ثبت‌نام ۲۴۰۰ ناشر داخلی و ناشرانی از ۵۵ کشور جهان در نمایشگاه کتاب تهران

ثبت‌نام 2400 ناشر داخلی و ناشرانی از 55 کشور جهان در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ثبت‌نام بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ناشرانی از ۵۵ کشور جهان برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ البته مهلت ثبت‌نام تا ۵ اسفند ماه تمدید شده است.

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از ثبت‌نام بیش از 2هزار و 400 ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب اردیبهشت  94 خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه کار ثبت‌نام خوب پیش رفته است‌، تقریباً‌ عمده ناشرانی که واجد شرایط بودند، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود:‌ البته ثبت‌نام‌ها زمانی نهایی می‌شود که تشکل‌های نشر که مسئولیت کمیته ناشران داخلی را بر عهده دارند‌، مدارک و شرایط ناشران ثبت‌نام شده را بررسی کنند تا ثبت‌نام آنها قطعی شود.

 رئیس مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی افزود:‌ دیگر کمیته‌های نمایشگاه کتاب  نیز در حال ارائه برنامه‌ها هستند، جلسات مکرر در حال تشکیل است،‌ تا نیمه اسفند ماه قرار است که کمیته‌ها برنامه‌های خود را ارائه دهند‌، تا وارد مصوبات مالی شده و در نهایت وارد عملیات اجرایی در اواخر اسفند ماه در محل مصلّا شویم.

وی در پاسخ به وضعیت ثبت‌نام ناشران بین‌الملل گفت:‌ در بخش بین‌‌الملل ناشران خارجی استقبال خوبی کردند،‌ البته هنوز ثبت‌نام ناشران بین‌المللی داخلی یعنی ناشرانی که نمایندگی ناشران خارجی در ایران را بر عهده دارند‌، به‌دلیل شرایط خاصی که دارند و تعداد اندک‌شان (در حدود 70 ناشر) هنوز آغاز نشده است.

شهرام‌نیا در پایان تصریح کرد: امسال نکته قابل توجه در ثبت نام ناشران خارجی این بوده که از بسیاری از کشورهایی که تاکنون در نمایشگاه شرکت نداشته‌اند،‌ ناشرانی ثبت‌نام کرده‌اند‌، در مجموع ناشرانی از 55 کشور جهان در بخش بین‌الملل نمایشگاه ثبت‌نام داشته‌اند‌، البته تا زمانی که این ناشران واریز وجه نداشته باشند،‌ نمی‌توان نسبت به قطعیت ثبت‌نامشان سخن گفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران