امروز خطر لیبرالها و منافقین برای انقلاب جدی تر از هر زمان دیگر است


امروز خطر لیبرالها و منافقین برای انقلاب جدی تر از هر زمان دیگر است

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: خطری که انقلاب ما را امروز جدی تر از هر زمان دیگری تهدید می کند، خطر لیبرالها و منافقین ظاهرالصلاح است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه آدینه تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید یدالله شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران در مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زاده زید(ع) بازار تهران خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال را که چرا امام راحل حکومت شاه را سرنگون کرد و تاکید داشت که شاه باید برود را قرآن به روشنی داده است و آن هم اینکه می فرماید:  «أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ»؛ یعنی خدا را بپرستید و از طواغیت دوری کنید. وی افزود: اگر قبول داریم که شاه ایران عین فساد و طاغوت بود پس به این هم پی می بریم که چرا امام خمینی(ره) نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد.
رئیس ستاد نمازجمعه تهران یادآور شد: آقایان نهضت آزادی می گفتند شاه بماند و سلطنتش را بکند؛ ما هم دولت را دست بگیریم و کشور را اداره کنیم در حالیکه اسلام حکومتی می خواهد که در راس آن باید یک عبد صالح قرار داشته باشد نه کسی که نگاهش دائماً به سفیر این کشور یا آن کشور باشد. شیرمردی تصریح کرد: هدف خداوند از فرستادن انبیاء این بود که مردم خدا را بپرستند و از طاغوت دوری کنند. هر عصری هم طاغوت مخصوص به خودش را دارد. یک زمان مصداق طاغوت نمرود و فرعون و محمدرضا پهلویست و یک زمان دیگر طاغوت سران فتنه اند. وی متذکر شد: هر کس که مقابل خدا و دین خدا بایستد مصداق طاغوت است و امروز هم آمریکا ، انگلیس، روسیه و دیگر کشورهای اروپایی مصادیق بارز طاغوت در جهان ما هستند. رئیس ستاد نمازجمعه تهران با اشاره به این مطلب که بعضی ها هنوز هم می گویند که آخوندها نمی توانند حکومت کنند و شاه باید برگردد خاطرنشان کرد: مقاومت غزه و مقاومت لبنان را همین حکومت به اصطلاح برخی آقایان «آخوندها» به این مرحله رساند. حجت الاسلام و المسلمین شیرمردی افزود: اگر آخوندها نمی توانستند حکومت کنند و قدرت مدیریت کشور و جهان را نداشتند پس چگونه شد که سه دهه بعد از پیروزی انقلاب مردم غزه و مقاومت لبنان توانستند مدرن ترین تانکهای اسرائیلی را نابود کنند؟ آیا امیر قطر یا پادشاه عربستان از آنها حمایت کرد یا جمهوری اسلامی که در راس آن یک روحانی شجاع و مقتدر قرار داشت؟  وی با تاکید بر اینکه دستور خداوند متعال در قرآن این است که اگر سران کفر در مقابل اسلام و فطرت انسانی ایستادند و زانو نزدند باید آنها را به قتل رساند، تصریح کرد: شرط ایمان ما به خدا کفر به طاغوت است. هر کس به این مقوله چنگ بزند می تواند بگوید که من مسلمان هستم. رئیس ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه خطری که انقلاب ما را امروز جدی تر از هر زمان دیگری تهدید می کند، خطر لیبرالها و منافقین ظاهرالصلاح است؛ گفت: در اینجا منظور از منافقین مسعود رجوی خائن نیست؛ بلکه آن کسی است که در لباس مقدس روحانیت، حکومت و نظام جمهوری اسلامی در حال خدمت کردن است ولی دلش و قبله اش به سوی دیگریست. شیرمردی در ادامه افزود: اینها خطراتی هستند که گاهی در انتخابات،گاهی در بازار و یا عرصه های دیگر رخ می نمایند و فتنه ای را پایه ریزی می کنند که اگر به هوش نباشیم به دنبال آنند که پرچم ولایت فقیه را پایین بکشند و جمهوری اسلامی را به بن بست بکشانند. وی در پایان صحبتهایش تاکید کرد: خداوند متعال با جمهوری اسلامی نسبت قوم و خویشی ندارد و اگر قرار باشد تا این انقلاب بماند لازم است تا به طور دائم از آن پاسداری و حمایت شود. در این مراسم که  به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری اداره اوقاف ناحیه 3، شهرداری منطقه 12، بسیج حوزه 350 امام حسین(ع)، جمعی از کسبه غیرتمند و انقلابی بازار و آستان مقدس امامزاده زید(ع) برگزار می شد، در ابتدا استاد حاج محمدرضاپورزرگری قاری صاحب نام بین المللی به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و پس از سخنرانی حجت الاسلام شیرمردی، گروه تواشیح فجر به اجرای برخی سرودهای آئینی و انقلابی پرداخت.

برخی دیگر از اخبار، یادداشت ها و گفتگوهای نشریه آدینه تهران به شرح ذیل است:

مدیر مسئول روزنامه کیهان در جمع اعضای ستاد نماز جمعه تهران:
حصر سران فتنه از زمانی آغاز شد که می خواستند حرکتی شبیه داعش را به راه اندازند
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: سران فتنه هم جنایت کردند و هم وطن فروشی و حصر آنان از زمانی آغاز شد که می خواستند حرکتی شبیه داعش در کشور به راه اندازند.
به گزارش خبرنگار آدینه تهران حسین شریعتمداری مدیرمسئول و نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان جمعه گذشته در جمع اعضای افتخاری ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمودند کسی که نقشه راه در دستش نباشد گمراه می شود خاطرنشان کرد: دشمن اصرار دارد که ما ندانیم چه اتفاقی افتاده است و در حال حاضر در کدام نقطه ایستاده ایم. وی در ادامه افزود: داستان دقیقاً از آنجایی شروع شد که به همت امام راحل (ره) اسلام ناب محمدی(ص) بر کرسی حاکمیت نشست و گرنه قطعاً هیچ اتفاقی نمی افتاد. شریعتمداری خاطرنشان کرد: گری سیک مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا یک دفعه پنهانی به ایران آمده بود و وقتی برگشته بود گفته بود ما مخالف اسلام نیستیم. ایرانیها آنقدر نماز بخوانند و تسبیح بیندازند که خسته بشوند ولی مسئله ما این است این دیدگاه را وارد سیاست نکنند. مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه اسلام ناب ظلم ستیز است؛ اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست و با اشاره به این مولفه که ظلم ستیزی برای اسلام ذاتی است و صفت عرضی محسوب نمیشود؛ متذکر شد: وقتی اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند یعنی می خواهد عملی شود و از عرصه تئوری و نظریه خارج شده است. وقتی هم عملی بشود یعنی می خواهد با ظلم و ستم مباررزه کند. این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حاکمیت اسلام ناب و نشستن آن بر کرسی حکومت اولین اتفاقش این است که نظام سلطه تمام قد در برابر آن قد علم می کند  چرا که ماهیتش با ماهیت شما درگیر است. شریعتمداری گفت: طراحی چند کودتا، روئیدن گروهکها، جنگ تحمیلی ، بمباران، تحریم و غیره همه و همه از علامت های همین قد علم کردن نظام سلطه است. نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: تنها راه پایان درگیری ما با نظام سلطه بدون تعارف این است که دست از اسلام بکشیم و حالت دوم این که آمریکا دست از خوی استکباریش بردارد.شریعتمداری یادآور شد: آنهایی که نسخه رابطه و نزدیکی با آمریکا می نویسند (چه آگاهانه و چه نا آگاهانه) معتقدند ما باید از اسلام حاکمیتی دست بکشیم یا احیاناً آمریکا از خوی استکباریش دست کشیده است که ما چنین چیزی را در افق آمریکایی ها نمی بینیم. 
شریعتمداری خاطرنشان کرد : باید بپذیریم که بعد از جنگ تحمیلی جنگ تمام نشده است و فقط میدان جنگ تمام شده است. آن روز جنگ سخت اولویت و محور بود و امروز جنگ نرم. مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در تعبیر بسیار زیبایی فرمودند آنهایی که می گویند انقلاب اسلامی به مرور ایام کمرنگتر شده است و جاذبه های خودش را از دست داده است باید به این سوال پاسخ دهند که پس چرا دشمنی ها و کینه توزیهای نظام سلطه روز به روز بیشتر شده است. وی در پایان باز با بیان این نکته که دشمن اصرار دارد که کاری کند که مردم ندانند در کدام نقطه ایستاده اند و چه وضعیتی دارند، متذکر شد: سران فتنه هم جنایت کردند و هم وطن فروشی و حصر آنان از زمانی آغاز شد که می خواستند حرکتی شبیه داعش در کشور به راه اندازند.

قدیری ابیانه در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران گفت:
مخاطب اقتصاد مقاومتی فقط مسئولین نیستند
یک کارشناس مسائل اقتصادی و استراتژیک گفت: متاسفانه مردم ما اصولا خود را مخاطب مبحث اقتصاد مقاومتی نمی دانند و بر آن تصوراند که همه امور به مدیریت ها بر می گردد. هر چند مدیریت به معنی اتخاذ تصمیمات درست و اجرای درست آن است اما مدیریت خوبف سالم و قوی به تنهایی کفایت نمی کند و مشارکت مردم در امور از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و اقتصادی در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران پیرامون چگونگی خشکانیدن ریشه های فساد اقتصادی خاطرنشان کرد: فساد های اقتصادی در کشور ما ریشه هایی دارد که اگر آن ریشه ها حل نشود، نمی توان فساد رانت و قاچاق را خشکاند.
وی ادامه داد: مثلاً قیمت پایین سوخت در کشور ما که موجب شده دهک اول جمعیتی کشور یعنی 10درصد از ثروتمندان 30برابر 10 درصد دهک فقیرتر جامعه یارانه بگیرند و موجب قاچاق سوخت، اسراف در مصرف سوخت و عدم سرمایه گذاری در منابع مشترک نفت و گاز، عدم استفاده از انرژی خورشیدی و همچنین بروز فساد در سیستم اداری برای تسهیل قاچاق شده است. راهکار خشکاندن ریشه این فساد عرضه سوخت به قیمت حداقل تمام شده می باشد. در آن صورت قاچاق یکسره برطرف خواهد شد و اسراف در مصرف سوخت صورت نخواهد گرفت و میل به استفاده از انرژی خورشیدی افزایش خواهد یافت.
قدیری ابیانه تصریح کرد: متاسفانه مجلس شوری اسلامی در بررسی بودجه 94فقط افزایش 5درصدی را برای فراورده های نفتی در نظر گرفته است در حالی تورم بیش از این مقدار است و این بدان معنی است که هدفمندی نه تنها انجام نشده بلکه گام بزرگی به عقب برداشته شده است یا مثلا پرداخت یارانه سوخت به ثروتمندان که دولت خود حاضر به حذف ان نیست هر چند قانون بر آن تاکید دارد خود یک فساد بزرگ است.
این کارشناس مسائل استراتژیک و اقتصادی واقعی شدن قیمت ها، پرهیز از اسراف، جهت گیری سرمایه ها به سمت تولید،  محرومیت زدایی و تحقق عدالت را از محورهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: قیمت های یارانه ای کاملا مغایر با محور اقتصاد مقاومتی است است. یعنی شعار اقتصاد مقاومتی می دهیم اما خلاف آن حرکت می کنیم.
قدیری متذکر شد: مورد دیگری که در اقتصاد مقاومتی موثر است افزایش تولید و پرهیز از اسراف در مصرف و ترجیح خرید کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی است.
نویسنده کتاب «کلیدهای پیشرفت، عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و سرمایه» تصریح کرد: فرهنگ بهره وری و فرهنگ کار گروهی که لازمه اقتصاد مقاومتی است در ایران ضعیف است. متاسفانه مردم ما اصولا خود را مخاطب مبحث اقتصاد مقاومتی نمی دانند و بر آن تصوراند که همه امور به مدیریت ها بر می گردد. هر چند مدیریت به معنی اتخاذ تصمیمات درست و اجرای درست آن است اما مدیریت خوب، سالم و قوی به تنهایی کفایت نمی کند و مشارکت مردم در امور از اهمیت بالایی برخوردار است. هر جا موفقیت بوده نتیجه کار و تلاش دست اندرکاران آن کار بوده است و مشارکت مردم در پیروزی ها نقش اساسی داشته است.
این پژوهشگر عرصه مسائل استراتژیک در پایان یادآور شد: اگر اقتصاد مقاومتی محقق نشود، دچار اقتصاد ریاضتی خواهیم شد و اگر همگان به محورهایی که مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته بیان فرمودند، عمل می کردیم، دشمن امیدی به تاثیرگذاری تحریم ها نمی بست و اگر هم اینک نیز عزم ملی از طریق بهبود در کیفیت و کمیت کار و پرهیز از اسراف و ترجیح کالای ایرانی بر خارجی و انضباط اقتصادی و اصلاح سبک زندگی مطابق با الگوی ایرنی اسلامی صورت پذیرد خود به خود دیوار تحریم ها فروخواهد پاشید.

یک سالگی اقتصاد مقاومتی
و کارنامه دستگاه ها

29 بهمن سال 92 بود که سیاست‌های 24 بندی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و حال با گذشت یک سال از آن تاریخ دستگاه های اجرایی و مراجع نظارتی باید گزارش دهند که در این مدت برای اجرای این بندها چه کرده اند؟ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی 29 بهمن 92 از سوی امام خامنه‌ای ابلاغ شد و از آن تاریخ تاکنون دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف و مکلف به اجرا و اعمال این سیاست‌ها شده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: «پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند».
بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری به اجرای این سیاست‌ها در دولت و دستگاه‌های اجرایی هریک از بخش‌ها در تبلیغات و اعلان برنامه‌های خود نام «اقتصاد مقاومتی» را بُلد و به اجرای آن تأکید کردند. به طور مشخص در دولت اعلام شد که هر دستگاه و وزارت خانه‌ای باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه مشخصی را به شورای اقتصاد ارائه دهد و برهمین اساس شد که طی یک سال گذشته هر یک از وزارت خانه ها و دستگاه های زیر مجموعه دولت برنامه های عملیاتی خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی روانه شورای اقتصاد کردند. شورای اقتصاد هم البته به تفکیک برنامه های این دستگاه ها را به تصویب رساند. البته آنطور که محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تازگی اعلام کرده است هر یک از وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی برنامه های اقتصاد مقاومتی خود را در دو قالب کوتاه و بلند مدت به دولت ارائه داده اند. طبق اعلام نوبخت، تمامی وزارت خانه و دستگاه های اجرایی در دولت هم اکنون برنامه کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی برای سال های 93 و 94 در اختیار دارند ضمن آنکه این دستگاه ها باید برای سالهای اجرای برنامه ششم نیز برنامه ای بلند مدت در همین ارتباط به دولت ارائه دهند. علاوه بر اینها در جلسه 30 تیرماه سال جاری شورای اقتصاد، معاون اول رئیس جمهور از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، سازوکاری تعریف شود تا پیگیری و نظارت بر نحوه اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های اجرایی، در چارچوبی مشخص انجام شود و گزارشات دستگاه‌ها از روند اجرای تکالیف و وظایف محوله به‌صورت مستمر و مداوم دریافت گردد.
براساس مستندات موجود شورای اقتصاد برنامه های عملیاتی وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی دولت را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به تصویب رسانده است و باید دید که کدام یک از این بخش ها در طول یک سال گذشته گام های عملی برای رسیدن به این برنامه ها برداشته اند.
اما بد نیست یادآور شویم که جدا از ارائه برنامه و تصویب آنها در شورای اقتصاد از مهمترین مصداق هایی که می توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داد «تولید ملی» است چراکه بارزترین هدف سیاست های ابلاغ اقتصاد مقاومتی توجه به تولید ملی و تقویت آن است.
شاید به همین خاطر بود اقتصاددان ها و صاحب نظرهای اقتصاد ایران معتقدند برای ارزیابی اجرای اقتصاد مقاومتی در یک سال گذشته باید دید که تولید کشور به چه مرحله ای رسیده است؟ آیا دولت توانسته با الگو قرار دادن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تولید ملی را تقویت کند؟
این سوالی است که پاسخ آنرا می توان در آمارهای تولید کشور پیدا کرد هرچند تولیدکنندگان در همین راستا انتقادهای فراوانی دارند و مدام گله می کنند که دولت توجهی به آنها ندارد و مصداق آنهم عدم پرداخت سهم تولید در هدفمندی یارانه هاست. یکی از دیگر نهادهای مهم و البته مسئول در راستای تحقق اهداف 24 بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، قوه مقننه است چراکه بسیاری از قوانین موجود برای رسیدن به این اهداف باید مورد بازنگری قرار بگیرد و در تدوین قوانین جدید نیز باید قانون گذار به اهداف اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشد.
بی شک نقش بالای مجلس در رسیدن به اهداف کشور بود که امام خمینی (ره) در خصوص قوه مقننه همواره تأکید داشتند که «مجلس در رأس همه امور است»؛ برهمین مبنا بود که بعد از گذشت یک سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به جست‌وجو در ارتباط با عملکرد قوه مقننه در این حوزه پرداختیم.
مهمترین اقدامی که مجلس برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید انجام می داد «شناسایی قوانین مزاحم و متضاد اقتصاد مقاومتی» بود. البته گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با متولیان این کار در مجلس حکایت از اتمام شناسایی این قوانین در مرکز پژوهش‌های مجلس و ابلاغ آن به کمیسیون‌های تخصصی دارد.
علاوه بر این مجلسی ها در تدوین قوانین جدید تا حدی اهداف اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده اند اما تا به امروز وزیری برای پاسخگویی درباره اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی به مجلس احضار نشده است و این را برنامه‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی تأیید می‌کند.
اگر از اقدامات دولت و مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی عبور کنیم به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رسیم، چراکه یکی از مهمترین وظایف مجمع تشخیص نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به‌موجب تفویض اختیار از سوی مقام معظم رهبری است؛ سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌هایی است که از سوی مقام معظم رهبری به‌موجب بند 1 از اصل 110 قانون اساسی تعیین می‌شود. همچنین در بند دیگری از وظایف محوله به مجمع آمده که قوانین و مقررات شامل قانون برنامه حسب مورد باید در چارچوب سیاست‌های کلی مرتبط با آن تنظیم شود، این مقررات در هیچ موردی نباید مغایر سیاست‌های کلی مربوط باشد. باید دید نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از زمان ابلاغ تا کنون تا چه‌میزان بوده و چه‌کارهایی در این خصوص انجام شده است؟ البته گفت‌وگوی خبرنگار ما با تعدادی از اعضای مجمع حکایت از آن دارد که مجمع در طول ماه های گذشته در حال تدوین شاخص های اندازه گیری برای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده ولی هنوز این کار را به اتمام نرسانده است. نکته‌ای دیگر که در یک سال گذشته و بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌دفعات در دستگاه‌های مختلف مشاهده شد برگزاری همایش‌ها و سمینارهای ویژه اقتصاد مقاومتی بود! البته برگزاری این قبیل همایش‌ها و سمینارها چندان دور از انتظار نبود چراکه بارها مشاهده شده بعد از ابلاغ سیاست خاصی یا نام‌گذاری سال برخی ارگان‌ها به‌سرعت آستین خود را برای برگزاری همایش بالا می‌زنند و از قضا فکر می‌کنند کار عملی یعنی برگزاری همایش!
با توجه به موقعیت حساس ایران و همچنین اوج گرفتن مذاکرات هسته‌ای انتظار داشتیم که دولت‌مردان و سیاست گذاران از اقدامات کاغذی و اسمی برای اقتصاد مقاومتی دست بردارند و در عمل گامی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بردارند! امیدواریم در فرصت باقی‌مانده شاهد گزارش‌های عملی مسئولان در این حوزه باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران:
آمریکایی ها با ما به توافق نرسند بازنده میدان خواهند بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا برای توافق با ایران به نتیجه نرسد، بازنده میدان خواهد بود و این موضوع پیروزی مهمی برای ایران به شمار می رود؛ چرا که در حال حاضر  انجام مذاکرات در کانون توجه تمام جهانیان است و رفتار هر دو طرف کاملاً رصد می شود
دکتر علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران تصریح کرد: من فکر می کنم آمریکا و اروپا راه دیگری غیر از انجام توافق نخواهند داشت. با توجه به شرایط موجود و همچنین رجزخوانی های آمریکا بعد از توافق ژنو این احتمال دور از ذهن نیست.
وی افزود: آمریکا بعد از توافق ژنو مانور داد و در رسانه ها مطرح کرد که ما توانسته ایم جلو حرکت سریع ایران در موضوع هسته ای را بگیریم و این کشور را تحت کنترل درآورده ایم و طوری وانمود کرد که خود را موفق این میدان در چشم جهانیان نشان دهد. بنابراین انجام نگرفتن توافق برای آمریکا به مراتب سنگین تر از گذشته خواهد بود.
بروجردی متذکر شد: از طرف دیگر نمایندگان مجلس فوریت طرحی را تصویب کرده اند که بر اساس آن دولت موظف است در صورت انجام نپذیرفتن توافق تمام فعالیت های هسته های را به حالت قبل بازگرداند. یعنی تعداد سانتریفیوژها و افزایش سطح غنی سازی و فعالیت آب سنگین اراک همه و همه به حالت اول بازگردانده می شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در نهایت خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی آمریکا بازنده اصلی مذاکرات خواهد بود. از طرفی مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که توافق خوب توافقی است که متضمن منافع کشور باشد. بر این اساس ما حتماً برنده میدان خواهیم بود و این ظلم را رفع خواهیم نمود. از طرف دیگر اگر آمریکا برای توافق با ایران به نتیجه نرسد، بازنده میدان خواهد بود و این موضوع پیروزی مهمی برای ایران به شمار می رود؛ چرا که در حال حاضر  انجام مذاکرات در کانون توجه تمام جهانیان است و رفتار هر دو طرف کاملاً رصد می شود بنابراین نحوه عملکرد آمریکا و نوع تعامل آن با ایران مورد قضاوت جهان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران:
تـوافق بد هستـه ای یأس انقلابیون جهان را به دنبال خواهد داشت

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: توافق بد در مذاکرات هسته ای، انجام نشود بهتر است؛ چون موجب تضعیف نظام در سطح بین الملل است و برای انقلابیون جهان یاس به دنبال دارد. بنابراین انجام چنین توافقی تبعات بسیار دارد و نباید به هیچ وجه صورت گیرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران در خصوص روند مذاکرات هسته ای و تحلیل رهبر معظم انقلاب پیرامون شکل گیری توافق خوب و توافق بد خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری همیشه در عرصه سیاست خارجی بر اقتدار، عزت و سربلندی نظام و روح استکبار ستیزی بر مبنای حکمت و عزت تاکید دارند و همچنین ایشان در عرصه علم و فن آوری و تبدیل علم به محصول که موجب پویایی کشور می شود تکیه دارند. به ویژه در علوم هسته ای و فناوری نانو و علوم بنیادی تاکید ویژه دارند چرا که یکی از اندیشه های جهان سلطه، انحصار علم است. وی افزود: سلطه گران بر علومی که اقتدار آفرین است مانند انرژی هسته ای حساسیت بخصوصی نشان می دهند و بالطبع جهان سلطه با انحصار علم به دنبال تضعیف جهان به ویژه اسلام و جمهوری اسلامی ایران است. ما در این باره باید سامانه دفاع علمی ایجاد کنیم و با قدرت تمام در زمینه علوم هسته ای حرکت کنیم تا اقتدار نظام در برابر جهان سلطه حفظ شود. فشاری که در حال حاضر غرب در عرصه دانش ایجاد می کند، به دلیل کنترل رشد علمی ایران است. آنها مطمئن هستند که ایران به دلیل فتوای مقام معظم رهبری به دنبال بمب اتم نیست و تنها هدفشان کنترل رشد علمی ایران در عرصه هسته ای و ممانعت از رشد این فناوری در داخل ایران است؛ لذا انجام این مذاکرات یکطرفه است.
صفایی بوشهری در تحلیل رفتار دولت آمریکا و اروپاییها در عرصه مذاکرات تصریح کرد: آنها پای میز مذاکره نمی نشینند مگر برای تحمیل اندیشه های خود به طرف مقابل. بنابراین انجام این کار توافق بد است که نباید صورت گیرد. در این صورت توافق نشود بهتر است. این همان نکته ای است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و تذکر داده اند.
امام جمعه بوشهر در پایان متذکر شد: چنین توافقی انجام نشود بهتر است؛ چون تضعیف نظام در سطح بین الملل است و برای انقلابیون جهان یاس به دنبال دارد. لذاست انجام چنین توافقی تبعات بسیار دارد و نباید به هیچ وجه صورت گیرد. بلکه باید توافقی انجام شود که مایه عزت ایران باشد و عزت و سربلندی تمام مسلمین جهان را در پی داشته باشد. این موضوع مسئولیت تیم مذاکره کننده را دوچندان می کند. این زمان لازم است تیم مذاکره کننده انحصار طلبی علمی صهیونیست ها را مدنظر داشته باشند و توجه داشته باشند که انجام توافق بد از نظر فقه حکومتی حرام و غیر مشروع است و همچنین از نظر عقلانیت علمی و سیاسی با جوهره انقلاب سازش ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران مطرح کرد:
رئیس آینده مجلس خبرگان
باید در تراز مرحوم آیت الله مهدوی کنی باشد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عضو مجلس خبرگان رهبری و  امام جمعه اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران در بیان مهمترین شاخصه ها و معیارهای رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان از حساسیت بالایی برخوردار است و همه افراد حاضر در آن باید شاخصه ها و ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند. علاوه بر این فردی که به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب می شود باید ویژگی های بارز دیگری هم داشته باشد. وی افزود: در حال حاضر مجلس خبرگان ما به حمدالله از علما و افراد فهیم و آگاهی تشکیل شده که مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. همه مردم از وجود چنین علمایی در مجلس خبرگان رهبری مفتخر هستند و تک تک این افراد مورد احترام هستند اما مدیریت بر این افراد و اداره مجلس خبرگان ویژگی های خاص خود را دارد که بر حساسیت این موضوع می افزاید.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: شخصی که برای مدیریت مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شود باید علاوه بر شاخصه های لازم، از عنایت خداوندی هم بر خوردار باشد. به این معنی که علاوه بر اینکه لازم است از مجموعه خبرگان باشد، باید مدیریت نیز از آن بجوشد. این ویژگی است که در طول زمان مردم نسبت به آن شناخت پیدا می کنند. عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  وقتی مردم می بینند فردی متقی است و از خدا ترس دارد و در زندگی با ورع رفتار می کند و طی سالها دچار لغزش نشده است و بر اساس معیار الهی حرکت می کند، خواه ناخواه می تواند بر خبرگان مدیریت کند.
طباطبایی نژاد در باب دیگر شاخصه های رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: از طرف دیگر باید سه اصل به صورت همزمان در آن فرد دیده شود. اصل اول علم است. دومین اصل تقوا و سومین مورد هم سیاست است. اگر روحانی این سه باب را داشته باشد خواه ناخواه می تواند مدیریت خوبی نیز داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در تکمیل توضیحاتش گفت: امیدواریم فردی که در آینده به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شود این ویژگی ها را که همه و همه در مرحوم آیت الله مهدوی کنی وجود داشت داشته باشد و با بینش خوب بتواند نظارت بر رهبری داشته باشد. وی پیرامون شاخصه های اخلاقی و مدیریتی رئیس فقید مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ویژگی شاخص و بارز شخص مرحوم آیت الله مهدوی کنی اخلاص عجیب ایشان بود. هر کجا احساس می کرد باری از انقلاب بر زمین مانده کار را انجام می داد و هرگز به این فکر نمی کرد که انجام این کار در شان من هست یا نه؟
طباطبایی نژاد ادامه داد: زمانی لازم بود که نخست وزیر باشد بدون درنگ برای انجام ماموریت حاضر شد. هر زمان و در هرجا لازم بود برای انقلاب و در راه خدا فعالیتی انجام شود مرحوم مهدوی کنی اولین نفر بود. ویژگی دیگر وی نیز این بود که از مبارزان اصیل انقلابی و در اصطلاح از کتک خورده های اسلام بود و با زیر و بم انقلاب همراه بود و کسی نمی توانست ایشان را فریب دهد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران:
جلوگیری از نفوذ فتنه  گران در  مناصب کلیدی با دو شاخص قانون و خط مقام معظم رهبری

سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری معتقد است : برای جلوگیری از نفوذ فتنه گران در مناصب حساس و کلیدی لازم است با هوشیاری، دانایی، بینایی و آگاهی اوضاع را مراقبت کنیم. وی تصریح کرد: دستگاه های  تبلیغاتی مانند روزنامه ها، نماز جمعه و جماعات، صدا و سیما در این مراقبت نقش اساسی دارند.

با توجه به تغییر برخی رویکردها در دولت یکی از موضوعات مهمی که در عرصه مدیریت اجرایی کشور ممکن است رخ دهد، استفاده از فتنه گران و حامیان جریان فتنه در بعضی پست های کلیدی و حساس است. باید چه تدبیر قانونی و سیاسی اندیشید که از رخ دادن این مسئله جلوگیری کرد؟
رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید: لکل شی فتنه؛ یعنی برای هر چیزی فتنه و آسیبی وجود دارد. به عنوان نمونه آفت علم نسیان و فراموشی است یا آفت عمر گذران آن به بطالت است. بر این اساس طبیعی است که انقلاب اسلامی ایران که معجزه قرن بیستم معرفی شده است و نظامی مردمی، ولایی و ارزشمند است هماره در معرض تهدید آفت ها و آسیب های فراوانی باشد.
شهید والا مقام استاد مطهری با وجود اینکه تنها دوماه پس از انقلاب حیات داشت کتاب ارزشمندی را نوشت با نام آفت های انقلاب و از همان ابتدا هشدار داد که این انقلاب ارزشمند را گزند فتنه گران تهدید می کند. تحریف مسیر انقلاب و تحریف هدف انقلاب از جمله مهمترین آفت هایی است که ممکن است اتفاق بیافتد. بنابراین باید این موضوع را بدانیم که انقلاب ما مورد طمع بسیاری از فتنه گران است اما راه مقابله با این فتنه ها و جلوگیری از نفوذ فتنه گران در این انقلاب تنها دو چیز است. برای شناخت راه درست از غلط در مسیر انقلاب و تشخیص انواع فتنه ها و شناخت فتنه گران دو حجت و داور یا حکم وجود دارد. اول قانون و همخوانی افراد و مواضعشان با قانون است و نکته دوم که به عنوان ملاک و داور مطرح است مقام معظم رهبری است. خوشبختانه در کشور قانون اساسی و سند چشم انداز 20ساله و قوانین 5ساله وجود دارد که افق انقلاب را روشن کرده و در حد کمال از قوانین بهره مند هستیم و لازم است هر کاری با قانون هماهنگ باشد بعد از آن هم شخص مقام رهبری قرار دارند که بر اساس شرع و عرف و قانون باید نظر ایشان را داور قرار دهیم تا از آسیب فتنه ها در هر جایی و به دست هر شخصی در امان باشیم. برای جلوگیری از نفوذ فتنه گران در مناصب حساس و کلیدی نیز لازم است با هوشیاری، دانایی، بینایی و آگاهی اوضاع را مراقبت کنیم. برابر اصل هشتم قانون اساسی که امر به معروف و نهی از منکر را گوشزد می کند باید همه افراد جامعه هوشیار و آگاه باشند و هر جا احساس کردند انحرافی از مسیر انقلاب اتفاق افتاده، تذکر دهند. اگر دیدیم در دستگاهی شخصی خط مقام معظم رهبری را تبعیت نمی کند باید تذکر دهیم و طبق قانون با وی برخورد قانونی داشته باشیم تا مانع نفوذ جریان فتنه و آسیب به انقلاب شویم.
رسانه ها و نخبگان برای مقابله با این موضوع چه باید بکنند؟
همه دستگاه های  تبلیغاتی مانند روزنامه ها، نمازجمعه و جماعات، صدا و سیما وظیفه دارند آنچه که در بعثت انبیا (علیهم السلام) مطرح است یعنی تهذیب و تقوا و پارسایی را تبلیغ کنند تا با این وسیله افراد بر اساس ارزش ها انتخاب شوند و اگر رسانه ها و نخبگان به این وظیفه خود درست عمل کنند آگاهی و بینش جامعه بالاتر رفته و انتخاب افراد بر اساس ارزش ها شکل می گیرد لذا جامعه با بصیرت و بینشی که از روشنگری رسانه ها و نخبگان در پاسداشت خط مقام معظم رهبری بدست آورده است افرادی را انتخاب می کنند که دارای ارزش های والایی هستند .

تحریم گازی اروپا در راه است
بازی باخته آمریکا و اروپا در میدان گاز
صالح اسکندری: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مردم آذربایجان با ایشان با اشاره به ابزار مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های آمریکا و اروپا که همان تحریم گاز است به عقب نشینی های و نرمش های صورت گرفته در یکی دو سال اخیر در برابر یک جانبه گرایی و زیاده خواهی های آمریکایی ها و کشورها عضو گروه 5+1 پایان دادند و یک حرکت پیش رو و تهاجمی را آغاز نمودند. مسئله تحریم گاز به پشتوانه دو دهه کار کارشناسی و همسویی کشورهای صادر کننده گاز در اوپک گازی و با توجه به مناقشات بین روسیه و کشورهای اروپایی بر سر اوکراین امروز به ابزاری کاملا در دسترس برای جمهورری اسلامی تبدیل شده است.
رویای آمریکایی گاز ارزان و تضمین شده چند سال است که با تشکیل اوپک گازی آشفته شده است. در حقیقت دوران چک سفید امضا برای گاز ارزان تمام شده است. این افقی است که چشم انداز معادلات انرژی را در چند دهه آینده رقم خواهد زد. پیشینه تشکیل اوپک گازی به «GECF» یا تشکل کشورهای صادرکننده گازبرمی گردد. پیشنهاد اوپک گازی برای اول بار توسط کشورمان در سال 1380 مطرح شد.ایده اوپک گازی به معنای واقعی در تاریخ 29 ژانویه سال 2007 از سوی “ حضرت آیت الله امام خامنه ای” رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران طی دیداری با “ایگور ایوانف” دبیر شورای امنیت روسیه در تهران مطرح شد. در این دیدار معظم له طرح مبتکرانه ای را ارائه کردند. ایشان به وجود نیمی از ذخایر گازی جهان در روسیه و ایران اشاره کردند و افزودند: دو کشور با کمک یکدیگر می توانند بنای یک سازمان مربوط به همکاری های گازی را همچون اوپک پایه گذاری کنند. پس از اظهارات مقام معظم رهبری عده ای از این ایده استقبال کردند و از آن به عنوان استراتژی برای کنترل یکه تازی های آمریکا و دول غربی در منطقه خاورمیانه یاد کردند و عده ای نیز این ایده را غیرقابل تحقق و امری نشدنی دانستند. پس از آن اصطلاح “اوپک گاز” با انتشار مقاله‌ای در مجله معتبر “فاینشنال تایمز” در 13 نوامبر 2006، وارد واژگان سیاسی جهان شد. در این مقاله با ارجاع به گزارشی که توسط کارشناسان ناتو گردآوری شده بود، ادعا شده است که ایران، روسیه، لیبی، قطر، الجزایر و کشورهای آسیای میانه در صدد ایجاد یک کارتل قیمت گذاری گاز با هدف افزایش عواید از طریق متحد ساختن تامین کنندگان گاز طبیعی برای اتحادیه اروپا و گاز طبیعی مایع برای بازار جهانی هستند.
جدول 16 کشور دارای بزرگترین ذخایر گازی جهان به نقل از خبرآنلاین نشان می دهد که روسیه در مقام اول و ایران در مقام دوم دارندگان گاز جهانی قرار دارند.
جدول 16 کشور دارای بزرگترین ذخایر گازی جهان 
ردیف نام کشور حجم ذخایر
به میلیارد مترمکعب نسبت به کل جهان
(درصد) تاریخ
آخرین برآورد
1 روسیه 55000 3/18 2010
2 ایران 33500 1/11 2011/1/1
3 ترکمنستان 26200 73/8 2012/1/1
4 قطر 25470 5/8 2010/1/1
5 آمریکا 7716 55/2 2009/1/1
6 عربستان 7461 49/2 2010/1/1
7 آذربایجان 6071 02/2 2010/1/1
8 ونزوئلا 5/5524 84/1 2011/7/19
9 نیجریه 5246 75/2 2010/1/1
10 الجزایر 4502 37/2 2010/1/1
11 عراق 3170 67/1 2010/1/1
12 استرالیا 3115 64/1 2010/1/1
13 اندونزی 3001 58/1 2010/1/1
14 قزاقستان 2407 27/1 2010/1/1
15 مالزی 2350 24/1 2010/1/1
16 نروژ 2313 22/1 2010/1/1


اخیرا آمریکا که در رتبه پنجم دارندگان ذخایر گازی دنیا قرار دارد با دستیابی  به تکنولوژی استخراج و فراورش ذخایر نامتعارف گاز طبیعی (شیل گاز)، قیمت این حامل انرژی در بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا با کاهش قابل توجه ای روبرو شده است.
بر این اساس آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین واردکننده گاز این روزها قصد آغاز صادرات محموله های LNG را دارد و همزمان در کشورهایی همچون قطر، استرالیا، روسیه، آنگولا، موزامبیک و برخی از کشورهای آفریقایی طرح های جدیدی به منظور افزایش ظرفیت تولید LNG جهان در دستور کار قرار گرفته است.
پیش از این معاون وقت رییس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا در واکنشی انفعالی مدعی شده بود که امکان ایجاد «اوپک گازی» با حضور کشورهایی مانند روسیه و ایران در بلندمدت یک تهدید جدی برای صدور منابع انرژی جهانی بوده و علاوه بر تاثیر منفی در روابط مسکو و واشنگتن حتی می‌تواند امنیت ‌ملی ایالات متحده را به خطر اندازد.
جمهوری اسلامی ایران که در سال 2013  پس از واگذاری میزبانی سران کشورهای صادرکننده گاز به روسیه، میزبانی نشست وزارتی این مجمع گازی را برعهده داشت برنامه های مشخص برای واقعی سازی قیمت های گاز در بازار جهانی در نظر گرفته بود.
برحسب برآورد کارشناسان این رشته و اغلب موسسات انرژی از جمله IEA یا آژانس بین المللی انرژی ، SERA و موسسه مطالعات آکسفورد مصرف گاز طبیعی تا سال 2020 به به طور متوسط سالانه 3/3 درصد رشد خواهد داشت. با چنین نرخ رشدی کل مصرف گاز طبیعی جهان در 2020 به حدود دو برابر میزان مصرف در سال 2000 خواهد رسید. از سویی روندهای جدید بین المللی که پس از دهه 1990 ایجاد شده باعث شده که امنیت مفهوم کلاسیک خود را از دست داده و به صورت چند وجهی درآید. در این میان امنیت اقتصادی و امنیت محیط زیست پیوند نزدیکی با انرژی دارند. در این روندهای جدید قیمت و تمیزی یک سوخت نقش مهمی در مناسبات بین المللی دارد. بر این اساس تلاش آمریکا برای تسخیر بازارهای جهانی با استفاده از ذخایر نامتعارف گاز طبیعی روندی گریز ناپذیر اما مقطعی است.
نباید فراموش کرد در حال حاضر 11 کشور به عنوان عضو و سه کشور ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند که کشورهای عضو 42 درصد از تولید گاز جهان، 70 درصد از ذخایر گازی جهان، 38 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 85 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) را در اختیار دارند. ایالات متحده آمریکا توان رویارویی با قدرت عظیم اقتصادی اوپک گازی را نخواهد داشت.

چهار پایتخت تاریخی جهان عرب در اختیار تهران
سید یدالله شیرمردی 
غرب آسیا طی نیم قرن گذشته یکی از پر تلاطم ترین مناطق جهان بوده است. نظام های سیاسی متعددی در این منطقه دستخوش تغییر قرار گرفتند، جنگ های زیادی در این قسمت از دنیا رخ داده است، سرزمین هایی توسط اجانب اشغال شدند، نهضت ها، شورش ها، انقلاب ها، جنگ های داخلی، لشگر کشی های بین المللی در این منطقه یکی پس از دیگری تلاطم مستمری را در جغرافیای استراتژیک «هارتلند»(1) به وجود آورده است و قلب زمین را به تپش درآورده است. گویی با این تب و تاب قرار است خون جدیدی به کالبد خسته جهان پمپاژ شود. خون سیاه طواغیت بند آمده و آینده از آن اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله وسلم) و منطق و گفتمان حق انقلاب اسلامی است. این شعار نیست واقعیتی است که بلاانکار و بر اساس محاسبات استراتژیک در منطقه غرب آسیا در حال رخ دادن است. آمریکایی ها در جنگ عراق 170 هزار نیرو وارد این کشور کردند میلیونها عراقی را کشتند اما نتوانستند موقعیت خود را حفظ کنند. در مقابل جبهه قدرتمند ایران اسلامی در منطقه رو به پویایی و شکوفایی است. موج سوم انقلاب اسلامی توفنده تر از گذشته مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و امروز این گفتمان از کاشغرچین تا سواحل مدیترانه پهنه نفوذ معنوی و نرم خود را گسترانده است. روزنامه صهیونیستی  جورازالم پست اعتراف کرده است که چهار پایتخت تاریخی یعنی بیروت، بغداد، دمشق و صنعا در اختیار جمهوری اسلامی است. غافل از اینکه قلبهای 5/1میلیارد مسلمان در اختیار جمهوری اسلامی است. دنیای عرب و جوانان کشورهای اسلامی منطقه دیدگانشان به سرانگشت اشاره مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) است.امروز جوانان انقلابی در کشورهای عربی کنجکاو و مشتاق هستند که بدانند ملت ایران چگونه توانستند سه دهه علی رغم توطئه های سنگین آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ... استقامت کنند و روز به روز بالنده تر و زاینده تر از گذشته  به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی خود وفادار بمانند. قانون اساسی در ایران از چه قواعد و مبانی پیروی می کند که ضمن انعطاف پذیری توانسته نیازهای جامعه ایران را در 36سال گذشته پوشش دهد. راز پیشرفت های علمی ملت ایران در عرصه های حساس و جهشی فناوری مثل هسته ای، سلول های بنیادین، ابر رایانه ها، نانو تکنولوژی، هوافضا، ... چیست؟
منطق و گفتمان جمهوری اسلامی ایران  با کمتر از یک درصد بودجه ای که آمریکایی ها هزینه می کنند و بدون پایگاه های نظامی مجهز به آخرین تکنولوژی های نظامی روز در منطقه و بدون هواپیماهای گرانقیمت جنگی، بدون بمب شیمیایی و بدون سلاح هسته ای دامنه و نفوذ بیشتری یافته است و ایران با اثبات خود در 36 سال گذشته و پایبندی به شعارهای اولیه انقلاب در حمایت از ملت های مسلمان توانسته است به یک ابرقدرت منطقه ای باور پذیر برای ملت ها تبدیل شود. در برابر هیبت پوشالی و بلوف های آمریکا جمهوری اسلامی به هر آنچه گفته، رنگ واقعیت زده است. اگر روزی  رهبر معظم انقلاب فرمودند: «غلطی از اسرائیل سر بزند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌ کنیم» در جنگ 33 روزه برد موشک های حزب الله تا حیفا و تل آویو رسید. اگر گفتیم بشار اسد و سوریه خط قرمز جمهوری اسلامی است ملت های منطقه به عینه دیدند که 3 سال بیش از 100 کشور دنیا با توسل به هر آنچه از ابزارهای نظامی، اقتصادی، سیاسی، تروریستی و ... در اختیار داشتند با سوریه جنگیدند اما نتوانستند خللی در نظام سیاسی این کشور ایجاد کنند. اگر داعش را تهدید کردیم که به حرم های اهل بیت(علیهم السلام) نزدیک شود کمرش را می شکنیم، بدون اینکه سردارانمان لباس نظامی بپوشند، داعش را به خاک سیاه نشاندیم. اگر گفتیم کرانه باختری را مسلح می کنیم امروز صهیونیست ها بهتر از هر کسی می دانند که کرانه باختری مسلح شده است و این رژیم بی هویت و نامشروع در یک مقراض و منگنه محاصره شده است.


ملت های منطقه این واقعیت ها را می بینند و در مقابل عجز و ناتوانی آمریکایی ها در حمایت از عناصر دست نشانده خود مثل حسنی مبارک، قذافی، صالح، بن علی، منصور هادی و ... را به نظاره نشسته اند. رئیس جمهور آمریکا در جایی اعتراف کرده است که امروز در جهان دو ابر قدرت است یکی آمریکا و دیگری ایران منتهی با این تفاوت که ایرانی ها با دست خالی به این قدرت رسیده اند. وی اذعان کرده است که امروز در خاورمیانه هیچ قدرتی مثل جمهوری اسلامی با ثبات و امن نیست. این قدرت مثال زدنی فتح الفتوح حضرت امام خمینی(ره) و توسعه آن توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای در فتح قله های انسانیت است. کلمه حق جمهوری اسلامی در منطقه با ابزار زر و زور به دل ملت های مسلمان ننشسته است. این کلمه حق با جنگنده،بمب اتمی، لشگر کشی و حتی توسل به رسانه های پر زرق و برق نیامده بلکه حرفی بوده از دل ملت مسلمان ایران برآمده و امروز بر دل شیعیان و اهل سنت منطقه غرب آسیا کاملا نشسته است. چرا این قانون الهی است که کلمه ی حق نزول آن نیز بر مدار حق باشد. « وبالحق انزلنه و بالحق نزل» یعنی کلمه حق از سرمنشا حق سرچشمه می گیرد و مسیر و مجرای آن نیز صاف و زلال است. چون حق پاسدار آن است. همانطور که قرآن حق است، قلب پیامبر اعظم(ص) نیز حق است و جبرائیل امین(ع) نیز حق است. کلمه طیبه انقلاب اسلامی در مجاری صاف و زلال در منطقه منتشر شده و حق خواهان پاسدار آن هستند. راز انتشار باور نکردنی نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و استقبال جوانان از آن نیز به همین کلمه حق و اسلام زلال بر می گردد. اگر امروز قرآن پس از انتشار این پیام در برخی از کشورهای اروپایی به پرفروش ترین کتاب تبدیل شده و پیام معظم له در دانشگاه ها و محافل علمی کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد به همین خاطر است. مسلمانان منطقه غرب آسیا تحت تاثیر نسیم خنک بیداری اسلامی دیگر بله قربان گوی آمریکایی ها نیستند. یک و نیم میلیارد مسلمان بیدار شده اند. این بیداری مستظهر به نگاه کلان به تحولات و علم به رویارویی تاریخی اسلام و تمدن غرب است. قطعا ملت های دنیا باید بدانند که آینده از آن مستضعفین و امت وسط رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) و اسلام ناب محمدی است. البته تفوق مستضعفین هزینه دارد. لکن  «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا . إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» تهدید، تحریم یکی از این هزینه هاست. لکن همراه با این تحریم یسر و فرصتی هست که اگر ملتها آن را غنیمت بشمارند می توانند تبختر علمی و تکنولوژیک دنیای غرب را برای همیشه بشکنند و دوران باشکوه تمدن و دانش اسلامی در قرون سوم و چهارم هجری را مجددا احیا نمایند.این بیداری اسلامی از آنجا که ملهم از انقلاب اسلامی است از جنس پیشرفت و اداره به روز جوامع است. دشمن طی 36 سال گذشته از تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود بهره گرفته تا با لطمه زدن به اعتماد به نفس ملی ایرانیان و سایر ملت های مسلمان در منطقه از الگو شدن انقلاب اسلامی در منطقه ممانعت کند. البته غربی‌ها بوق در هزیمت  می‌زنند. اعتماد به نفس ملی ایرانی‌ها، استقامت آنها بر آرمان‌های انقلاب و پیشرفت های چشمگیر ملت ایران در عرصه های علمی، پزشکی، تکنولوژیک و ... به الگوی بی بدیلی در جریان بیداری اسلامی تبدیل شده است. غربی‌ها که به خوبی می‌دانند در جریان بیداری اسلامی از کجا ضربه خورده‌اند می‌کوشند با لطمه زدن به اعتماد به نفس ملی ایرانیان که قوت قلبی برای سایر مسلمانان جهان است بخشی از آلام روانی و سیاسی خود را بکاهند. حضرت آیت الله خامنه ای یکی از هدفهای مهم بیداری اسلامی را، محوریت اسلام و شریعت اسلامی برشمردند و افزودند: تلاش گسترده ای در جریان است تا اینگونه وانمود شود که شریعت اسلامی با پیشرفت، تحول و تمدن سازگاری ندارد در حالیکه اسلام جوابگوی همه نیازهای انسانها و برای همه قرنها و همه دورانهای پیشرفت بشریت است. مسلمانان تا پیش از رنسانس در اروپا سرآمد علم در حوزه های مختلفی نظیر پزشکی، ریاضیات، جغرافیا، فیزیک و شیمی، هیئت و ... بودند.این تعادل تا قرن پانزدهم ادامه داشت اما از قرن 15 به بعد تعادل به نفع غربی ها به هم خورد. غربی ها زمانی که بر کشورهای مسلمان مسلط شدند، مسابقه علمی را متوقف کردند. مسلمانانی که در قرون دوم و سوم هجری مرزهای علم و دانش را یکی پس از دیگری در می نوردیدند پس از رنسانس در اروپا و به خصوص بعد از انقلاب صنعتی به یک باره چشم باز کردند و دیدند که از اروپایی ها عقب افتاده اند.  عقب ماندگی روحیات و اعتماد به نفس ملت های مسلمان را دچار خدشه کرد.علمی که در اختیار غربی ها بعد از رنسانس قرار گرفت عملا به ابزاری تبدیل شد تا به وسیله آن استقلال مسلمانان را پایمال کنند. مانند انگلیس که از کشتى بخار براى استعمار هند استفاده نمود و استعمار هند کمک کرد که کشتى بخار به کشتیهاى پیشرفته‏ترى تبدیل شود و تسلّط بر هند و نقاط دیگر را نیز افزایش دهد.فقر و جهل در کنار تفرقه یکی از ابزارهای همیشگی بوده است که باعث شده کشورهای استکباری بر مسلمانان تفوق پیدا کنند و بر آنها مسلط شوند. غفلت،ضعف نفس رجال سیاسى و مسؤولیت‌ناپذیرى نخبگان فرهنگى به غربی ها این اجازه را داد تا ضمن غارت ثروتهاى کشورهای مسلمان، و تحقیر آنها  استقلالشان را نابود کنند. این مسئله سبب شد کشورهای مسلمان روز به روز ضعیف تر شوند و مستکبران روز به روز قوی تر. بر اساس این منطق رهبر معظم انقلاب همواره بین بیداری اسلامی واقعی کشورهای مسلمان و پیشرفت های علمی آنها پیوندهای مستمری برقرار می کنند.
پی نوشت: 1- Heartland (قلب زمین)

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon