اشتاینیتز: شاید جان کری چیزی را که ما درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم نمی‌داند

اشتاینیتز: شاید جان کری چیزی را که ما درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم نمی‌داند

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که شاید جان کری آنچه را که ما درباره برنامه هسته‌ای ایران، می‌دانیم، واقعا نمی‌داند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "اسرائیل نشنال نیوز"، یووال اشتاینیتز وزیر امور راهبردی اسرائیل در حالی پاسخ اظهارات وزیر خارجه آمریکا را داده است که جان کری قضاوت بنیامین نتانیاهو در خصوص برنامه هسته ای ایران را زیر سئوال برده است.

جان کری در سخنانی پیش از شرکت در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که نتانیاهو بسیار رک و صریح درباره توافق موقت بین ایران و غرب صحبت کرده ولی در نهایت درباره این مساله دچار اشتباه شده است.

اشتاینتیز در واکنش به این اظهارات جان کری گفت: شاید (کری) همه چیز را درباره آنچه ما می دانیم، نمی داند. ما همه چیزی را که لازم است، می دانیم و یک تصویر عالی از مذاکرات داریم.

وی در ادامه افزود: اسرائیل در تماس نزدیک با تیم های مذاکره کننده است که نمایندگانی در مذاکرات هسته ای با ایران دارند.

اشتاینیتز در ادامه مدعی شد که اطلاعاتی که اسرائیل تاکنون به دست آورده، علت اصلی نگرانی ما است. روابط بین آمریکا و اسرائیل یک دارایی راهبردی است ولی زمانی که مساله امنیت اسرائیل به میان می آید، ما برای مبارزه نیز آماده هستیم.

وزیر امور راهبردی اسرائیل در خصوص سخنرانی هفته آینده نتانیاهو در کنگره آمریکا نیز گفت: این یک مساله حساس برای موجودیت ما است، بنابر این باید هر تلاشی را برای جلوگیری از دستیابی به توافق انجام دهیم یا حداقل مانع از رسیدن به یک توافق بدتر شویم.

تصمیم نتانیاهو برای پذیرش دعوت بینر رئیس کنگره آمریکا برای ایراد سخنرانی علیه مذاکرات هسته ای با ایران  با مخالفت های زیادی در آمریکا روبرو شده است. این اقدام نتانیاهو همچنین موجب افزایش تنش در روابط واشنگتن و تل آویو شده و کاخ سفید آن را نقض پروتکل از سوی رئیس کنگره ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان