۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه در سطح کشوراحداث می‌شود


20 مرکز آموزش فنی و حرفه در سطح کشوراحداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور ساخته می شود،گفت: تربیت نیروی حرفه ای و کارآمد که بتواند وارد بازار کار شود و نیاز کشور را بر طرف کند از اهداف اقتصاد مقاوتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، مسعود شفیعی بعد از ظهر امروز در نشست روسای دانشکده‌های فنی حرفه‌ای منطقه 10 کشور که در دانشکده خوارزمی ملایر برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور مشکل ساختاری این دانشکده‌هاست.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور افزود: از سال 1390 آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای از آموزش و پرورش به وزارت علوم و تحقیقات کشور واگذار شد که باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی و ساختاری شده است.

وی عنوان کرد: در کشور 160 آموزشکده و دانشکده فنی‌وحرفه‌ای فعالیت می‌کنند و بیش از 160 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

شفیعی از ساخت 20 موسسه و آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: در مراکز فنی‌وحرفه‌ای کشور بیش از 90 رشته در مقطع کاردانی، 30 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 6 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته  آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اساسی‌ترین مشکلات مراکز فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: بودجه و سرانه ناکافی، وجود آزمایشگاه‌های قدیمی، تجهیزات فرسوده از اساسی‌ترین مشکلات مراکز فنی‌وحرفه‌ای است که برای به‌روزرسانی آزمایشگاه‌ها به بیش ار 200 میلیون تومان بودجه نیاز است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور کمبود هئیت علمی را یکی دیگر از مشکلات مراکز فنی‌وحرفه‌ای مطرح و بیان کرد: در کل کشور در مراکز فنی‌وحرفه‌ای حدود 60 هئیت علمی فعال هستند که با توجه به وجود 167 مرکز فنی‌وحرفه‌ای در کشور تعداد هئیت علمی این دانشکده‌ها بسیار پایین است.

وی افزود: برای تشکیل هر رشته به سه نفر هئیت علمی نیاز است که این مراکز با کمبود حدود 500 عضو هئیت علمی روبه‌رو هستند.

شفیعی توجه به مراکز و دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای را خواستار شد و عنوان کرد: اگر به این دانشکده‌ها توجه شود می‌توانند سهم عمده‌ای در تولید شغل و تامین نیروی انسانی بازار کار را داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: در برنامه پنجم مصوب شده است که 40 درصد از نیروهای دانشگاهی باید کاردان باشند ولی این رقم اکنون کمتر از 20 درصد است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به سالگرد ابلاغیه سیاسیت‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی فرآیندی است که هم باید صرفه‌جویی و هم برنامه‌ریزی در آن دیده شود.

وی افزود: مراکز فنی‌وحرفه‌ای  مدرک‌گرا نبوده و بیشتر به تربیت نیروهایی کارآمد تاکید دارد و اگر بتوان نیرویی تربیت کرد که بتواند وارد بازار کار شود و به نیروی بیکار جامعه اضافه نشود عین اقتصاد مقاوتی است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon