تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد توسط آمریکا سبب ناامنی جهان خواهد شد

تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد توسط آمریکا سبب ناامنی جهان خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر نقش بسیار مهم علمای اسلامی در زمینه مبارزه با گروه‌های افراطی و تکفیری، گفت: مبارزه با جریان‌های افراطی به همکاری همه کشورهای منطقه نیاز دارد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "عبدالله سلیمان عبدالله ابورمان" سفیر جدید اردن در تهران با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به‌ویژه مراودات پارلمانی در سال‌های اخیر، می‌تواند به توسعه و گسترش مناسبات دوستانه فیمابین منجر شود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت رایزنی‌های مستمر فیمابین در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تصریح کرد: جهان و منطقه خاورمیانه در برابر پدیده خطرناک تروریسم و گسترش آن قرار گرفته‌اند و مبارزه با جریان‌های افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین زمینه بر نقش بسیار مهم علمای اسلامی در زمینه مبارزه با گروه‌های افراطی و تکفیری تأکید کرد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش حضور هزاران تروریست از هشتاد کشور جهان در سوریه را باعث ناامنی جهان در آینده دانست و خاطرنشان کرد: تحلیل غلط آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش از گروه‌های تروریستی و سیاست تقسیم‌بندی آنها به خوب و بد،‌ امر کاملا اشتباهی است که سبب ناامنی و بی‌ثباتی منطقه و جهان خواهد شد.

وی در پایان با ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت اردن به خاطر واقعه سوزاندن خلبان اردنی توسط گروه تروریستی داعش، گفت: اسلام دین صلح، محبت و برادری است و روح دین اسلام از اعمال گروه تروریستی داعش متنفر است.

همچنین در ادامه این دیدار عبدالله سلیمان عبدالله ابورمان سفیر جدید اردن در تهران با ابراز خرسندی از مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران و آشنایی با واقعیات کشورمان، گفت: متأسفانه تصویر غلطی از واقعیات جامعه ایران در رسانه‌های جهان ارائه می‌شود اما دولت اردن بر گسترش ارتباطات سیاسی، فرهنگی و تجاری و آشنایی هرچه بیشتر دو ملت از یکدیگر تأکید دارد.

وی در ادامه گروه‌های تروریستی و تکفیری را بزرگترین چالش کشورهای منطقه دانست و افزود: گروه‌های تروریستی در تاریکی قرار گرفته‌اند و کشورهای اسلامی باید با روشنگری، ماهیت غیر اسلامی این گروه‌ها را نشان بدهند و در این راستا ضروری است تلاش مشترکی بین اتحادیه کشورهای عرب با سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی صورت گیرد.

سفیر جدید اردن در تهران در پایان با اشاره به تحولات منطقه و هم مرز بودن اردن با کشورهای سوریه، عراق و رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: بحران‌های جاری در منطقه نباید موضوع ملت مظلوم فلسطین را از اولویت خارج کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon