بیش از ۲۰هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان مرکزی برف روبی شد


بیش از 20هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان مرکزی برف روبی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر راهداری استان‌مرکزی گفت‌: میزان برف‌روبی محورهای مواصلاتی استان مرکزی در روزهای گذشته ۲۰ هزار و ۵۴۰ کیلومتر بوده است.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملکرد راهداران استان مرکزی در زمان بارش برف و سرمای هوا در این استان اظهار داشت: مرکز راهداری استان مرکزی بابرنامه‌ریزی انجام شده پیش از بارش‌ها باآمادگی‌ لازم به پیشواز فصل سرما رفت که موفق شد با برنامه و منسجم مشکلات پیش‌رو را مرتفع کند.

وی افزود: تیم‌های راهداری درکل فصل سرما و بارندگی در حالت آماده باش هستند و با برنامه‌ریزی از پیش تعریف‌شده نیز ماسه و نمک هم برای مواقع موردنیاز خریداری شده و تیم‌های راهداری در مدت زمانی‌ که استان بارش داشت اکیپ‌ها هم به حالت آماده باش قرار گرفته تا در صورت لزوم به بهترین نحو به مسافران و رانندگان خدمات رائه دهند.

مدیر راهداری استان‌مرکزی تصریح کرد: آماده باش بودن تیم‌ها سبب خدمت‎رسانی سریع‌تر و کامل‌تر شده و اعزام آنها در مواقع حساس با هماهنگی و انسجام بیشتری همراه است که خود سبب رضایتمندی و ارتقاء سطح خدمات دهی می‎شود.

زندی‌فر با اشاره به مشکلاتی که در زمان بارش به وجود می‌آید گفت: در زمان بارندگی در گردنه‌ها با مشکلات مواجه می‌شویم چراکه گردنه‌ها برف گیر هستند و برف روبی و نمک پاشی با توجه به وضعیت جوی و شرایط فیزیکی منطقه با سرعت کم‎تر و با مشکلات بیشتری انجام می‎شود.

وی افزود: تیم‌های راهداری از 27 بهمن ماه که بارش‌ها آغاز شده تا 2 اسفندماه میزان 20 هزارو 540 کیلومتر باند برف‌روبی کرده‌اند که در این مسیرها بیشترین برف‌روبی و نمک‌باشی را داشته‌ایم.

مدیر راهداری استان‌مرکزی تصریح کرد: میزان نمک‌باشی‌ها طی روزهای گذشته 15 هزارو 730 کیلومتر باند بوده که در شهرستان‌های شازند و خمین بیشترین بارش برف و برف‌روبی را داشته‌ایم.

زندی‌فر با اشاره به میزان میزان نمک مصرفی گفت: در مدت 6 روزی که در استان‌مرکزی بارش برف داشتیم نمک مصرفی 1 هزارو 85 تن بوده و ماسه مصرفی 6 هزارو 589 تن بوده که نسبت ماسه به نمک 1 به 6 بوده است که این ترکیب بر اساس استانداردهای تعیین شده انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه مشکل هادی در محورها به وجود نیامده و راه بندان‌های نیز به مدت 10 دقیقه‌ای بوده و مقطعی بوده ولی در محور ازنا 1 ساعت کولاک سبب اختلال ترافیکی شده و خوشبختانه مورد هادی در محورها وجود نداشته است.

مدیر راهداری استان‌مرکزی تصریح کرد: در این مدت تمام نقاط باز بوده و اکثر شهرستان‌های جنوبی و مرکزی استان با بارش برف مواجه بودند و همکاران راهداری در موقع بارندگی آماده باش بودند و درحال حاضر نیز در حالت آماده باش قرار دارند 3 راهدارخانه نیز در موقع بارندگی اسکان اضطراری دادند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon