افزایش قیمت لبنیات با هر بهانه‌ای ممنوع است

افزایش قیمت لبنیات با هر بهانه‌ای ممنوع است

خبرگزاری تسنیم:معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان افزایش قیمت لبنیات به هر بهانه ای را ممنوع دانست و گفت: این سازمان با متخلفین برابر قانون برخورد می کند.

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت لبنیات ممنوع است، اظهار داشت: پیش از این تفاهمنامه‌ای میان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با انجمن تولیدکنندگان لبنیات منعقد شده بود که آنها به هیچ یک از تعهدات خود در مفاد این تفاهمنامه عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل از نظر سازمان حمایت این تفاهمنامه ملغی شده است، افزود: افزایش قیمت لبنیات به هر بهانه ای ممنوع است و سازمان با متخلفین برابر قانون برخورد لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش تسنیم، در چند ماه اخیرکارخانجات لبنی به دلیل مازاد تولید و البته کاهش قدرت خرید مردم تخفیفاتی را در قیمت انواع محصولات خود برای مصرف کنندگان اعمال می‌کردند. اما این روزها برخلاف تمام وعده‌های مسئولین مبنی بر عدم گرانی لبنیات برخی از کارخانجات لبنی اقدام به افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های آن نموده اند. این در حالی است که رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم شیرخام 1440 تومان است و تاکنون هیچ افزایشی در نرخ شیر خام نداشته ایم و دستگاه های نظارتی باید با گرانفروشان برخورد کنند.

 البته اظهارات باکری به عنوان دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد دلایل گرانی قیمت شیر هم شنیدنی است. وی با اعتقاد به اینکه اصل عرضه و تقاضا مبنای قیمت کالا در بازار محسوب می‌شود، گفته است: بر این اساس، شرکتی قیمت محصولاتش را افزایش و شرکت دیگری با تخفیف اجناس خود را عرضه می‌کند و در این میان مصرف کننده باید انتخاب‌گر باشد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه