بروز نشانه‌های قدرت محور مقاومت و افول محور صهیونیستی-آمریکایی

بروز نشانه‌های قدرت محور مقاومت و افول محور صهیونیستی-آمریکایی

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عراقی با اشاره به دستاوردهای محور مقاومت به نقشی که این محور در موازنه و معادلات جهانی ایفا خواهد کرد پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سعود الساعدی در مطلبی در پایگاه عراقی کتابات نوشته است: مرزهای نقشه های جدید در منطقه بر اساس پیروزی ها و موفقیت های محور مقاومت و انعکاس آن بر رشد نقش روسیه در تصیم گذاری در جامعه بین الملل و تاثیر آن بر روند حوادث متوالی و شتاب‌زده در دو عرصه منطقه ای و بین المللی ترسیم می شود.

با ادامه پایداری سوریه در برابر جنگ تمام عیار علیه دولت و ملت این کشور و تغییر وضعیت از دفاع به حمله و پاکسازی مناطق سوریه و ادامه سریال های غافلگیر کننده عراقی ها علیه طرح های آمریکایی که به بمب زمان دار داعش تکیه کرده بودند این روند سبب شده است که نوعی حادثه منحصر به فرد و دگرگونی اساسی در بینش، خاطره و فرهنگ عراقی ها علاوه بر ادغام آنها در محور مقاومت منطقه حاصل شود.

وی می نویسد: با تسلط انقلابیون یمنی بر بیشتر مراکز قدرت، نشانه های تحول بزرگ در منطقه خلیج فارس طی آینده نزدیک آشکار خواهد شد این همزمان با قدرت گرفتن ایران در سطح منطقه و عرصه بین المللی و افول بیشتر مراکز قدرت سنتی در منطقه و شکست آنها در محاصره قرار دادن مظاهر و جلوه های بیداری و مقاومت است.افول امپراتوری آمریکا آن را مجبور به فرار به جلو از طریق دخالت مستقیم در عراق و افغانستان کرد.با این حال نشانه تشکلات منطقه ای و جهانی جدید و تغییر موازنه و ترسیم مرزهای جدید ظاهر شده است.

ما هم اکنون نشانه های تولد نظام جهانی جدید را شاهد هستیم.آیا در برابر ما آثار تغییرات در عرصه منطقه ای و بین المللی - که غبار بحران های متعدد و جنگ هایی که آمریکا و همپیمانان آن به دنبال شعله ور کردن و دامن زدن به آن هستند و مانع از بروز آن می شود- وجود دارد؟

الساعدی نوشته است: آیا ما فصول تغییرات استراتژیک و ژئو استراتژیک را پیش رو داریم که تبعات و آثار بزرگ آن بر موازنه قوای جدید آشکار می شود یا به سوی جنگ سوم جهانی برای شکستن توازن ها ومعادلات قدرت جدید حرکت می کنیم و یا به سوی تفاهمات و تن دادن به واقعیت حرکت می کنیم؟

فرار رو به جلوی آمریکا و تسلیم نشدن در برابر واقعیت سال های اخیر و انتقال از استراتژی جنگ های صلیبی به استراتژی جنگ نرم و غیر مستقیم از طریق ارتش های کشورهای دیگر و به نمایندگی از آمریکایی ها، افزایش چالش و بحران غرب و آمریکا را به دنبال داشته است.این اقدامات پایداری دشمنان آمریکا را موجب شده است.

در واقع یکی از نتایج جهانی کردن تروریسم و آتش افروزی در مناطق مختلف از بین رفتن موانع روانی و سیاسی و وحدت جبهه ها و نظم گرفتن جنبش های مقاومت مردمی در عراق، لبنان، سوریه و یمن و حرکت آنها در یک مسیر واحد است تا قدرت آنها رشد یابد و محور مقاومت پایگاه قوی تری پیدا کند و قواعد درگیری قبلی تغییر کند. محور مقاومت از همه شرایط برای ترسیم مرزها و نقشه های جدید و برهم زدن موازنه قدرت بهره برده است.

جهانی سازی تروریسم و وحدت جبهه تروریسم و گروه های تکفیری، نیروهای مقاومت را به پایداری سوق داده و بشارت دهنده جهانی سازی مقاومت و بر هم خوردن قواعد درگیری و ایجاد قواعد جدید که بر محور صهیونیستی-آمریکایی تحمیل می شود، است.محور صهیونیستی-آمریکایی یا به واقعیت جدید تن می دهد یا به سوی رویارویی بدون برنامه که تبعات آن سنگین تر از وضعیت سرخوردگی و افولی که تجربه می کند خواهد بود، حرکت کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان