کلاس‌های دانشگاه را تعطیل کردم تا در سفر تقریبی «سرزمین برادری» حضور داشته باشم

کلاس‌های دانشگاه را تعطیل کردم تا در سفر تقریبی «سرزمین برادری» حضور داشته باشم

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه چند کلاسم را تعطیل کردم تا با کاروان «ایران سرزمین برادری» به سیستان و بلوچستان بروم، گفت: احساسم این بود که حضور در اینجا ضرورت و تاثیر بیشتری داشته باشد تا حضور بر سر کلاس‌های دانشگاه.

حجت‌الاسلام محسن الویری عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم که همراه با کاروان «ایران سرزمین برادری» به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره این سفر گفت: از زمانی که دوستان اتحادیه امت واحده این دعوت را صورت دارند، اگر چه من از جزئیات سفر و برنامه‌ها آگاه نبودم اما بلافاصله این اتفاق را به عنوان یک ابتکار خوب که می‌تواند منشأ اثر باشد تلقی کردم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به همین خاطر با وجود اینکه در ایامی که ایام تحصیلی است و تعطیلات تمام شده و تنظیم برنامه‌ها برای من دشوار بود، اما چند کلاسم را تعطیل کردم و احساسم این بود که حضور در اینجا ضرورت بیشتری داشته باشد تا حضور بر سر کلاس‌های دانشگاه و اگر خداوند قبول کند می‌تواند تاثیر بیشتری هم داشته باشد.

حجت‌الاسلام الویری درباره کارکرد کاروان «ایران سرزمین برادری» اظهار کرد: این حرکت مبتنی بر این موضوع است که نهادی مستقل و غیردولتی افرادی را به اعتبار شخصیت حقوقی‌شان به مناطقی که برادران اهل سنت زندگی می‌کنند، ببرند. در این سفر هم قرار بر این است که نوعی ترسیم وضعیت از شهرهای صورت بگیرد که در آن‌ها به سر می‌بریم؛ در نهایت هم نشان داده شود که ما در این شرایط باید نسبت به فهم وضعیت خودمان، خودآگاهی داشته باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از کارکردهای سفر این کاروان همچنین این است که اگر توطئه‌چینی بیگانگان از یک سو و کج‌اندیشی و کج‌رفتاری‌های داخلی‌ چه از سوی شیعه و سنی مشکلی بین مسلمانان کشور ما ایجاد کرده، تلاش کنیم که بر این مشکلات فائق بیاییم. چون ما بر قایقی سوار شدیم و باید بتوانیم که در دریای متلاطم آن را به سمتی که می‌خواهیم هدایت کنیم، نه اینکه به صورت منفعل در این قایق بنشینیم تا امواج ما را به سمتی که می‌خواهند ببرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم قم گفت: من فکر می‌کنم سفر کاروان «ایران سرزمین برادری» به سیستان و بلوچستان خیلی موفق بود؛ من از سفر دوستانمان به استان‌های گلستان و کردستان خبر ندارم، اما به استناد مشاهدات شخصی برداشتم این بود که سفر استان سیستان و بلوچستان بسیار خوب و موفق بود و خدا را شکر توانست حس همدلی را حداقل در بین مخاطبان تماس‌های ما ایجاد کند.

حجت‌الاسلام الویری در پایان گفت: نوع اظهار نظر و همدلی‌ها و همچنین واکنش‌هایی که از برداران اهل سنت‌مان دریافت کردیم، قابل توجه بود و این نشان می‌دهد که ظرفیت ارزشمندی در اینجا نهفته است که باید نسبت به مشاهده آن ظرفیت و فعلیت بخشیدن به آن، تدبیر بیشتری اندیشیده و اتخاذ بشود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران