حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد

حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی از رسالت‌های امور تربیتی در وزارت آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مردم خوی با اشاره به 13 جمادی الاول روز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(ع) اظهار داشت: عظمت و جایگاه معنوی حضرت فاطمه فوق تصور انسان‌های معمولی است وقتی رسول خدا(ص) می‌فرماید، هر که او را شاد کند مرا شاد کرده و هر که او را ناراحت کند مرا ناراحت ساخته است و یا اینکه می‌فرماید خدا با خشم فاطمه(س) خشمناک و با رضایت او خشنود می‌شود اجمالا متوجه می‌شویم که جایگاه آن حضرت در چه حدی است.

وی گفت: فاطمیه ایام حزن و اندوه امام عصر(ع) و به تبع او روز عزای پیروان اهل بیت و عموم مسلمانان است بویژه ملت ولایتمدار ایران در گرامیداشت این ایام در هر شرایط کوتاهی نخواهد کرد.

شکوری با اشاره به 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت دانش آموزان در فضای انقلابی، شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان بر مبنای ارزش‌های دینی، حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی از جمله اهداف و رسالت‌های امور تربیتی‌ها در سطح مدارس کشور است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت از دیدگاه اسلام گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌فرماید،اگر تهذیب نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به رزمایش اخیر سپاه پاسداران در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تصریح کرد: رزمایش‌های متـعددی که بصورت دریایی، هوایی و زمینی از ناحیه نیروهای مسلح برگزار می‌شود دارای پیام‌های متعدد منطقه ای و بین المللی است.

وی افزود: پیام به هم پیمانان منطقه‌ای استکبار این است که امنیت آنان با امنیت جمهوری اسلامی گره خورده است خلیج فارس و تنگه هرمز تا زمانی برای آنها امن است که برای جمهوری اسلامی نیز جهت صادرات و واردات امن باشد.

شکوری اظهار داشت: پیام به کشورهای غربی و اروپایی بویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس این است که اگر قرار باشد جمهوری اسلامی در اثر تحریم‌های شما نتواند از مواهب تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان استفاده کند معنی ندارد که 70 درصد تولید اوپک که در این منطقه صورت می‌گیرد به سوی شما سرازیر شود و شما بدون دغدغه از این نعمت بهره مند شوید.

امام جمعه خوی با اشاره به 9 اسفند روز ملی حمایت از مصرف کنندگان گفت: حق انتخاب آزادانه کالا، حق معامله منصفانه، حق برخورداری از اطلاعات کامل از کالا، حق بهداشت و ایمنی، حق استفاده از کالاهای با کیفیت، حق دادرسی برای جبران خسارت و حق برخورداری از حمایت دولت در صورت وقوع تخلفات از جمله حقوق مسلم مصرف کنندگان در قوانین جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: قانون نظام صنفی، قانون مجازات، قانون اصل 44، قانون تعزیرات، مقررات استاندارد و تشکیل شورای رقابت از جمله قوانین حمایتی از حقوق مصرف کنندگان است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری گفت: در آستانه سال جدید قرار داریم با توجه به اینکه اقشار آسیب پذیر توانایی تهیه مایحتاج زندگی خود در این ایام را ندارند لذا روز احسان و نیکوکاری فرصت خوبی است که مردم نوع دوست و نیکوکار ایران به رسالت خود در این زمینه همانند سال‌های گذشته عمل نمایند و در خوشحال کردن ایتام و نیازمندان جامعه سهیم باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon