کمال شعر ملی را باید در شعر استانی جست

کمال شعر ملی را باید در شعر استانی جست

خبرگزاری تسنیم: صالح سجادی، شاعر و دبیر محفل شعر تبریز جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت:‌ کمال شعر ملی را باید در شعری جُست که در استان‌ها و در محافل شعرخوانی شاعران بومی هر منطقه شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ صالح سجادی، شاعر و دبیر محفل شعر تبریز جشنواره بین‌المللی شعر فجر در خصوص برگزاری این محفل در شهر تبریز اظهار داشت: به پیشنهاد دبیر علمی جشنواره قرار شد در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر، در شهر تبریز محفلی برای حضور و شعرخوانی شاعرانی از سراسر کشور و همچنین شاعران آذری زبان در نظر گرفته شود.

وی افزود: در محفل شعرخوانی تبریز، همه شاعران مطرح منطقه آذربایجان، از اردبیل، مراغه، زنجان و… شعرخوانی خواهند کرد. محفل تبریز به زبان ترکی و فارسی برگزار خواهد شد و در آن، برخی از شخصیت‌های استانی و محلی نظیر علی اصغر شعردوست، محقق و پژوهشگر، رئیس کل اداره ارشاد استان آذربایجان شرقی، رئیس حوزه هنری استان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز سخنرانی خواهند کرد.

دبیر محفل شعر تبریز اضافه کرد: در هشت دوره گذشته جشنواره بین‌المللی شعر فجر به جایگاه اقوام در ادبیات فارسی توجه شایانی نشده، حال آنکه در این دوره به شعر و فرهنگ اقوام ایرانی توجه ویژه‌ای شده است و محافلی در نقاط مختلف کشور برگزار شده است. حتی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به عنوان مجری جشنواره نهم فجر، در برگزاری محافل بین‌المللی در کابل، بصره و گنجه هم به مساله اقوام و شعری که برآمده از فرهنگ و زبان قومی است، توجه کرده است و از این نظر، باید نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را ستود.

وی بلوغ شعر ملی را پیش درآمد بلوغ شعر بین‌المللی دانست و تصریح کرد: پیش از این که به بخش بین‌المللی شعر فجر برسیم، باید شعر ملی را مورد توجه قرار دهیم و کمال شعر ملی را باید در شعری جُست که در استان‌ها و در محافل شعرخوانی شاعران بومی هر منطقه شکل می‌گیرد. از این رو، در محفل تبریز، علاوه بر شاعرانی از سراسر ایران، شاعران ترک‌زبان هم آثار و اشعارشان را خواهند خواند.

این شاعر تبریزی در پایان گفت: محفل شعرخوانی تبریز روز چهارشنبه، ساعت 15:30 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران