مواضع مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا نشانه «منافق صفتی» است

مواضع مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا نشانه «منافق صفتی» است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: مواضع مشترک سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا نشانه منافق صفتی آنان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در نماز جمعه این هفته خوی موضوع تجسس و عیبجویی از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: بدترین مردم، احمق ترین انسانها، منفورترین آدمها، پست ترین فرد در میان مردم از جمله القابی هستند که در روایات اهل بیت(ع) به افراد عیبجو و تجسس کننده از عیوب دیگران اطلاق شده است.

وی افزود: در برخی از روایات توصیه شده است که اگر بر عیوب برادر دینی خود اطلاع پیدا کردی نباید آن را افشا کنی و باید از خداوند برای او طلب آمرزش کنی .امام باقر(ع) فرمود:بر مؤمن واجب است هفتاد گناه کبیره مؤمن دیگر را بپوشاند.

خطیب جمعه خوی با تبریک میلاد حضرت زینب(ع) و روز پرستار گفت: حضرت زینب در تمامی زمینه ها می تواند یک الگوی تمام عیار برای زنان مسلمان باشد.

وی با اشاره به ویژگیها و خصوصیات برجسته آن حضرت اظهار داشت: صفا و مهرورزی، خردورزی، تربیت فرزندان شجاع و مجاهد، شهامت در مواضع، فصاحت در سخن، توجه به رسالتهای اجتماعی، تدبیر و مدیریت در شرایط بحرانی، انجام تکالیف مستحبی، ولایت مداری، مبارزه بی امان با ستمگران، دفاع و حمایت از ارزشها از جمله ویژگی های بارز و برجسته حضرت زینب در طول زندگی بابرکت ایشان است.

شکوری با تشریح شرارتهای داعش در کشورهای اسلامی گفت: آمریکا جهت مقابله با اسلام و مسلمانان وزیر سوال بردن آموزه های دینی،گروه های تکفیری مانند طالبان، القاعده و داعش را راه اندازی کرد و از سوی دیگر با ریاکاری تمام تعدادی از کشورها را جهت مقابله با داعش هماهنگ نموده و به هدف از بین بردن زیرساختهای دو کشور سوریه و عراق حمله هوایی کرد و اکنون نیز با نفاق تمام برای رسیدن به اهداف شوم خود و اشغال نظامی لیبی و یمن از طریق جنایات داعش در این کشورها زمینه سازی می کند.

خطیب جمعی خوی با اشاره به درخواست شورای همکاری خلیج فارس از شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تصویب قطعنامه جهت دخالت نظامی در یمن و فراخوانی سفیران خود از این کشور افزود: بسی جای تأسف است این پادشاهان عیاش در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان مظلوم سکوت کرده و در پشت پرده با سران اسرائیل هم پیاله می شوند و همگام با آمریکا جریانهای تکفیری را مورد حمایت و پشتیبانی قرار میدهند در مقابل جهت به سقوط کشاندن انقلاب مردم مسلمان یمن به شورای امنیت متوسل می شوند.

شکوری با تشریح ابعاد مواضع اخیر ولی امر مسلمین در اجتماع مردم تبریز در زمینه مسائل داخلی و بین المللی اظهار داشت: مقام معظم رهبری مدظله العالی روی موضوعات مهم و سرنوشت ساز تأکید فرمودند از قبیل، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، تکیه به مردم، جداسازی اقتصاد کشور از اتکاء به نفت، اجرایی شدن سیاستهای اصل 44،برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیتها و منابع داخلی، استفاده از جوانان و دانشجویان بسیجی، لزوم حضور برنامه ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی، مقابله جدی با تحریم های دشمن با تکیه به مردم، استفاده از تولیدات داخلی ئ در واقع مقام معظم رهبری اتمام حجت فرمودند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon