طرح‌های تشویقی ارتقاء سرانه مطالعه در قزوین اجرا شود


طرح‌های تشویقی ارتقاء سرانه مطالعه در قزوین اجرا شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد زکات قزوین گفت: طرح‌های تشویقی برای ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی در قزوین اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام علی محمدی تاکندی عصر امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین، اظهار داشت: ما باید نوجوانان و جوانان را تشویق به کتابخوانی کنیم و در این زمینه باید نمایشگاه‌های کتاب برگزار و طرح‌های تشویقی برای ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در قزوین اجرا شود.

وی با اشاره به نعماتی که خداوند به انسان ارزانی داشته است، افزود: نخستین نعمتی که پروردگار به انسان عطا کرده، قدرت تکلم است و  نوشتن دومین هدیه خداوند به انسان است.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن به نوشتن قسم یاد کرده است، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم اهمیت زیادی به نوشتن قائل است و کسانی که از طریق کتاب مطالب آموزنده ای را به دیگران انتقال می‌دهند در نزد خداوند از پاداش بزرگی بهره‌مند هستند.

محمدی تاکندی با اشاره به اینکه باید جوانان به کتاب‌خوانی ترغیب شوند، عنوان کرد: روشنفکران جامعه همواره مردم را توصیه به کتاب خواندن در تمامی اوقات کرده‌اند و امروز نیز جوانان باید به سمت کتاب و کتابخوانی سوق پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید همیشه کاغذ و قلم همراه انسان باشد، تصریح کرد: باید در تمامی زمان‌ها انسان کاغذ و قلم با خود داشته باشد تا بتواند هرآنچه که می‌بیند و می‌شنود را بنویسد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نحوه تدوین کتاب "عسل و مثل" اظهار کرد: کتاب "عسل و مثل" که به تحریر درآمده است، با نوشتن تمامی شنیده‌ها و دیده‌ها تدوین شده و نویسنده در این کتاب شنیده های خود را از دوران نوجوانی به تحریر درآورده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon