جشن نیکوکاری با شعار احسان فاطمی در سراسر کشور برگزار می‌شود


جشن نیکوکاری با شعار احسان فاطمی در سراسر کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در روز ۱۴ اسفندماه جشن نیکوکاری با شعار احسان فاطمی(ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسین انواری سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حماسه 22 بهمن اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که مردم در سالگرد انقلاب همچون سال‌های اول انقلاب پرشور در صحنه حضور پیدا می‌کنند. روز 22 بهمن بازگشت به هویت اسلامی ما است و ملت ما در این روزها از قدرت‌های شیطانی اعلام بیزاری می‌کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: انقلاب ما انقلابی اسلامی و مردمی است و خط امام و رهبری شاخص‌های اصیل این انقلاب است. دشمنان همه حیله‌های خود را به کار بردند تا بین آحاد مردم ایجاد بدبینی کنند و وحدت مردم را بشکنند. آنها در این راه سعی کردند مردم را به حواشی مشغول کنند تا مردم متوجه نقشه‌های شیطانی‌آنها نشوند.

وی تأسیس جریان‌های تکفیری را از برنامه دشمنان دانست و افزود: جریان تکفیری به‌دنبال مخدوش کردن چهره اسلام است و این جریان تخریب زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

انواری با اشاره به‌ ضرورت احسان بیان کرد: انسان‌ها باید برای نشان دادن استقامت در مقابل ناملایمتی‌ها احسان کنند، در انفاق و احساس ضرر و زیانی وجود ندارد و همه آن سود است. کمیته امداد در خدمت نیازمندان قرار دارد و این نهاد تأمین‌کننده نیاز آرامش دل‌های پریشان است.

سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) تصریح کرد: یکی از آفت‌هایی که سرمایه اجتماعی را هدف قرار می‌دهد، نارضایتی مردم است. برای تقویت سرمایه اجتماعی باید اعتماد اجتماعی را به وجود آورد و ایجاد نهادهای مشارکت اجتماعی در تقویت سرمایه اجتماعی اهمیت دارد. مسئولیت اجتماعی در نظام ولایی ما یک تکلیف جدی است و یکی از راه‌های کسب اقتدار ملی، صیانت از این سرمایه اجتماعی است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد افتخار دارد که سی و ششمین سالگرد تأسیس خود را به‌دستور امام خمینی(ره) در چهاردهم اسفندماه اعلام کند و این نهاد در طول بیش از سه دهه خدمت با همکاری قوه‌های مقننه و مجریه و همدلی مردم، به طبقه محروم جامعه خدمت کرده است.

انواری تصریح کرد: می‌توان مجموع فعالیت‌های کمیته امداد را در پیوند دادن دل‌ها خلاصه کرد. گفتمان انقلاب بر توانمندسازی و کسب رضایت مردم استوار است و کمیته امداد تأمین‌کننده آرامش دل‌ها است. رضایت مردم باعث تقویت دولت‌ها می‌شود و ما در هر برنامه‌ای در کشور باید به‌دنبال محرومیت‌زدایی باشیم.

سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) تقویت نهاد خانواده را از برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: کمیته امداد بر این باور است که باید از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های محروم پیشگیری کند و ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک برای توانمندسازی خانواده‌ها در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روز 14 اسفندماه جشن نیکوکاری با شعار احسان فاطمی(ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج*

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon