میزبانی مسابقات کاپ آسیا سبب رشد والیبال اردبیل می‌شود


میزبانی مسابقات کاپ آسیا سبب رشد والیبال اردبیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت والیبال استان اردبیل گفت: میزبانی مسابقات والیبال کاپ آسیا سبب ایجاد انگیزه در میان بازیکنان و رشد والیبال در استان اردبیل می‌شود.

نادر فلاحی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیماردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: بنده به عنوان رئیس هیئت والیبال استان اردبیل 9 ماه است که انجام وظیفه می‌کنم و در این مدت سعی داشتم کارهای مفید و رو به رشدی را برای پیشرفت والیبال استان انجام دهیم.

وی گفت: والیبال ملی خوشبختانه در عرصه بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته که این موفقیت‌ها سبب این شده که حجم علاقمندی و استقبال جوانان و نوجوانان به ورزش والیبال هم در کشور و هم در استان اردبیل بالا رود که سعی ما بر این بوده تا با یک برنامه دقیق این موضوع را مدیریت کنیم.

فلاحی تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های فدراسیون والیبال که جزو موفق‌ترین فدراسیون‌های موفق در کشور است سعی کردیم که از حاشیه‌ها دوری کنیم و بتوانیم از مدیران موفق و منابع انسانی کارآمد استفاده کنیم که بر همین اساس اعضای هیئت مرکزی و روسای شهرستان‌ها را انتخاب کردیم.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل افزود: در این 9 ماه گذشته سعی ما بر این بوده که از اعضای والیبال سابق استان از یک سری مدیران موفق برای همکاری با رشته ورزشی والیبال دعوت کنیم و بر همین اساس در شهرستان‌های استان از فرمانداران و شهرداران هر شهرستان در راس هیئت والیبال شهرستان استفاده کردیم.

فلاحی بیان کرد: برنامه‌ رو به رشد والیبال استان اردبیل را در دو جهت  تعریف کردیم که شامل بخش قهرمانی و بخش همگانی بوده و تمرکز خودمان را در این دو موضوع بیشتر از قبل متمرکز کردیم.

وی گفت: در مورد بخش قهرمانی استعدادیابی از مدارس استان اردبیل انجام شد که در همین راستا 7 نفر به اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان دعوت شده‌اند که در روز دهم اسفند ماه به منظور تست دادن نهایی در اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان حاضر خواهند بود.

800 والیبالیست اردبیلی در نیمه نخست امسال بیمه شدند

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس هیئت والیبال استان اردبیل به خرد جمعی اعتقاد دارم و به طور قطع با همفکری و مشورت با سایر اعضای هیئت می‌توانیم حرکت رو به رشدی را در والیبال استان شاهد باشیم.

وی افزود: نظر ما این است که ورزش والیبال در استان اردبیل از والیبال استان‌های پیشرفته در این ورزش چیزی کم ندارد ولی متاسفانه این ورزش در استان اردبیل حرکت سینوسی داشته که زمانی این حرکت رو به رشد و زمانی رو به افول بوده که سعی ما بر این است با یک آهنگ رو به رشد حرکت مناسبی برای والیبال استان اردبیل تعریف کنیم.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل بیان کرد: با توجه به فیزیک بدنی و میانگین بالای قد در بین جوانان منطقه در بحث قهرمانی برای والیبال استان اردبیل یک افق بلند تعریف کردیم که امیدواریم با همت و پشتکار مناسب بتوانیم والیبال اردبیل را در بحث قهرمانی تعالی بخشیم.

فلاحی در مورد بحث همگانی ورزش والیبال در استان اردبیل تصریح کرد: در بحث همگانی نیز برنامه‌های مناسبی انجام شده که در6 ماهه نخست سال نزدیک به 800 نفر خانم و آقا در هیئت والیبال استان پذیرش شده‌ و همگی تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند.

وی گفت:  بعد از استقبال بی نظیر از ورزش والیبال در استان اردبیل زمان تمرینی کم و نبود سالن برای ورزشکاران سبب به وجود آمدن مشکلاتی شدکه بنده از مجموعه تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و مجموعه تربیت بدنی آموزش و پرورش قدردانی می‌کنم که سالن‌های خود را در اختیار والیبال اردبیل قرار دادند.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل اظهار کرد: والیبال اغلب در استان ما تمرین برای تمرین شده و هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شد، ولی در مدت 9 ماه گذشته نزدیک به 10 مسابقه در سطح استان ،منطقه و کشور برگزار کردیم که علاقمندان می‌توانند جزئیات این مسابقات و نیز هیئت والیبال استان اردبیل را از سایت این هیئت به آدرس www.ardabil-volleyball.ir دنبال کنند.

وی تصریح کرد: هیئت والیبال استان اردبیل از معدود هیئت‌های ورزشی در استان بوده که برای مسائل فرهنگی برنامه داشته و بر این اساس برای گرامیداشت روز ملی استان اردبیل که هویت‌بخشی به استان بوده دو مسابقه در قالب آقایان و بانوان برگزار شد.

فلاحی افزود: در نظر داریم که برای سال بعد این مسابقات را وسیع‌تر برگزار کرده و یک تورنمت 4 جانبه در سطح ملی برای گرامیداشت روز ملی استان اردبیل برگزار کنیم تا نشان دهیم که استان اردبیل برای یکپارچگی و وحدت‌بخشی  در تاریخ کشورمان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل بیان کرد: خوشبختانه قطار رشد والیبال در استان اردبیل به حرکت درآمده که سعی خواهیم کرد که با تعامل با همه خانواده والیبال استان اردبیل به پیشرفت والیبال استان بیشتر از گذشته کمک کنیم.

فلاحی در مورد افتتاح خانه والیبال در اردبیل گفت: در مرکز استان فقط دو تایم برای تمرین والیبال وجود داشت که با این وجود امکان عرضه اندام در سطح ملی وجود نداشت و براساس آسیب‌شناسی که انجام دادیم متوجه شدیم اصلی‌ترین مشکل والیبال در اردبیل نبود زمان مناسب برای تمرین است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا خانه والیبال استان اردبیل با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان در شهرک کوثر به بهره‌برداری رسید که حدود 800 میلیون تومان اداره کل ورزش و جوانان استان برای این سالن هزینه کرده و حدود 100 میلیون تومان نیز هیئت والیبال استان اردبیل برای تجهیز آن هزینه خواهد کرد.

فلاحی بیان کرد: سعی می‌کنیم این مجموعه یک محل و سالن مناسب و مجهز برای تمرین والیبال در استان اردبیل باشد و هیئت والیبال استان اردبیل از تمامی مربیان والیبال استان برای تربیت والیبالیست‌های موفق در این راستا دعوت می‌کند.

مسابقات AVC CUP آسیا در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل در مورد میزبانی مسابقات کاپ آسیا در اردبیل نیز گفت: در جریان سفر رئیس فدراسیون والیبال به اردبیل، داورزنی به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در بین جوانان و ورزشکاران والیبال استان اردبیل قول داد که میزبانی اردبیل را برای مسابقات AVC CUP آسیا که با حضور 8 تیم برتر این قاره برگزار می‌شود به کمیته اجرایی مسابقات اعلام کند.

وی اظهار کرد: اگه این درخواست تائید شود یک اتفاق و رخداد بین‌المللی برای ورزش استان اردبیل خواهد بود که باید نهایت استفاده را برای تعالی ورزش والیبال در استان و نیز شناساندن استان اردبیل در آسیا انجام دهیم.

فلاحی در‌ زمینه انتقادهایی مبنی بر استفاده نکردن از پیشکسوتان والیبال استان اردبیل در هیئت والیبال افزود: ما به پیشکسوتان والیبال استان احترام گذاشته و به کار آن ها اعتقاد داریم ولی هیئت والیبال استان اردبیل رویکرد و تفکری نو در قبال این ورزش داشته و در حد توان خود سعی می‌کنیم که برای موفقیت ورزش والیبال استان اردبیل تلاش کرده تا بتوانیم والیبال استان را موفق‌تر از قبل تحویل جامعه ورزش استان بدهیم و به هیچ وجه عملکرد هیئت های قبلی را زیر سوال نخواهیم برد.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل اظهار کرد: زمانی که بنده هیئت والیبال استان اردبیل را تحویل گرفتم براساس ارزیابی‌های انجام شده وضعیت والیبال در استان اردبیل با ضعف روبه‌رو بود و در تیم ملی جایگاهی نداشتیم و در بحث مربیگری و داوری نیز با مشکل روبه‌رو بودیم.

فلاحی افزود: در وضعیت موجود استان‌های زیادی در والیبال از اردبیل پیشرفته‌تر هستند که برنامه داریم عملکرد هیئت والیبال استان را بهبود بخشیده و در کنار آن قصد نداریم از روش‌هایی که در گذشته به کار گرفته شده استفاده کنیم چرا که نتیجه‌ای در پی ندارد.

وی گفت: از پیشکسوتان والیبال به طور قطع در راستای پیشرفت این ورزش استفاده خواهیم کرد و هم اکنون نیز رؤسای کمیته‌های هیئت والیبال بر عهده پیشکسوتان این ورزش بوده ولی استراتژی ما این است که در کنار پیشکسوتان از دانش و انرژی نیروهای جوان نیز بهره‌مند شویم.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل بیان کرد: برنامه ما استفاده از مدیر موفق در رأس هیئت والیبال استان است چرا که یک مدیر خوب الزاما نباید ورزشکار باشد همان طور که رئیس فدراسیون والیبال، ورزشکار رشته والیبال نبوده ولی یکی از موفق‌ترین مدیران کشور است.

وی افزود: دبیران هیئت‌ها را از پیشکسوتان و صاحب نظران ورزش والیبال انتخاب کرده و با یک مجموعه ترکیبی سعی داریم برای رشد والیبال استان اردبیل کمک کنیم و مدت 9 ماه برای ارزیابی عملکرد هیئت والیبال زود است.

فلاحی تصریح کرد: در مدت 9 ماه خانه والیبال استان اردبیل به افتتاح و هیئت والیبال استان اردبیل در بین 46 هیئت ورزشی رتبه نخست از لحاظ آمار بیمه‌شدگان ورزشی را کسب کرده که برنامه داریم ورزشکاران بومی برای مقاطع مختلف سنی خود تربیت کرده و در آینده به بحث تیم‌داری توجه داشته باشیم.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل درباره برگزاری مسابقات لیگ استانی والیبال گفت: برای اینکه والیبال در کل استان اردبیل با شور و نشاط برگزار شود قرار بر این شده تیم‌ها به صورت منطقه‌ای با هم مسابقه برگزار کنند و تیم‌های والیبال هر منطقه در لیگ استانی به صورت رفت و برگشت شرکت کنند.

وی بیان کرد: هیئت والیبال استان اردبیل در قبال افکار عمومی و رسانه‌های استان همیشه پاسخ‌گو بوده و خواهد بود که امیدواریم همه برای رشد والیبال استان اردبیل با هیئت والیبال تعامل داشته باشند.

تدوین برنامه راهبردی رشد والیبال را هدف‌دار می‌کند

در جریان این بازدید رئیس هیئت والیبال شهرستان اردبیل نیز در مورد تدوین یک برنامه راهبردی برای والیبال اردبیل اظهار کرد: برای رشد والیبال در استان باید یک هدف ترسیم شود که تدوین برنامه راهبردی یک تعریف صحیح بوده که به ما کمک می‌کند بدانیم به هدف مدنظر خود رسیده‌ایم و اگر این موضوع محقق نشده نقاط ضعف را شناسایی کنیم.

صدیف بیگ زاده تصریح کرد:‌ با تدوین برنامه راهبردی می‌توانیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت موجود حداکثر بهره را ببریم.

وی گفت: برنامه ما این است که با یک روش کاملا عملی برای والیبال استان یک هدف مشخص تعریف کنیم که باید این برنامه‌ها در قالب تقویم ورزشی سالانه تدوین شده و تمامی فعالیت‌ها بر اساس زمان بندی خاص اجرایی شود.

رئیس هیئت والیبال شهرستان اردبیل افزود: اجرایی شدن این برنامه‌ها به طور قطع همکاری صاحب نظران والیبال را می‌خواهد که ما یک فراخوان عمومی انجام خواهیم داد تا یک برنامه خوب و دقیق 3 ساله برای پیشرفت والیبال در استان اردبیل طراحی کنیم.

وی بیان کرد: سعی کرده‌ایم در هیئت والیبال شهرستان اردبیل از انجام برنامه‌های غیر قابل پیش‌بینی خودداری کنیم و بتوانیم زمان تمرین را افزایش دهیم که افتتاح خانه والیبال یک حرکت مثبتی بوده که به طور قطع سرانه ورزش والیبال در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

بیگ زاده خاطرنشان کرد:‌  در نخستین قدم نزدیک به 30 نفر از پیشکسوتان والیبال شهرستان اردبیل  که سالیان سال برای والیبال زحمت کشیده‌اند را در مراسمی تجلیل کرده و نشان دادیم که احترام به پیشکسوتان در هیئت والیبال شهرستان اردبیل فراموش نمی‌شود.

رئیس هیئت والیبال شهرستان اردبیل گفت: برنامه‌داریم تا برای مربیانی ‌که‌‌ ‌در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند کلاس‌آموزشی برگزار کنیم تا ارتقای درجه داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon