ا ز روز چهارم مذاکره در سطح 1+5 هم انجام شود.

همچنین وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرده است که یکشنبه نشست با کل ١+٥ در سطح معاونین هم دوجانبه و هم جمعی خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وندی شرمن، مذاکره کننده آمریکا، پنج‌شنبه ــ امروز ــ سرپرستی هیئتی آمریکایی را در سفر به ژنو برای انجام مذاکرات با مقامات ایرانی درخصوص برنامه هسته‌ای تهران به‌عهده خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: رایزنی‌های دوجانبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ریاست «کاترین اشتون» مشاور ویژه اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان