نذر ۲۰ هزار عنوان کتاب از سوی ۱۶۰۰ خیّر در سال ۹۳

نذر 20 هزار عنوان کتاب از سوی 1600 خیّر در سال 93

خبرگزاری تسنیم: مدیر انتشارات هزاره ققنوس از نذر ۲۰ هزار عنوان کتاب در سال جاری از سوی مردم خبر داد و گفت: در این طرح کتاب‌ها خریداری و برای استفاده دیگران نذر می‌شده است.

رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس و مدیر طرح نذر کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به میزان مشارکت مردمی در طرح نذر کتاب گفت: در سال جاری نمایشگاه‌های متعدد کتاب در طرح نذر کتاب متناسب با ایام خاص سال مانند ایام برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و... برگزار شد که در این مدت افراد مختلفی شرکت کردند.

وی ادامه داد: تنها در نمایشگاه کتاب تهران تعداد 10 هزار عنوان از سوی علاقه‌مندان نذر شد. در دیگر ایام سال نیز همین تعداد عنوان کتاب نذر و در اختیار اقشار مختلف جامعه به ویژه در مناطق محروم قرار گرفت. در سال جاری تعداد یک‌هزار و 600 نفر در این طرح شرکت کردند. بسیاری از این آثار نذر مناطق محروم مانند روستاهای استان‌ کردستان، ایلام و... قرار گرفت.

مدیر طرح نذر کتاب به خیرین اشاره کرد و یادآور شد: خیرین از اقشار مختلف در این طرح شرکت کردند، از مردم عادی تا خود مؤلفان و دیگران. همچنین در سال جاری تعداد 30 ناشر هم ما را در این طرح یاری کردند و آثار خود را در اختیار این طرح قرار دادند.

حاجی‌آبادی به برنامه‌های سال آینده این طرح اشاره کرد و گفت: ما به رغم عدم همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در زمینه مالی، همچنان آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام می‌کنیم. ضمن اینکه دبیرخانه این طرح در طول سال هم فعال است و علاقه‌مندان برای شرکت می‌توانند به دفتر مرکزی این طرح که همان دفتر انتشارات هزاره ققنوس است، مراجعه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران