جوادی یگانه: باید به پرسشگری مردم از مسئولان بیشتر توجه شود

جوادی یگانه: باید به پرسشگری مردم از مسئولان بیشتر توجه شود

خبرگزاری تسنیم: جوادی یگانه گفت: پیرامون راهپیمایی ۲۲ بهمن نگرانی‌هایی وجود دارد که باید جدی گرفت چون ممکن است آغاز انحراف باشد. رضایت عمومی مردم نکته اصلی است چون مردم ستون خیمه سیاست هستند. نبود پرسشگری مردم از مسئولان دلیل اصلی انقلاب ۵۷ بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز سمینار یکروزه بررسی ابعاد جامعه، مردم و ارتباط شناختی راهپیمایی در ایران با تاکید بر راهپیمایی 22 بهمن در پژوهشکده باقرالعلوم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. در اولین پنل این سمینار محمدرضا جوادی یگانه، منوچهر محمدی و محمدهادی همایون سخنرانی کردند.

موضوع سخنرانی جوادی یگانه «نقش مهم اما کمرنگ شده مردم در راهپیمایی» بود. وی گفت: هر سال در راهپیمایی 22 بهمن یکبار دیگر انقلاب تکرار می‌شود. اینطور نیست که بگوییم این حضور به معنای تجدید انقلاب است بلکه این اتفاق دقیقا دوباره خود انقلاب است.

وی افزود: چیزی که مسئله اصلی است شرکت مردم در راهپیمایی است. راهپیمایی انقلاب هر ساله انقلاب را زنده می‌کند.

این استاد  دانشگاه ادامه داد: پیرامون این اتفاق مبارک نگرانی‌هایی هم وجود دارد که باید جدی گرفت چون ممکن است آغاز انحراف باشد.

وی افزود: اگر ما نتوانیم با مردم سازگار شویم قطعا دچار مشکل می‌شویم. رضایت عمومی مردم نکته اصلی است چون مردم ستون خیمه سیاست هستند.

جوادی یگانه تصریح کرد: مسئله امام خمینی(ص) برای انقلاب اسلامی هیچ وقت فساد جنسی پهلوی و یا مسئله‌های شخصی خودش نظیر شهادت فرزندش نبود. آزادی فرهنگی و اجتماعی تا حد خیلی کمی در حکومت پهلوی هم بود اما چیزی که وجود نداشت، آزادی سیاسی به معنای حقیقی آن بود. مردم در سیاست حضوری نمی‌توانستند داشته باشند و اصالتا پرسشگری مردم از مسئولان معنا و مفهومی نداشت.

وی افزود: در همه راهپیمایی‌ها روحانیت پیشتاز مردم هستند. من معمولا از طرف صادقیه به جمعیت راهپیمایان اضافه می‌شوم. از آنجا گاهی خودروهایی دیده می‌شود که می‌توان فهمید حامل مسئولان و خانواده‌های آنهاست. حرکت آنها میان مردم پیاده به فرهنگ اشرافیت نزدیک است.

جوادی یگانه با مقایسه قطعنامه پایانی سال‌های ابتدایی انقلاب با قطعنامه امسال گفت: بالاخره دولت با یک نگاه خاص خودش روی کار آمده است. این که در قطعنامه امسال بگوییم مثلا در مذاکرات چه شود و مسائل فرهنگی چطور بوده، مباحث عام نیست. در حالی که راهپیمایی 22 بهمن کاملا عام است.

وی افزود: صدا و سیما در این سال‌ها به غلط اصرار دارد بگوید که بدحجاب‌ها در راهپیمایی حضور دارند. این گفته به معنای عدم حضور آنها نیست اما نسبت مشارکت آنها را باید توجه داشت. این جماعت حداقل در راهپیمایی 22 بهمن یک اقلیت هستند و نباید برای رسانه ما سهم برابری با بقیه طبقات مردم پیدا کنند.

جوادی یگانه در پایان گفت: آنجایی که باید عام باشیم خاص هستیم و آنجایی که باید خاص نشان دهیم، عام می‌شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل