نساجی مازندران و ایران جوان بوشهر؛ بازی ۶ امتیازی در قائم شهر‌

نساجی مازندران و ایران جوان بوشهر؛ بازی 6 امتیازی در قائم شهر‌

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته پانزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران، در حالی به دیدار ایران جوان بوشهر می‌رود که با توجه به هم امتیاز بودن دو تیم در بالای جدول، این مسابقه یک بازی ۶ امتیازی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائم شهر، پانزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز در گروه‌های 2گانه برگزار می‌شود که در یکی از این بازی‌ها، تیم فوتبال نساجی مازندران در دیداری خانگی به ملاقات تیم ایران جوان بوشهر می‌رود.

شاگردان نادر دست نشان، در شرایطی برابر حریف جنوبی قرار می‌گیرند که در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفته‌اند اما اختلاف ناچیز امتیازات بین تیم‌های حاضر در جدول سبب شده، رقابت تنگاتگی بین تمامی تیم‌ها در جریان باشد.

نساجی از 14 مسابقه 22 امتیاز کسب کرده و در رده سوم جدول 12 تیمی گروه یک است اما فاصله این تیم با تیم‌های رده دومی ایران جوان بوشهر تنها تفاضل گل است و نساجی امیدوار است با کسب 3 امتیاز بازی امروز علاوه بر رساندن جمع امتیازاتش به عدد 25، از ایران جوان فاصله بگیرد.

تیم ایران جوان بوشهر نیز در جدول 22 امتیازی است و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم فوتبال نساجی این تیم را در رتبه دوم قرار داده است و این تیم نیز، اهدافی مشابه نساجی را دنبال می‌کند گرچه نساجی می‌داند که در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر، باید از امتیاز بازی خانگی خود استفاده کند.

نتایج قابل قبول نساجی در نیم‌فصل

نساجی در 14 بازی گذشته خود 6 پیروزی، 4 تساوی و 4 شکست در کارنامه داشته و هفتمین پیروزی فصل را، هدف خود قرار داده است و با توجه به به وضعیت جدول و صدرنشینی فولاد نوین اهواز با 28 امتیاز، پیروزی در بازی امروز برای نساجی حیاتی است.

آن‌ها فصل را با شکست یک بر صفر برابر استقلال در اهواز آغاز کردند اما پیروزی یک بر صفر این تیم برابر فجرسپاسی در قائم شهر، نخستین 3 امتیاز را برای این تیم به ارمغان آورد.

تساوی بدون گل برابر آلومینیوم در بندرعباس، نخستین تساوی را برای نساجی رقم زد و در هفته چهارم، نساجی در بوشهر برابر ایرانجوان به تساوی 2 بر 2 رسید تا در 4 بازی نخست خود، 3 بازی خارج از خانه برگزار کرده باشد.

نساجی مازندران در هفته پنجم در خانه 2 امتیاز حساس برابر شهرداری اردبیل را از دست داد و برابر این تیم با تساوی بدون گل متوقف شد و در هفته ششم باز هم از اهواز دست خالی بازگشت و برابر فولاد نوین اهواز 2 بر یک بازنده از میدان خارج شد.

نساجی در هفته هفتم به یک پیروزی با ارزش دست پیدا کرد و با پیروزی یک بر صفر برابر مس کرمان وضعیت خود را در جدول سر و سامان داد و سپس با تکرار همین نتیجه در بازی خارج از خانه برابر نفت و گاز گچساران، روزهای خوش خود را ادامه داد.

در هفته نهم، نساجی باز هم در خانه شکست ناپذیر بود و در بازی برابر تیم سرسخت نیروی زمینی یک بر صفر پیروز شد اما پس از کسب 3 پیروزی ارزشمند، در هفته دهم در دیدار برابر تیم انتهای جدولی تربیت نوین یزد یک بر صفر باخت تا فرصت رسیدن به صدر را از دست بدهد.

نساجی در هفته یازدهم و پایانی نیم فصل نخست در خانه به دیدار تیم گیتی پسند اصفهان رفت و با گل نجات بخش ابوالفضل قربانی در وقت تلف شده از شکست رهایی یافت و به تساوی یک بر یک در ورزشگاه وطنی قائم شهر بسنده کرد.

آن‌ها سپس در دیداری خانگی در آغاز نیم فصل دوم پذیرای تیم قدرتمند استقلال اهواز بودند و در روزی که بهمن طهماسبی برای نحستین بار با پیراهن این تیم در لیگ دسته اول حاضر شده بود، موفق شدند با گلزنی این بازین با حساب 2 بر صفر استقلال را شکست دهند گرچه، شکست برابر فجرسپاسی موفقیت‌های این تیم را تحت تاثیر قرار داد.

پس از باخت سنگین شاگردان دست نشان در شیراز که با موجی از حواشی همراه بود، نساجی در خانه برابر تیم آلومینیوم هرمزگان به برتری رسید و با این برد، شکست تلخ در حافظیه را به دست فراموشی سپرد.

وضعیت تیم نساجی مازندران به گونه‌ای است که این تیم می‌تواند امسال به رویای هواداران خود جامه عمل بپوشاند اما نادر دست نشان برای رسیدن به این هدف بزرگ باید قدر امتیازات بازی‌های خانگی را بداند و در مسابقات خارج از خانه به دنبال کسب حداقل امتیاز باشد.

فولاد نوین اهواز، این تیم خوزستانی و قدرتمند به همراه ایران جوان بوشهر در حال حاضر در بالا‌تر از نساجی قرار گرفته‌اند اما واقعیت این است که سطح کیفی تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول کشور به حدی نزدیک به هم است که هیچ تیمی در مسابقات خود حتی در خانه در کسب پیروزی مطمئن نیست.

اختلاف امتیازات در جدول رده بندی لیگ آزادگان به شکلی است که برای مثال تیمی چون نیروی زمینی که با 15 امتیاز در رده دهم جدول 12 تیمی قرار دارد با کسب چند نتیجه خوب ناگهان مدعی می‌شود و یا یک تیم بالای جدولی با چند هفته دوری از نتیجه مطلوب، نامزد سقوط می‌شود.
در چنین شرایط حساسی، مدیریت شرایط موجود بر نساجی از نظر فنی و نیز روانی می‌تواند نساجی را به سوی انجام حداقل اشتباهات در مسابقات پیش رو سوق دهد و این تیم و هواداران پرشورش را به آرزوی دیرین برساند.

دیدار تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و ایران جوان بوشهر روز یکشنبه 3 اسفند در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر برگزار می‌شود.

جدول گروه نخست لیگ دسته اول فوتبال ایران

1. فولاد نوین اهواز 28 امتیاز

2. ایران جوان بوشهر 22 امتیاز

3. نساجی مازندران 22 امتیاز

4. استقلال اهواز 21 امتیاز

5. شهرداری اردبیل 20 امتیاز

6. فجر سپاسی شیراز 19 امتیاز

7. مس کرمان 19 امتیاز

8. آلومینیوم هرمزگان 18 امتیاز

9. گیتی پسند اصفهان 18 امتیاز

10. نیروی زمینی تهران 15 امتیاز

11. نفت و گاز گچساران 14 امتیاز

12. تربیت نوین یزد 6 امتیاز

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon