تعداد مراکز مشاوره‌ای بهزیستی اردبیل ۸۰ درصد افزایش یافت


تعداد مراکز مشاوره‌ای بهزیستی اردبیل 80 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مراکز مشاوره‌ای غیردولتی بهزیستی در استان اردبیل ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در همایش تجلیل از عوامل اجرایی طرح محب در شهرستان نیر اظهار داشت: به دنبال اجرای اصل 44 قانون مبنی بر کاهش تصدی‌گری‌های دولتی مراکز مشاوره‌ غیردولتی در سطح استان اردبیل تا 80 درصد افزایش یافته و این تصدی‌گری‌ها از بخش دولت کاهش چشمگیری یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: این مراکز در 3 سطح مشاوره اولیه، مشاوره عمومی و مشاوره تخصصی به ارائه خدمات مشاوره‌ای برای مراجعه‌کنند می‌پردازند به طوری که تعداد این مراکز از 9 مرکز به 17 مرکز در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با تاکید بر مناسب‌سازی معابر و ادارت استان برای تردد راحت معلولان گفت: در اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی بخش دولتی و خصوصی باید مناسب‌سازی اماکن و محل‌های عمومی در نظر گرفته شود تا این افراد در مراجعه به ادارات و رفت و آمدهای روزانه خود با مشکلاتی روبه‌رو نشوند.

احمدیان از استخدام 241 معلول تحت حمایت بهزیستی در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: براساس قانون تمام ادارات و ارگان‌ها باید 3 درصد از سهیمه استخدام ادارات خود را برای جذب معلولان اختصاص دهند که در راستای محقق شدن این قانون ما تلاش‌ها و پیگری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد:‌ علاوه بر پیگیری برای استخدام معلولان در ادارت دولتی، با در نظر گرفتن اقدام حمایتی مبنی بر پرداخت حق بیمه افراد معلول در بخش خصوصی تلاش می‌کنیم تا زمینه جذب و رغبت کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی را برای استخدام و بکارگیری معلولان تحت حمایت فراهم آوریم.

وی از پرداخت یک هزار و 64 نفر از زنان سرپرست خانوار توسط این اداره کل خبر داد و افزود: با رسیدن این تعداد زنان سرپرست خانوار به مرحله بازنشستگی و یا از کارافتادگی از حق بیمه بازنشستگی برخوردار شده و از چتر حمایتی بهزیستی خارج می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon