لالوویچ: ایران شانس زیادی برای میزبانی مسابقات جهانی دارد

لالوویچ: ایران شانس زیادی برای میزبانی مسابقات جهانی دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه جهانی کشتی تأکید کرد، کشور ایران شانس زیادی برای میزبانی از مسابقات جهانی این رشته ورزشی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نناد لالوویچ در نشست خبری‌اش که ظهر امروز (جمعه) در بخش VIP سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم تا کشتی آزاد، فرنگی و زنان را به صورت جداگانه برگزار کنیم و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، شانس ایران برای میزبانی از مسابقات جهانی زیاد خواهد شد. 

وی با اشاره به عقد قرارداد با شبکه یورواسپرت عنوان کرد: ما قرارداد 3 ساله با شبکه یورواسپرت بسته‌ایم و این شبکه قرار است مسابقات جهانی را پخش کند. ما به عنوان فدراسیون جهانی در تابستان امسال تصمیم گرفتیم تا مسابقات قهرمانی اروپا و سایر مسابقات را بفروشیم تا از این طریق کسب درآمد نیز داشته باشیم.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: جا دارد از فدراسیون کشتی برای برگزاری خوب جام جهانی تشکر کنم این مسابقات مثل همیشه در بالاترین سطح برگزار شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت، البته تیم ایران غمگین است چون باید برای کسب عنوان سومی مسابقه دهد اما من می‌دانم نسل جدید کشتی فرنگی به خوبی روی کار آمده و موفق خواهد شد. اکنون زمانی است که کشتی‌گیران جوان برای کسب تجربه در این رقابت‌ها باید بجنگند تا در المپیک موفق باشند.

لالوویچ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ایران هیچ نماینده‌ای در اتحادیه جهانی کشتی ندارد نیز گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. کشتی یک ورزش المپیکی است و همه به خوبی می‌دانیم که نگه داشتن آن در المپیک کار بسیار سختی بود. ما اکنون به صورت کامل براساس اساسنامه‌ IOC کار می‌کنیم و این اساسنامه می‌گوید که سیاست نباید در تصمیمات ورزشی وارد شود، البته از سوی دیگر دولت‌ها نیز رشته‌های ورزشی را حمایت می‌کنند. باید در جایگاهی حضور داشته باشد که اگر هم بخواهد دخالت کند هم نتواند اما من می‌دانم که در ایران چنین مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما با فدراسیون کشتی ایران رابطه بسیار متقابل و احترام آمیزی داریم و می‌دانیم که رئیس فدراسیون و تمام افرادی که در فدراسیون دخالت دارند از طریق انتخابات درست برسر کار آمده‌اند.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در خصوص مشکل مربوط به میزبانی همزمان کشتی زنان و کشتی فرنگی و آزاد و اینکه نمی‌تواند با این شرایط از مسابقات جهانی میزبانی کند، خاطرنشان کرد: این موضوع امکان پذیر است هر چند کار بسیار سختی بوده چون تمام کارها با جدا شدن این 2 رشته 2 برابر می‌شود. هم اینک تا سال 2018 میزبانان جام جهانی مشخص شده‌اند و در آینده به این فکر هستیم که مسابقات جهانی را در بخش زنان و مردان به صورت جداگانه برگزار کنیم و در کنار آن سایر رشته‌های غیرالمپیکی کشتی را نیز به نمایش بگذاریم.

لالوویچ اظهار داشت: ایران رشته‌ای به نام کشتی آلیش دارد که بسیار جذاب است به همین ترتیب رشته‌های دیگری نیز در جهان وجود دارند که هر کدام بیانگر سنت‌های آن کشور است. اتحادیه جهانی باید برگزار کننده تمامی مسابقات باشد چرا که بسیاری از این رشته‌های سنتی قبل از به وجود آمدن رقابت‌های المپیک وجود داشت و حتی کشتی کنونی که برگزار می‌شود نیز از کشتی‌های سنتی شکل‌ گرفت. ما پس از مسابقات جهانی سال 2018 در کنار رشته‌های آزاد و فرنگی رقابت‌های کشتی سنتی را برگزار خواهیم کرد تا اسپانسر و تماشاگران بیشتری از کشتی دیدن کنند.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود حمایت فدراسیون کشتی ایران از شما به عنوان رئیس اتحادیه جهانی برای عضویت یک نماینده از ایران در هیئت رئیسه تلاشی انجام نمی‌دهید، گفت: نگرانی شما برای من قابل درک است اما حمایت کردن از یک کاندیدا تنها حمایت کردن مستقیم نیست بلکه سایر کشورها هم باید از نماینده ایران حمایت کنند.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی افزود: امیررضا خادم در انتخابات امسال نتیجه خوبی گرفت و حدود 37 رأی کسب کرد و با نفر بالایی خود فاصله چندانی نداشت. خادم حمایت بیشتر اعضای هیئت رئیسه را داشت اما موفق بودن در انتخابات وابستگی زیادی به روابط سیاسی دارد. من نیز در نخستین حضورم نتوانستم به هیئت رئیسه وارد شوم ولی خادم تنها 3 یا 4 رأی برای انتخاب شدن کم داشت. به اعتقاد من هر کاندیدا برای آنکه انتخاب شود بیشتر نیاز به حمایت‌های هم‌قاره‌ای‌های خودش دارد و خادم نیز ابتدا باید از کشورهای آسیایی شروع کند.

لالوویچ با اشاره به قراردادی که با شبکه یورواسپرت منعقد شده، عنوان کرد: ما جدا از کشتی و حضور در دایره کشتی به پخش آن نیز فکر می‌کنیم و همان طور که گفتم ما برای پخش مسابقات قیمت‌گذاری انجام دادیم و از مسابقات تاشکند کارمان را آغاز کردیم، البته با شبکه یورونیوز نیز صحبت‌هایی انجام دادیم تا در مسابقات حدود 6 دقیقه در خصوص کشتی صحبت‌هایی انجام دهیم. جالب است که بدانید ما قبل از المپیک لندن تنها 12 هزار فالوور (دنبال کننده) در فیس‌بوک داشتیم که این تأسف آور بود اما اکنون بالای یک میلیون بیننده در روز در این شبکه داریم. ما حتی آژانسی را استخدام کردیم که از فروش سیگنال‌های تلویزیونی جلوگیری کنند، البته ما برای اینکه مسابقاتی را پوشش دهیم به افراد زیادی نیاز داریم و به همین دلیل امتیاز پخش را به یک شبکه بزرگ خواهیم داد تا دیگر مشکل پوشش مسابقات را نداشته باشیم، البته شبکه یورواسپرت تنها در اروپا قوی است و ما قصد داریم در هر قاره‌ای با شبکه‌ای کار کنیم. ما در آمریکا با شبکه NBC صحبت کردیم و در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نیز که در برزیل برگزار می‌شود مسابقات را به یک شبکه مکزیکی فروخته‌ایم.

وی درباره لزوم اهدای جوایز ارزنده به تیم‌های قهرمان مسابقات جهانی نیز تصریح کرد: ما ابتدا باید درآمد داشته باشیم تا بتوانیم جوایز خوبی را به تیم‌ها بدهیم. ما به حمایت‌کنندگان مالی نیاز داریم که این موضوع با نشان دادن بیشتر مسابقات ما از شبکه‌های تلویزیونی و جذب اسپانسرهای بیشتر موثر خواهد شد. ما باید ابتدا مسابقات کشتی را جذاب‌تر کنیم و به همین دلیل نیز به دنبال تنظیم قوانین هستیم.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی خاطرنشان کرد: اگر ما قوانین قابل فهم‌تری داشته باشیم، مخاطبان‌مان نیز بیشتر خواهند شد و پس از آن امکان اینکه مسابقات‌مان از شبکه‌های بیشتری پخش شود وجود دارد پس همه چیز به پول بستگی دارد و این موضوع که اگر قابلیت بیشتر شود مخاطب بیشتر خواهد شد و در آن صورت علاقمندان به کشتی متوجه می‌شوند که در 30 سال اخیر چه اتفاقاتی در کشتی رخ داده است. این در حالی است که در چند سال اخیر تنها متخصصان کشتی بودند که می‌توانستند تشخیص دهند چه اتفاقی در کشتی رخ داده است.

لالوویچ با اشاره به تغییر نام اتحادیه جهانی کشتی عنوان کرد: همچنان این سوال مطرح است که چرا اسم فدراسیون جهانی کشتی تغییر کرده است. نام قبلی اتحادیه جهانی برگرفته از یک نام فرانسوی بود و اکثر موارد با یک شرکت تولیدکننده لباس اشتباه گرفته می‌شد. به عنوان مثال همه می‌دانند که فیفا چیست اما در مورد فیلا همه تصور می‌کردند که ما لباس می‌فروشیم. مشکل ما اکنون در دایره کشتی نیست و ما می‌خواهیم به 6 میلیاردی که خارج از این دایره هستند کشتی را نشان دهیم و ما باید به همین دلیل آن را قابل فهم کنیم. قوانین نیز باید طوری تغییر کند که تنها کشتی‌گیران و داوران آن را متوجه نشوند. جالب است که در گذشته در خصوص یک فن بین متخصصان اختلاف نظر بود که این فن چند امتیاز دارد اما این برای ما قابل هضم نیست.

وی در خصوص اینکه تغییرات کشتی فرنگی چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار داشت: ما کمیته‌ای فنی را برای مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان انتخاب کرده‌ایم تا نظرات آنها را جمع‌آوری کنیم و پس از آن نیز در کمیته فنی اتحادیه جهانی این موضوع را بررسی خواهیم کرد و اگر این تغییرات تصویب شود تمام مسابقات تا المپیک بر اساس آن قوانین پیش خواهد رفت. ما باید به کشتی‌گیران و داوران  زمان بدهیم تا تغییرات را حفظ کنند و از مسابقات جهانی آمریکا این تغییرات می‌تواند دیده شود.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا فدراسیون جهانی از برگزاری مسابقات اوپن در ایران رضایت دارد یا خیر، گفت: من به فدراسیون ایران بابت برگزاری این مسابقات تبریک می‌گویم و به خوبی می‌دانم که برگزاری این مسابقات رکورد جهان را شکست. من معتقدم که کشتی ایران می‌توانست برای اخذ این مجوز در گینس اقدام کند و در همین خصوص از حمایت ما نیز برخوردار خواهد بود.  برگزاری چنین مسابقاتی به اعتقاد من سخت است و حتی جمع‌آوری داوران نیز مشکلات خاص خود را دارد با این حال این مسابقات هرچند تحت نظر اتحادیه جهانی نبود اما ما نماینده‌ای را راهی مسابقات کردیم تا این مسابقات را تحت نظر داشته باشد. مسابقات اوپن نشان دهنده میزان علاقه ایرانیان به کشتی بود و ما به سایر فدراسیون‌های جهانی هم نشان دادیم که چه امکاناتی در ایران وجود دارد.

لالوویچ در خصوص اینکه آیا بهتر نیست که تغییرات در کشتی کمتر باشد تا کشتی‌گیران با آن تطابق پیدا کنند نیز یادآور شد: ما از این پس تغییرات آن‌چنانی نداریم و بیشتر تنظیم مقررات را داریم. ما نظراتی از بیرون داشتیم که کشتی فرنگی خسته کننده است و امتیازاتی که دیده می‌‌شود غیرقابل فهم است. ما در تغییراتی که داشتیم نتوانستیم به کشتی‌گیران بفهمانیم که چگونه قوانین را اجرا کنند. در کشتی فرنگی اکنون بیشتر سر کشتی‌گیران به هم نزدیک است در حالی که باید سینه آنها به هم نزدیک باشد به همین دلیل نیز در آینده از ما ایراد خواهند گرفت و به همین دلیل کسی راضی نیست این شرایط ادامه داشته باشد و البته طبیعی است که ما در این راه چند قربانی نیز خواهیم داشت، البته ما روی تغییر دوبنده کشتی‌گیران نیز کار کرده‌ایم و از این پس دوبنده کشتی آزاد و فرنگی نیز با هم تفاوت خواهد داشت. ما حتی قصد داریم داورانی داشته باشیم که به صورت تخصصی در آزاد و فرنگی قضاوت کنند و حتی تماشاگرانی خاص برای این 2 رشته.

وی با اشاره به موضوع دوپینگ کشتی‌گیران ادامه داد: در خصوص دوپینگ ما در ژانویه گذشته جلسه‌ای داشتیم و مشخص شد که ما در مقام پنجم رشته‌های دوپینگی هستیم و این بسیار نگران کننده بود و به همین دلیل قصد داریم تا رتبه‌مان را کاهش دهیم. برای این موضوع نیز بودجه‌ای درنظر گرفتیم تا خارج از مسابقات نیز کشتی‌گیران تحت کنترل باشند، البته زمانی که من رئیس شدم این بودجه 5 برابر شد و امسال این بودجه بیشتر از قبل است. ما به همه فدراسیون‌ها گفته‌ایم که جریمه‌ها 2 برابر خواهد شد و قوانین جدید نیز از سال 2015 شروع شده است، البته زمانی که جریمه‌ها 2 برابر می‌شود تنها برای ایجاد درآمد نیست و ما قصد داریم بگوییم که پیشگیری از دوپینگ بسیار بهتر است.

او ادامه داد: مشکلی که اکنون در موضوع دوپینگ وجود دارد عدم اطلاع‌رسانی مناسب است، البته یک کشتی‌گیر راه فرار از دوپینگ را از طریق اینترنت به خوبی می‌تواند پیدا کند. متأسفانه دوپینگ در شرایط کنونی از نزدیک‌ترین افراد به کشتی‌گیران به آنها منتقل می‌شود. در این بین ما به فدراسیون کشتی ایران تبریک می‌گوییم که 2 ماه است آزمایشات را شروع کرده‌اند، البته ما مانند سایر فدراسیون‌ها نمی‌توانیم موارد مربوط به دوپینگ را از طریق مختلف و دست‌کاری لابراتوارها مخفی نگه داریم.

رئیس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی در خصوص برگزاری جام‌باشگاه‌های جهان در ایران نیز عنوان کرد:  من 6 سال مسابقات جام باشگاه‌های جهان را برگزار می‌کردم و معتقدم این مسابقات دستاوردهای خوبی داشت و کشورها از این پس می‌دانند که چگونه باید مسابقات را برگزار کنند، البته قدم اول باید برگزاری چنین مسابقاتی در 4 قاره باشد که این موضوع با مشکلاتی نیز مواجه است. برخی کشورها تیم کامل ندارند و برخی نیز مشکلاتی دیگر در خصوص جابجایی از شهری به شهر دیگر دارند. ما باید کاری کنیم تا چرخ کشتی بیشتر بچرخد و همین جام‌باشگاه‌های جهان باعث شد تا کشورها به فکر لیگ‌های داخلی خود باشند.

لالوویچ با اشاره به خسته‌کننده شدن کشتی در صورت برگزاری در یک روز تصریح کرد: به دلیل برگزاری مسابقات کشتی در یک روز کشتی‌گیر در فینال بسیار خسته می‌شود در حالی که در بوکس این‌گونه نیست. این نوع رفتار با یک قهرمان جهان به اعتقاد من خوب نیست و نباید یک قهرمان جهان در سالن بدون انرژی باشد. اعتقاد من این است که مسابقات باید در 2 روز برگزار شود.

وی با تمجید از فدراسیون فوتبال ایران گفت: به اعتقاد من فدراسیون کشتی ایران بسیار پیگیر است و ما هر روز از رسول خادم یک نامه در کارتابل‌مان وجود دارد.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به میزبانان مسابقات جهانی عنوان کرد: از این پس باید کشورهای میزبان تمام تعهدات را انجام دهند و اگر تعهدات اجرا نشود با آنها برخورد می‌شود. ما باید مانند فوتبال برای هر قسمت جایگاه ویژه‌ای را اختصاص دهیم و حتی امور فنی هم باید از طریق فدراسیون‌های جهانی کارشان انجام شود. قرار است کارت‌های شناسایی طراحی شود. همانند المپیک‌ها ما قصد داریم این کارت‌ها را بسیار زیبا طراحی کنیم و حتی با دولت‌ها صحبت کنیم که از این کارت‌ها به عنوان ویزا استفاده شود. در شرایط کنونی بسیاری از کشتی‌گیران حدود 4 ساعت در فرودگاه معطل می‌شوند و بهتر است در این خصوص هماهنگی‌ها از قبل انجام شود، البته نمی‌توان تضمین داد که این کارت‌ها در تمامی کشورها مانند ویزا باشد اما شایسته است که این مهم رخ دهد.

لالوویچ در ارتباط با برگزاری کشتی پهلوانی جام تختی نیز گفت: مسابقات سنتی هر کشوری در کنار مسابقات رسمی باید انجام شود البته برای این مهم مشکلاتی نیز وجود دارد به همین دلیل ما قصد داریم مسابقات را در 2 روز داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی آن را مدیریت کنیم. به اعتقاد من برگزاری مسابقات در 2 روز تمرکز داوران را نیز بیشتر خواهد کرد. در شرایط کنونی یک داور در طول یک هفته کشتی آزاد کشتی فرنگی و کشتی زنان را قضاوت می‌کند و این امر بسیار روی تمرکز داوران تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon