چشم امید بازنشستگان فولاد به مجلس برای حل مشکل پرداخت حقوق

چشم امید بازنشستگان فولاد به مجلس برای حل مشکل پرداخت حقوق

خبرگزاری تسنیم: در حالی که بارها وعده حل مشکلات بازنشستگان فولاد در دیرکرد حقوق، سوژه رسانه ها شده و بارها در جمع مسئولان مطرح شده است، هنوز مشکل باقی است. به نظر می رسد این بار نمایندگان خانه ملت عزم خود را برای حل مشکل جزم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه هفته گذشته بازنشستگان صنعت فولاد به پرداخت های نا منظم حقوق خود اعتراض و مقابل مجلس تجمع کردند نمایندگان ملت مهلت یک هفته ای به ربیعی برای تصمیم‌گیری در جهت حل مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد دادند.

تا جایی که پور ابراهیمی گفت: درخواست استیضاح وزیر رفاه تهیه شده و بیش از 50 امضا برای آن جمع آوری کردیم. این درخواست فردا به هیات رئیسه داده می شود و در صورتی که تا یک هفته مشکل بازنشستگان فولاد حل نشود استیضاح انجام می شود.

 همین مسئله باعث شد که نمایندگان 13 استان موضوع مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد در مجلس شورای اسلامی را پیگیری و 4 نماینده جلسه  ویژه ای را با وزیر کار داشتند.

*معوقات حقوق بازنشتگان فولاد تا پایان سال تسویه می‌شود

البته پیش از این نیز نعمت اله شهبازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد گفته بود از اواسط سال 90 پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با اختلال همراه شده است و در پی این اختلال، پرداخت حقوق بازنشستگان با یک تا 3 ماه تأخیر و گاهاً به صورت اقساطی پرداخت شده است. وی افزود:حقوق دی ماه سال جاری بیش از 70 درصد بازنشستگان فولاد پرداخت شده است و ما بقی آن فردا پرداخت می‌شود.

قائم مقام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ایران ادامه داد:حقوق دی ماه حدود 30درصد بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است که طی یکی و دو ماهه آینده پرداخت می‌شود.در زمینه حل مشکل تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان که در اواسط سال گذشته بعضاً به 3 تا 4 ماه می رسید با اقدامات صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده موفق شدیم در ماه پایانی سال پرداخت حقوق بازنشستگان را به روز کنیم. یعنی درپایان سال تمام حقوق بازنشستگان به اضافه عیدی معوقات خود را دریافت می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه کلیه تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان  تا پایان سال برطرف  می‌شود افزود: حقوق بهمن و اسفند و عیدی کارکنان این صندوق با تدابیری که از سوی وزیر کار در نظر گرفته شده است تا پایان اسفند ماه سال جاری پرداخت می‌شود.

*معوقات بازنشستگان تا پایان سال پرداخت می شود

در عین حال نیز سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی  مجلس با اشاره به تجمع بازنشستگان صنعت فولاد کشور در مقابل مجلس گفت: نمایندگان مجلس در جریان باشند که نمایندگانی از 13 استان کشور از جمله استان‌های خوزستان، کرمان، اصفهان، یزد، مازندران، چهارمحال و بختیاری و خراسان جلسه‌ای با وزیر کار و رفاه اجتماعی داشتند و موضوع بازنشستگان فولاد کشور را مورد بررسی قرار دادند.

نایب رئیس مجلس برهمین اساس تصریح کرد: خوشبختانه در این جلسه تصمیمات خوبی برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد گرفته شده و قرار شده مساله پرداخت حقوق، مزایا و عیدی آنها در ماه باقی‌مانده از سال جاری حل شود.

ابوترابی از پیگیری قطعی و نهایی این موضوع در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای مربوطه خبر داد.

*2هزار میلیارد تومان تأمین مالی حقوق بازنشستگان فولاد طی یک سال گذشته

 همچنین ابوالحسن فیروزآبادی به نشست 4نماینده مجلس با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد اشاره و بیان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  همواره اهتمام ویژه ای در جهت رفع مشکلات بازنشستگان داشته است.
وی با بیان این که، از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تأخیر در پرداخت دستمزد بازنشستگان از روند کاهنده ای برخوردار بوده است، یادآور شد: بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان در طول یک سال گذشته به منظور تأمین مالی حقوق بازنشستگان تأمین مالی شده است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تا کنون 70 درصد حقوق دی ماه بازنشستگان صنعت فولاد پرداخت شده است، تاکید کرد: تا پایان وقت اداری امروز مانده حقوق دی ماه آنها پرداخت می شود و حقوق بهمن، اسفند و عیدی بازنشستگان صنعت فولاد براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

به گزارش تسنیم، چندی پیش حسن کامران، نماینده مردم اصفهان از محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان یا دیرکردهای  آنها پاسخ خواست اما وزیر صنعت، معدن و تجارت نتوانست نمایندگان مجلس را در پاسخ به سؤالی راجع به وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد قانع کند و از مجلس کارت زرد گرفت.

وزیرصنعت در همان زمان هنگام پاسخگویی به سوال کامران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد هیچ ربطی به وزارت صنعت ندارد، گفت: با آقای ربیعی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی صحبت می کردم. ایشان گفتند که از قول من بگویید این کار به وزارت کار مربوط است، ما تا آخر اردیبهشت ماه حساب و کتاب های بازنشستگان را انجام داده‌ایم، پرداخت حقوق خرداد ماه مقداری به تعویق افتاده که به خاطر محدودیت های مالی صندوق است، اما به زودی حل خواهد شد.

پیش از آن نیز شهبازی  معاون اقتصادی و مالی صندوق بازنشستگی فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفته بود: با برنامه ریزی ها و اقداماتی که از سوی مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد ایران و با حمایت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، تأخیر سه تا چهار هفته ای در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد تا نیمه تابستان رفع می شود.

با وجود اینکه معاون مالی صندوق بازنشستگی فولاد خبر از رفع تأخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد تا نیمه تابستان سال جاری داده بود و وزیر صنعت نیز چندی پیش کارت زرد بابت این موضوع گرفت، هنوز دیرکرد‌های بازنشستگان صنعت فولاد برطرف نشده است امید آن می‌رود این بار که نمایندگان خانه ملت پایشان به ماجرا باز شده است مشکل بازنشستگان برطرف شود.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه