وهابیت به مشکل عمده فعلی منطقه تبدیل شده است / حافظان قرآن تشکل فراگیری ایجاد کنند


وهابیت به مشکل عمده فعلی منطقه تبدیل شده است / حافظان قرآن تشکل فراگیری ایجاد کنند

خبرگزاری تسنیم: آیت الله نوری همدانی وهابیت را مشکل عمده فعلی منطقه دانست و گفت: که با صرف هزینه‌های فراوان به فعالیت تبلیغی مشغول است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله حسین نوری همدانی شب گذشته در سومین مجمع حافظان قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به صرف هزینه‌های فروان توسط وهابیت در منطقه، اظهارکرد: یکی از مشکلات عمده فعلی، وهابیت است که در منطقه پول‌های کلان صرف می کند و ایجاد شبهه می‌کند.

این مرجع تقلید خطاب به حافظان قرآن، گفت: پاسخ به این شبهات از جمله شبهات ساخته وهابیت، وظیفه حافظان قرآن است و کسی که با فرهنگ اصیل قرآنی آشنا باشد، می تواند پاسخگوی شبهات هم باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه توفیق حضور در جمع قاریان قرآنی، نصیب ایشان شده است، افزود: حافظان قرآن در اسلام جایگاه بلندمرتبه‌ای دارند و پیامبرعظیم شأن اسلام در خصوص ایشان می فرمایند که بزرگان امت من حافظان قرآن هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند نعمتی را به شما حافظان قرآن داده است که بالاتر از آن در وصف نمی گنجد. هر دلی که ظرفیت دارد، ظرف حفظ قرآن است و صاحب آن دل عذاب نمی شود و از این رو توفیق حفظ قرآن، توفیق بسیار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود.

آیت الله نوری همدانی، افزود: اگر چه حفظ قرآن مرحله بزرگی است، اما قرآن به افرادی که در حوزه تفسیرفعالیت کنند نیز محتاج است. نشان دادن اسلام ناب افتخار است و باید حافظان قرآن با تفاسیر آشنا شوند تا اسلام ناب را به همگان معرفی کنند.

وی با اشاره به تفاسیر شش گانه اهل سنت، گفت: در تفاسیر اهل سنت مطالب بسیاری نوشته شده است که ما آنها را قبول نداریم. باید با این تفاسیر آشنا شد و بر روی آن ها تسلط پیدا کرد زیرا در برخی از تفاسیر اهل سنت نسبت به اهل بیت (ع) کم توجهی و حتی گاهی جفا شده است.

مرجع تقلید شیعیان، با اشاره به ضروت منسجم شدن حافظان قرآن در کشور، افزود: حاظان قرآن باید در کشور تشکلی ایجاد کنند و در خصوص مسائل سیاسی و فرهنگی کشور اظهار نظر کرده و تکالیف خود را انجام دهند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پنج سال در درس اسفار علامه طباطبایی حضور داشته است، ایشان را از نوابغ روزگار دانست و اظهارکرد: تفسیر المیزان علامه طباطبایی، اثر سترگی است که تا به حال تفسیری به جامعیت آن نوشته نشده است. شهید مطهری درباره این اثر گفته است که باید صد سال بگذرد تا عمق مطالب المیزان مشخص شود و این به علت علم وسیع و خلوص نیت علامه طباطبایی است.

وی با اشاره به خصوصیات زمانی ای که علامه طباطبایی در آن می زیسته است، افزود: در آن زمان،  شوروی در ایران دست به تبلیغات گسترده ای برای کمونیسم زد و حزب توده شکل گرفت و جوانان به این مکتب گرایش زیادی پیدا کردند. علامه طباطبایی با احساس خطری که کردند، تدریس درسی به نام اصول فلسفه و روش رئالیسم را آغاز کردند و در آن دست به اثبات اصالت فلسفه اسلامی زدند که این مساله باعث بازگشت جوانان به اسلام و افول کمونیسم شد.

این مرجع تقلید شیعه با تاکید بر استفاده وسیع خوداز تفسیر المیزان علامه طباطبایی، تصریح کرد: علامه طباطبایی در تفسیر آیه 200 سوره آل عمران  50 صفحه مطلب نوشته است که نشان دهنده احاطه علامه ایشان به علوم مختلف است.

این مرجع تقلید جهان تشیع گفت: علامه طباطبایی از نوادر روزگار در زمینه اخلاق و علم بود و با امام خمینی رفت و آمد بسیاری داشت و امام خمینی اولین شخصیتی بود که پس از فوت علامه طباطبایی برای او مجلس ختم گرفت.

انتهای پیام / ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon