مالکیت بالگرد حادثه دیده در دربند مشخص شد

مالکیت بالگرد حادثه دیده در دربند مشخص شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور با تشریح مالکیت بالگرد حادثه دیده در دربند گفت: این بالگرد برای سازمان مدیریت بحران کشور بود که در اختیار شرکت پنها بود.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح مالکیت بالگرد حادثه دیده در دربند اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور از سالهای قبل دو فروند بالگرد خریداری کرده بود که برای نگهداری، تعمیرات و در نهایت تولید در اختیار شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران) وابسته به سازمان صنایع هوایی (زیر مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) بود.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه نیز مطلع شدم که یکی از این بالگردها سقوط کرده است ولی باید عنوان کنم که این بالگرد در حال ماموریت از طرف سازمان مدیریت بحران کشور نبود بلکه به احتمال زیاد پرواز تعمیر و نگهداری داشته است ولی با این وجود علت دقیق سقوط و پرواز در دست بررسی کارشناسی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور خاطرنشان کرد: این دو بالگرد قرار بود که در اختیار هلال احمر قرار بگیرد زیرا هلال احمر شرایط استفاده بهتر از این بالگردها را دارد و همچنین وضعیت نگهداری آنها از بالگردهای امدادی نیز مطلوب است ولی با توجه به سقوط یکی از این بالگردها درصددیم بالگرد دوم را پس از موافقت‌های نهایی که در گذشته نیز صورت پذیرفته بود ولی به دلیل برخی مشکلات هنوز نهایی نشده بود به سرانجام برسانیم.

به گزارش تسنیم، در روز پنجشنبه 7 اسفند و در ساعت 14:50 یک فروند بالگرد کلاس 214 با سه سرنشین در حوالی امام‌زاده ابراهیم پس‌قلعه در ارتفاعات دربند سقوط کرد که متاسفانه همه سرنشینان این بالگرد جان سپردند.

در این راستا ناصر چرخساز سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در تشریح امداد رسانی برای این بالگرد از حضور 19 نیروی امدادی در عملیات روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: برای امدارسانی به این حادثه 6 تیم امداد و نجات به محل وقوع حادثه اعزام شدند که به همراه آنان چهار دستگاه خودروی عملیاتی و سگ‌های تجسس و نجات نیز به دربند اعزام شده بودند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد ابهاماتی که برای مالکیت و سقوط این بالگرد وجود داشت، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر 17 فروند بالگرد دارد که در سراسر کشور آماده ارائه خدمات و عملیات است و ما فقط در بحث امداد و نجات وارد شدیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon