جزئیات دستور جلسه هفته آینده شورای عالی کار اعلام شد

جزئیات دستور جلسه هفته آینده شورای عالی کار اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه سه شنبه هفته آینده جلسه شورای عالی کار با حضور وزرای اقتصاد و صنعت و رئیس کل بانک مرکزی است گفت: حمایت های اجتماعی و قدرت خرید کارگران صورت جلسه اصلی است.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره روند تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیئت دولت گفت: این موضوع تا چند روز گذشته هنوز به تصویب نرسیده بود. اما آقای ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظر سنجی از وزرای دیگر درباره افزایش حق مسکن داشتند که نظر آنها هم مساعد بود. به نظر می‌رسد برای جلسه بعد شورای عالی کار که سه شنبه هفته آینده است، حق مسکن نهایی شود.

 وی درباره اینکه سه شنبه آینده جلسه شورای عالی کار با حضور وزاری صنعت، اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برگزار می شود گفت: این جلسه با دستور کار بررسی شاخص‌ها و حداقل‌های مزد94، بحث و بررسی پیرامون حمایت های اجتماعی و قدرت خرید کارگران ، افزایش بن خواروبار و سایر موارد است.

عباسی با تأکید بر اینکه کارگران عقب ماندگی 83 درصدی در حقوق و دستمزد دارند گفت: تصمیم گیری امسال نمایندگان کارگران توجه به قدرت خرید کارگران است.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه هزینه قدرت خرید کارگران برای سال جاری2 میلیون و 600 هزار تومان مطابق بررسی‌های آماری بوده است گفت: نظر ما برای دستمزد سال آینده کارگران این است که حداقل حقوق  کارگر مطابق با تورم واقعی تعیین شود. تا قدرت خرید کارگر کاهش نیابد.

 وی ادامه داد: با وجود اینکه جامعه کارگری همواره عقب ماندگی مزدی داشته است و در حال حاضر کارفرمایان در شرایط نامطلوبی از نظر اقتصادی هستند. پیشنهادمان این است که امسال قدرت خرید فعلی کارگر حفظ شود و عقب ماندگی مزدی طی جدولی مشخص در طول چند سال جبران شود.

 انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین