کشاورزان فقط ۱۱ تومان از قیمت ۸۰ تومانی برق را می‌پردازند


کشاورزان فقط 11 تومان از قیمت 80 تومانی برق را می‌پردازند

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو بیشترین حمایت را از برق مصرفی در کشاورزی دانست و افزود: هزینه تولید برق به ازاء هر کیلو وات ساعت ۸۰ تومان است که فقط ۱۱ تومان از این هزینه از کشاورزان دریافت می شود.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو گفت: تغییر اصلاح الگوی کشت و شیوه آبیاریها تنها راه موثر برای بالا بردن بهره وری از آب در بخش کشاورزی ایران است.

حمید چیت چیان در دومین روز سفر رئیس جمهور به قم ، درحاشیه دیدار از تصفیه خانه آب شرب قم افزود: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و شیوه آبیاری از غرقابی به قطره ای تنها راه موثر برای بالا بردن بهره وری از آب است .
وی تامین 65 درصد از مصرف آب کشور را در بخش کشاورزی از چاه ها دانست و با اشاره به مصرف 55 درصدی آب کشاورزی از چاه های عمیق و نیمه عمیق گفت: برای تامین آب مورد نیاز ناچار به استفاده از شیوه آبیاری قطره ای هستیم.
چیت چیان هم چنین به خرید برق تولیدی از انرژی بادی – خورشیدی و زمین گرمایی از تولید کنندگان این نوع برق اشاره کرد و افزود: این برق تولیدی به قیمت 465 تومان به ازاء هر کیلو وات ساعت از تولید کنندگان خریداری می شود.
وی بیشترین حمایت را از برق مصرفی در کشاورزی دانست و افزود: هزینه تولید برق به ازاء هر کیلو وات ساعت 80 تومان است که فقط 11 تومان از این هزینه از کشاورزان دریافت می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon