برداشت‌کنندگان مازاد از منابع آب اردبیل جریمه می‌شوند


برداشت‌کنندگان مازاد از منابع آب اردبیل جریمه می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای برداشت‌کنندگان مازاد و اضافی از منابع آب در استان اردبیل جریمه از ۳۵۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان به ازای هر متر مکعب در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز محمدی عصر امروز در جلسه توجیهی شرکت‌کنندگان مزایده آب‌های گرم اردبیل اظهار داشت: با مصوبه اخیر هیئت وزیران و شورای عالی آب برای برداشت‌کنندگان مازاد و اضافی از منابع آب در استان اردبیل جریمه در نظر گرفته می‌شود که میزان این جریمه از  350 تا 10 هزار تومان به ازای هر متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این جریمه پیش از این تعریف و تعیین نشده بود، تصریح کرد: تعیین نشدن جریمه برای مازاد برداشت سبب بسیاری از نابسامانی‌ها در این حوزه و بی‌توجهی کشاورزان به برداشت از منابع آبی یا فروش آب شده بود که با اجرای این طرح و جریمه برای برداشت مازاد می‌توانیم شاهد صرفه‌جویی در مصرف این منابع حیاتی باشیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش کارکرد یک هزار و 800 ساعتی چاه‌های استان خبر داد و افزود: این امر سبب صرفه‌جویی در منابع آبی استان شده به طوری که جلوی آب فروشی توسط بخشی از کشاورزان گرفته شده و سبب ذخیره منابع آب استان و بهبود این وضعیت شده است.

محمدی از بررسی تغییر ساعت کارکرد چاه‌ها متناسب با ظرفیت آب‌های زیرزمینی دشت‌ها خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با بررسی این امر برداشت آب از چاه‌های کشاورزی در استان تعدیل شود تا به ذخیره و صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی کمک شود.

وی در مورد آب‌های گرم استان اردبیل نیز بیان کرد:‌ با توجه به پیش رو بودن عید و فصل تابستان باید فضای آب‌های گرم استان اردبیل برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران تا این موعد بهسازی و مناسب‌سازی شود تا شاهد رضایت مسافران و گردشگران از این آب‌های گرم باشیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه وجود آب‌های گرم استان هدف اصلی بسیاری از گردشگران و مسافران ورودی به اردبیل است، گفت: باید با رعایت موازین بهداشتی و موارد ایمنی و متاسب‌سازی این آب‌های گرم که منبع عظیم تولید ثروت در استان به شمار می‌رود زمینه جلب و جذب بیشتر مسافران و ماندگاری بیشتر آنها را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon