الجزیره سخنان لو رفته وزیر کشور مصر با افسران امنیتی را پخش می‌کند

الجزیره سخنان لو رفته وزیر کشور مصر با افسران امنیتی را پخش می‌کند

خبرگزاری تسنیم: شبکه خبری الجزیره قصد دارد امشب بخش‌هایی از گفتگوهای لو رفته وزیر کشور مصر با افسران بلندپایه این کشور را پخش کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری الجزیره اعلام کرده که امشب بخش‌هایی از سخنان لو رفته وزیر کشور مصر با افسران بلندپایه این کشور را پخش می‌کند.

این در حالی است که پیش از این این شبکه خبری گفتگوهای لو رفته عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر را درباره کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر کرده بود.

بحران در روابط بین قطر و مصر که از زمان برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر توسط ارتش آغاز شده است، هم اکنون با اتهام زنی‌های مصر و قطر علیه یکدیگر بعد از حمله مصر به مواضع گروه تروریستی داعش، وارد فاز جدیدی شده است.

قطر اخیرا به انتقاد از دخالت نظامی مصر در لیبی برای حمله به مواضع گروه تروریستی داعش پرداخته و این حملات را محکوم کرده است، مصر نیز قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده است.

نماینده مصر در اتحادیه عرب گفته که موضع محتاطانه قطر در قبال حمله هوایی قاهره به مواضع داعش در لیبی نشان می‌دهد که قطر ساز مخالف در قبال اجماع نظر کشورهای عرب می‌زند و موضع جانبدارانه خود در حمایت از تروریسم را فاش کرد.

دولت قطر نیز در اعتراض به این اظهارات نماینده مصر، سفیر خود از قاهره را برای مشورت فراخواند.

یکی از مسئولان وزارت خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن اظهارات نماینده مصر در اتحادیه عرب، موضع بی‌طرفانه قطر را در قبال حملات هوایی اخیر مصر به لیبی اعلام کرد.

پیش از این نیز روابط مصر و قطر بدلیل حمایت دوحه از جماعت اخوان المسلمین مصر و کمک مالی، رسانه‌ای و سیاسی این کشور به اخوان‌المسلمین و مخالفان دولت نظامی مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی، تیره شده بود. زیرا قاهره این اقدامات را دخالت در امور داخلی خود تلقی کرد.

در پی این اختلافات مصر، بحرین و عربستان در اعتراض به مواضع قطر علیه دولت السیسی، سفرای خود را از این کشور فراخواندند.

بعد از گذشت چند ماه از تیرگی روابط، امیر کویت بین این کشورها میانجیگری کرد و سپس شورای همکاری خلیج فارس در نشست فوق العاده این شورا در ریاض از حل بحران و بازگشت سفرا خبر داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان