مراسم چهلمین روز شهادت شهدای القنیطره در دمشق برگزار شد+عکس

مراسم چهلمین روز شهادت شهدای القنیطره در دمشق برگزار شد+عکس

خبرگزاری تسنیم: به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهدای القنیطره مراسم بزرگداشتی با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه الاسد در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در دمشق،  به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهدای القنیطره مراسم بزرگداشتی با حضور حجه الاسلام مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه الاسد در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری جمعیت دوستی فلسطین- ایران گروه داوطلب موسوم به «شاهین های سوریه» برگزار شد، نماینده آیت الله خامنه ای رهبر ایران در سوریه سید مجتبی حسینی در سخنانی گفت: ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و آن را غده سرطانی می داند که باید از طریق وحدت مواضع کشورهای منطقه ریشه کن شود.

وی رژیم صهیونیستی را همدست تروریست ها و عوامل خرابکاری در سوریه دانست و تاکید کرد: سوریه با انقلاب روبه رو نشد بلکه بحران موجود ناشی از فتنه است که از خارج  وارد شد و هدف از آن از هم پاشیدگی این کشور و دور کردن آن از مواضع خود است، به ویژه اینکه ملت سوریه، مردمی مستقل و آزاد بودند و با عزت و شرافتمندی زندگی می کردند و دولت سوریه نیز با وجود تمام چالش ها تاکید داشت که در کنار جمهوری اسلامی ایران بماند.

حسینی یادآور شد که آمریکا تمام امکانات خود از  جمله امکانات فکری و مالی و نیز جیره خواران خود را برای حمله به منطقه به کار گرفت و در این راه به فتنه انگیزی در لیبی، تونس و مصر متوسل شد.در این میان سوریه توانست به یاری خداوند پیروز شود و اکنون دیگر آمریکا بیش از پیش ضعیف شده است .

وی با نثار درود به شهدای قنیطره گفت: شهادت چند فرمانده مقاومت در قنیطره در مرز فلسطین اشغالی نویدبخش پیروزی بر رژیم صهیونیستی و ناکامی نقشه های امپریالیسم استعمار گر در منطقه است.

در این مراسم «طلال ناجی» با اشاره به اوضاع جاری در قنیطره گفت: در قنیطره خون لبنانی و ایرانی در خاک سوریه به هم آمیخته شد و این بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین یادآور شد که بشار اسد رئیس  جمهور سوریه به دلیل مواضعی که در قبال فلسطین اتخاذ کرده و از قدس به عنوان قضیه محوری یاد کرد، با این همه دشمنی و حمله روبه رو شده است.

اما «عبدالناصر شفیع» عضو فرماندهی منطقه ای حزب بعث نیز یادآور شد که آمیخته شدن خون های پاک در قنیطره بار دیگر جهت قطب نمای عربها و مسلمانان را به سمت فلسطین اشغالی که قضیه اصلی عربی و اسلامی است، تنظیم کرد.

بالگردهای رژیم اسرائیل روز یکشنبه 28 دی‌ماه به منطقه‌ مزرعه الامل واقع در جولان سوریه به کاروان حزب الله حمله کردند که به شهادت 6 تن از اعضای حزب الله از جمله جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه و محمد عیسی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و سردار محمد الله دادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران منجر شد.

انتهای پیام/پ

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان