حملات تروریستی خللی در تعمیق دوستی ایران-افغانستان وارد نمی‌کند

حملات تروریستی خللی در تعمیق دوستی ایران-افغانستان وارد نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه افغانستان پس از حملات تروریستی اخیر در کابل عاملان این حمله تروریستی را دشمنان صلح و ثبات افغانستان خواند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، صبح روز پنجشنبه، بر اثر یک عملیات تروریستی در مقابل سفارت ایران در افغانستان، دو نفر کشته و یک نفر نیز مجروح شد. بر اساس آنچه که رسانه های محلی گزارش داده اند، طالبان مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته اند و هدف از این انفجار انتحاری را تلاش برای کشتن نیروهای خارجی حاضر در افغانستان اعلام کرده اند.

برای بررسی آخرین اطلاعات در مورد این حمله تروریستی، خبرنگار بین الملل تسنیم با احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفتگویی انجام داده که از نظر می گذرد.

در خصوص انفجار روز پنج شنبه در مقابل سفارت ایران در کابل توضیح دهید؟

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی صبح روز  پنجشنبه  در شهر کابل را که در نتیجه آن، علاوه بر شهادت یک شهروند غیر نظامی افغان، یک نفر از سربازان کشور ترکیه شهید گشته و یک نفر دیگر نیز مجروح شده است را به شدید ترین شکل محکوم می کند.

موضع وزارت خارجه افغانستان در خصوص این حمله یا حملات مشابه چیست؟

وزارت امور خارجه، حمله وحشیانه اخیر را جنایت دشمنان صلح و ثبات افغانستان میداند.همچنان، دولت و مردم جمهوری اسلامی افغانستان اطمینان دارند که حمله های تروریستی و اعمال وحشیانه دشمنان صلح و ثبات افغانستان خللی را در عزم راسخ دولت ها و مردمان هر دو کشور در جهت تعمیق بیشتر برادری و روابط دوستانه، همکاری های دو جانبه، مبارزه با تروریسم و تلاش ها در جهت تحکیم صلح و ثبات در افغانستان نمی‌توانند وارد کنند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان