از خاطره‌گویی مادر ۳ شهید تا درخواست فرزند یک شهید

از خاطره‌گویی مادر 3 شهید تا درخواست فرزند یک شهید

خبرگزاری تسنیم: دختری که حتی یک‌بار هم صورت پدرش را ندیده است، پدری که قبل از تولد او به شهادت می‌رسد و حالا تمام آرزوهای فرزندش لمس آغوش پدر حتی برای ۵ دقیقه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی امروز با حضور 800 نفر از خانواده این شهدا در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد که این کنگره با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

*411 نفر از شهدای امور تربیتی در این کنگره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که از 33 نفر به نمایندگی از این 411 شهید توسط وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر به‌عمل آمد.

*یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم تقدیر از مادر شهیدان آدمی بود که سه فرزندش درطول دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند. این مادر که سن بالایی نیز داشت با عصا حرکت کرده و به بالای سن آمد و در سخنانی با یادآوری خاطره سه فرزند شهیدش، عنوان کرد: جنازه یکی از فرزندانم 9 روز بر روی زمین باقی مانده بود و بعد از 9 روز شناسایی شد.

*این مادر با وجود آنکه سه فرزندش را در راه دفاع از ایران اسلامی از دست داده بود اما صبورانه از امام حسین(ع) و صبر حضرت زینب (س) یاد می‌کرد و اینکه در مقابل حوادث و سختی‌های حضرت زینب(س) شهید شدن سه فرزند او قطره کوچکی است.

*دختری که پدرش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود با حضور در این مراسم با بیان جملاتی عنوان کرد که حتی یک بار هم آغوش پدرش را لمس نکرده است و زمانی که مادر او را باردار بود پدرش در جبهه به شهادت رسیده است و حالا پس از گذشت سال‌ها از شهادت پدرش سخنان ناروایی در رابطه با اختصاص سهمیه به شهدا می‌شنود، او خطاب به همه افرادی که بارها این صحبت را به او گفته‌اند بیان کرد: تمام سهمیه‌های داشته و نداشته‌ام برای شما، آغوش پدرم را فقط برای 5 دقیقه به من بازگردانید.

*خواندن سرود این پیروزی مبارک باد توسط محمد گلریز یکی دیگر از حاشیه‌های این برنامه بود که او برای اجرای این آهنگ از معاونان وزیر و مسئولان وزارتخانه درخواست همخوانی و زمزمه‌های بخشی از این آهنگ را داشت.

*هنگامی که مادر شهیدان آدمی برای تقدیر به بالای سن فراخوانده شد وزیر آموزش و پرورش پیش قدمی کرد و با پایین‌آمدن از سن و رفتن به سمت وی لوح تقدیر را به مادر این شهید تقدیم کرد و از رشادت‌های فرزندانش و صبوری او در طول این سال‌ها تقدیر کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon