فاضلاب و پساب بیمارستان‌های رشت ساماندهی می‌شود


فاضلاب و پساب بیمارستان‌های رشت ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر رشت با تأکید بر ردیف بودجه‌ای رودخانه‌های رشت در سال ۹۴، گفت: فاضلاب و پساب بیمارستان‌های رشت ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رضا جمشیدی‌چناری شامگاه پنجشنبه در جمع مدیران شهری،  اظهار داشت: جلسات فنی‌ درباره حل مشکلات رودخانه‌های رشت با حضور مدیرکل محیط زیست و مدیرعامل آب و فاضلاب تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بحران رودخانه‌های رشت 35 ساله است، افزود: سراوان باید به یک مرکز زیبا تبدیل شود و این رویا نیست و چیزی است که در آلمان و برزیل رخ داده است.

عضو شورای شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه گزارش شرکت مشاور ساماندهی رودخانه‌های رشت در حد دعانویسی بود، گفت: این گزارش بسیار بد ارائه شد و اینکه رودخانه‌های رشت چهار تیپ آلاینده دارد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه در طرح ساماندهی رودخانه‌ها باید کل فاضلاب شهر صنعتی، بیمارستان‌ها و فاضلاب خانگی از شهر خارج شود، تصریح کرد: تقسیم وظایف انجام شود همه موظف هستیم رودخانه‌ها را نجات دهیم و اگر امسال در بودجه درج نشود تا 30 سال دیگر رودخانه‌های رشت به نابودی کامل کشیده می‌شوند.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه روند مشاور پروژه طرح ساماندهی رودخانه‌های رشت کند است، اظهار داشت: باید این روند تا آخر عمر شورا نتیجه نمی‌گیریم در طرحی که در صحن شورا ارائه شد کسی چیزی متوجه نشد فقط اعداد و ارقام تکراری بیان شد.

نیکومنش نودهی با بیان اینکه نقشه معماری برای طرح ساماندهی رودخانه‌ها ارائه نشد، افزود: باید برای تصفیه رودخانه‌های رشت از فاضلاب‌ راهکاریی موثر ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت مشاور چیز جدیدی ارائه نداده است، گفت: در مورد شرکت سازه پردازان تجدید نظر و مشاور پروژه ساماندهی رودخانه‌های رشت عوض شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت گفت: در اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها حرکت لاک پشتی نمی‌خواهیم معاونت عمران در کار ورود کند و سرعت کار را بالا ببرد تا سریعتر نتیجه بگیریم.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی رشت اظهار داشت: شرکت مشاور ساماندهی رودخانه‌ها از باب قرار دادی که با شهرداری دارد باید پاسخگو باشد.

عباس صابر تصریح کرد: باتوجه به اینکه در هر قرار دادی شرایط مختلفی وجود دارد اگر قرار باشد به این شکل مدیریت کند همکاران در شهرداری باید تصمیمات مناسبی بگیرند.

تصفیه‌خانه شیرابه مرکز دفن زباله سراوان رشت طراحی شد

مدیر پروژه بهسازی مرکز دفن زباله سراوان رشت با بیان اینکه راه حل معضل شیرابه مرکز دفن زباله سراوان رشت طراحی تصفیه‌خانه است، گفت: کار آنالیز و طراحی تصفیه‌خانه این مرکز انجام شده است.

 مهران کریم‌پورفرد  با اشاره به اینکه پس از 9 ماه پروژه مرکزی جایگاه زباله سراوان رشت طراحی آن تمام شده است، اظهار داشت: نقشه‌های اجرایی تکمیل و بر آورد مالی آنها انجام شد و براساس آخرین استانداردهای موجود دنیا و بهینه از نظر اقتصادی طرح اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسب‌ترین روش‌های آنالیز در طراحی به کار گرفته شده است،افزود: آنالیز پایدار مدنظر بوده است.

مدیر پروژه بهسازی مرکز دفن زباله سراوان رشت با اشاره به بررسی‌های انجام شده براساس مقدار تولید شیرابه در مرکز دفن زباله سراوان گفت:یکی از راه‌های حل این معضل طراحی تصفیه‌خانه است و کار آنالیز و طراحی تصفیه‌خانه انجام شد.

کریم‌پور فرد با بیان اینکه قیمت تصفیه‌خانه نیاز به بررسی دارد، تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات و کالاهای تصفیه‌خانه وارداتی است و این کالاها جز کالاهای هایتک محسوب شده و قیمت آنها به دلار است.

وی با اشاره به ناپایداری در منطقه سراوان رشت، گفت: کنترل نشت شیرابه در طراحی‌ها مورد توجه قرار گرفت و آسیب‌های زیست محیطی تحلیل شد.

مدیر پروژه بهسازی مرکز دفن زباله سراوان رشت با بیان اینکه برای خروجی شیرابه تصفیه و پوشش کف مدنظر است تا شیرابه به آب‌های زیر زمینی نفود نکند، خاطرنشان کرد: فرآیند تصفیه‌خانه بیو لوژی و شیمیایی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon